با ماربل شیت، سریع و ارزان دکور منزل خود را نو کنید

1
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماربل شیت به صفحاتی با طرح سنگ مرمر گفته می‌شود که در دکوراسیون فضاهای مختلف منزل کاربرد دارند. در این مطلب با کاربردهای بی‌نظیر این متریال آشنا می‌شوید.
کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون منزل

استفاده از سنگ مرمر یکی از ترندهای پرطرفدار دکوراسیون منزل است. اما سنگ هزینه زیادی دارد و همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند. ماربل شیت در اینجا کاربرد خود را نشان می‌دهد. در ادامه این مطلب، بیشتر با این متریال جذاب و کاربردهای آن در دکوراسیون منزل آشنا خواهید شد.

ماربل شیت چیست و چه مزایایی؟

ماربل شیت (Marble Sheet) در واقع صفحاتی با طرح سنگ مرمر است که به وسیله آن می‌توانید دکور منزل خود را نو و زیبا کنید. این صفحات از سنگ مصنوعی در قطعات بزرگ ساخته می‌شوند و با نام‌های مرمر پی‌وی‌سی یا ماربل پی‌وی‌سی نیز شناخته‌شده هستند.

دکور دیوار پشت تلویزیون با ماربل شیت

انعطاف‌پذیری این صفحات از سنگ طبیعی بسیار بالاتر است و به همین دلیل کاربردهای بیشتری در دکور تمام فضاهای منزل دارند. از مزایای ماربل شیت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب آسان
  • زیبایی به دلیل تنوع رنگ و طرح
  • انعطاف‌پذیری خوب
  • امکان نظافت آسان
  • نگهداری آسان
  • تعمیر و جایگزینی آسان

در ادامه با کاربردهای بی‌نظیر این متریال در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

دکور دیوار غذاخوری با ماربل شیت

کاربرد ماربل شیت در پذیرایی و نشیمن

ماربل شیت در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن کاربرد زیادی دارد. می‌توانید از آن برای دکور دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و یا یک دیوار شاخص را با آن تزیین کنید. زیبایی این صفحات با لاین نوری تکمیل می‌شود و جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد می‌کند. همچنین برای تزیین دیوار فضای غذاخوری نیز متریال بسیار مناسبی است و فضا را بسیار شیک و گران نشان می‌دهد.

دکور دیوار نشیمن با ماربل شیت

دکوراسیون آشپزخانه

در آشپزخانه می‌توانید از صفحات ماربل به عنوان کاشی بین کابینتی استفاده کرده و به وسیله آن طرح زیبا و جدیدی ایجاد کنید. انواع رنگ‌های سنگ مرمر در آشپزخانه قابل اجرا است و می‌توانید با توجه به رنگ کابینت‌ها و سبک دکوراسیون آشپزخانه، یک رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  خرید مبل و تخت خواب با کیفیت از خانه چوب و هنر، با بیش از 20 شعبه در کشور

دکور آشپزخانه با ماربل شیت

دکور سرویس بهداشتی

از ماربل شیت می‌توانید به عنوان دیوارپوش سرویس بهداشتی استفاده کنید. دیوار پشت روشویی و وان حمام محل مناسبی برای تزیین با این صفحات است. انواع رنگ‌های مرمر برای سرویس بهداشتی قابل اجرا است و می‌توانید با نورپردازی مناسب روی دیوارها و سقف، جلوه آن را بیشتر کنید. دقت کنید که سرامیک کف و دیوارپوش‌ها هماهنگی خوبی داشته باشند. هر چند ایجاد تضاد رنگی بین کف و دیوار، در برخی از فضاها ایده خوبی است.

دکور سرویس بهداشتی با ماربل شیت

دکوراسیون راهرو و راه‌پله

از میان کاربردهای رایج ماربل شیت، می‌توانیم به دکوراسیون راهرو و راه‌پله اشاره کنیم. این صفحات دوام بالا و جلوه خوبی دارند و به همین دلیل انتخابی مناسب برای دیوارپوش راهرو راه‌پله هستند. با استفاده از نور خطی می‌توانیم زیبایی فضا را چندین‌برابر کنیم.

دکور راهرو با ماربل شیت

آیا ماربل شیت برای استفاده در کف مناسب است؟

ماربل شیت کفپوش خوبی نیست. چرا که اصطکاک بالایی ندارد و ممکن است افراد روی آن لیز بخورند. به ویژه در سرویس بهداشتی و حمام بهتر است از کاشی، سرامیک و سنگ به جای آن استفاده کنید. البته این موضوع به کیفیت متریال نیز بستگی دارد. شاید در انواع باکیفیت و بادوام صفحات ماربل، این ویژگی منفی دیده نشود.

سخن پایانی

ماربل شیت بیشتر تحت عنوان دیوارپوش برای تزیین آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون و سرویس بهداشتی شناخته می‌شود. این متریال نسبت به سنگ هزینه بسیار پایین‌تری دارد و انعطاف‌پذیری آن از سنگ بیشتر است. به همین دلیل در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

تعداد کلمات مطلب: 528

یک نظر

  1. فرهاد خوش ثانی

    19 دی 1402 در 1:07 ق.ظ

    سلام

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بدون هزینه دکوراسیون منزل را تغییر دهید

امروزه بسیاری از افراد برای تغییر روحیات خود و اعضای خانواده دوست دارند که دکوراسیون خانه …