آیا هیپنوتیزم درمانی خطرناک است؟

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیپنوتیزم چیست؟ هیپنوتیزم درمانی چگونه به بازگشت سلامتی روحی و روانی شما کمک می‌کند؟ آیا این روش درمانی می‌تواند ترسناک و خطرناک باشد؟
هیپنوتیزم درمانی

حتما شما هم درباره هیپنوتیزم درمانی بسیار شنیده‌اید. روشی مدرن و نوین در درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی که چند سالی است محبوب شده است؛ اما آیا این روش هیچ خطراتی ندارد؟ دلتامگ در این مقاله به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

هیپنوتیزم درمانی چیست؟

در هیپنوتیزم واقعی، فرد تحت تاثیر حالت آرامش عمیق، تمرکز ذهنی و آگاهی نسبی قرار می‌گیرد. این‌گونه فرد می‌تواند در نحوه ادراک، تصورات و واکنش‌هایش در ناخودآگاه خود تغییراتی ایجاد کند.

هیپنوتیزم درمانی چیست؟

در هیپنوتیزم چه اتفاقی می‌ افتد؟

در هیپنوتیزم درمانی، وضعیت روانی و فیزیولوژیک فرد تغییر می‌کند. هرچند فرد هوشیار است؛ اما هوشیاری او با هوشیاری معمولی متفاوت است. شاید بتوان گفت این وضعیتی ناپایدار بین خواب و بیداری است. در هیپنوتیزم سعی می‌شود تمرکز فرد را معطوف به یک موضوع خاص کنند.

ویژگی اصلی هیپنوتیزم درمانی چیست؟

ویژگی اصلی این روش درمانی، کاهش پاسخ‌دهی فرد به محرک‌های خارجی و افزایش تلقین‌پذیری اوست. در هیپنوتیزم از این وضعیت تلقین‌پذیری استفاده می‌کنند و باورهایی که را می‌خواهند در ذهن فرد ایجاد می‌کنند. کاهش اثر محرک‌های محیطی و افزایش میزان تمرکز دلیل تلقین‌پذیری بیش‌ازحد فرد در این وضعیت است.

هدف هیپنوتیزم درمانی چیست؟

هدف هیپنوتیزم درمانی چیست؟

هدف اصلی این روش درمانی، بهبود دردهای مزمن، اضطراب، فوبیاها، مشکلات خواب، اعتیاد و مشکلات روحی دیگر است. این روش به فرد کمک می‌کند تا تغییر دادن نگرش‌ها، افکار و رفتارهایش، به بهبود سلامت روحی و جسمی دست یابد. با این وجود باید به یاد داشته باشید که بدن هرکس به این روش جواب متفاوتی می‌دهد و این روش برای همه مناسب نیست. در برخی مواقع ممکن است وضعیت روحی و روانی فرد دچار اختلال شده و به‌جای بهبود، حال او بدتر شود.

مطلب پیشنهادی:  آشیانه عقاب مرگبار ترین گرداب جهان

هیپنوتیزم واقعی چه خطراتی دارد؟

این روش به خودی خود خطراتی ندارد؛ اما حتی یک مداد هم می‌تواند در دستان فردی اشتباه، خطرآفرین شود.

  • این روش می‌توان باعث ایجاد تاثیرات ناخواسته ناخوشایندی مانند غم، ناراحتی یا اضطراب در فرد شود.
  • شخص هیپنوتیزم کننده می‌تواند با قدرت هیپنوتیزم تلقین‌های خلاف میل و باورهای شخص را به او القا کند یا تفکراتی مانند خودکشی، قتل و… را در ذهن وی بکارد!
  • همچنین ممکن است هیپنوتیزم به‌خوبی به پایان نرسد یا خروج فرد از خلسه به‌طور کامل انجام نشود که در این موارد روی سلامت ذهنی فرد اثرات مخرب دارد که به آن هیپنوتیزم خطرناک می‌گویند.

هیپنوتیزم واقعی چه خطراتی دارد؟

سخن پایانی

هیپنوتیزم درمانی در واقع ایجاد تغییری در آگاهی است که شما را قادر می‌سازد تا از افکار، احساسات، ادراکات، باورهای اصلی خود استفاده کنید و با راهنمایی یک هیپنوتیزم درمانگر آموزش دیده الگوی تفکر خود را تغییر دهید تا از نظر روحی و جسمی به سمت بهبود و سلامتی حرکت کنید. همچنین هیپنوتیزم می‌تواند به راحت خوابیدن در شب و بهبود خواب فرد نیز کمک کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 دی 1402 در 2:55 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…