ست کردن مبل با پرده پذیرایی؛ ۵ راهکار ساده و جذاب

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چطور مبلمان را با پرده پذیرایی ست کنیم؟ در این مطلب ایده‌های جذابی ارائه شده که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.
ست کردن مبل با پرده پذیرایی

ست کردن لوازم منزل با یکدیگر، یکی از ابتدایی‌ترین نکات دکوراسیون داخلی است. در این مطلب از دلتامگ، راهکارهای جذابی برای ست کردن مبل با پرده پذیرایی ارائه شده است که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

چگونه مبلمان را با پرده پذیرایی ست کنیم؟

انتخاب طرح و رنگ مناسب برای مبلمان و پرده پذیرایی اهمیت زیادی دارد. اما از آن مهم‌تر ایجاد هماهنگی و هارمونی رنگی در دکوراسیون داخلی منزل است. در ادامه نکات مهمی را ارائه داده‌ایم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید بهترین ترکیب رنگی را در دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

ست کردن مبل با پرده پذیرایی

ست کردن پرده با مبل کرم

کرم رنگی خنثی است که با بیشتر رنگ‌ها به راحتی ست می‌شود. اما پیشنهاد ما برای پرده پذیرایی، رنگ‌هایی مثل طوسی، سفید، کرم، شکلاتی، گلبهی و طلایی است. این رنگ‌های ملایم و زیبا، دکوراسیون خانه شما را لوکس و گران نشان می‌دهند و در کنار کرم جلوه جذابی دارند.

همچنین می‌توانید رنگ‌های قهوه‌ای و نسکافه‌ای را هم مد نظر داشته باشید. انتخاب پارچه‌های سنگین ساتن و پرده‌های والان‌دار، خانه شما را گران‌تر نشان می‌دهد.

ست کردن پرده پذیرایی با مبلمان چندرنگ

با انتخاب مبل چند رنگ، دکوراسیون منزل شما جلوه‌ای جوان‌پسندانه و زیبا پیدا می‌کند. می‌توانید رنگ پرده را با یکی از رنگ‌های موجود در مبلمان ست کنید.

برای مثال اگر مبلمان منزل شما به رنگ‌های سبز، طوسی و رنگ چوب است، می‌توانید با انتخاب یک پرده سدری، طوسی و یا کرم، پذیرایی شیک و زیبایی داشته باشید. انتخاب رنگ‌های شاد مثل زرد، بنفش، صورتی و … نیز برای ست کردن مبل و پرده بسیار جذاب است.

ست کردن مبل با پرده پذیرایی

ست کردن پرده با مبل طرح‌دار

اگر پارچه مبل شما طرح‌دار است، به راحتی می‌توانید با انتخاب یک پرده از همان پارچه، فضایی یکدست و زیبا ایجاد کنید. حتماً لازم نیست طرح پارچه و مبل یکی باشد. برای مثال اگر مبل شما گل‌های ریز دارد، می‌توانید با انتخاب پارچه پرده با گل‌های درشت، جلوه زیبایی به پذیرایی خود ببخشید.

مطلب پیشنهادی:  مراقب این گیاهان سمی در آپارتمان باشید

ست کردن مبل با پرده پذیرایی

انتخاب جنس پارچه یکسان

یکی از روش‌های جذاب برای ست کردن پرده پذیرایی با مبل، انتخاب جنس پارچه یکسان برای هر دو است. برای مثال اگر جنس پارچه مبل شما مخمل است، می‌توانید یک پرده دو لایه داشته باشید که جنس لایه رویی آن مخمل باشد. پارچه مخمل برای دکوراسیون خانه‌های لوکس انتخاب خوبی است و بافت دلنشینی در خانه شما ایجاد می‌کند. می‌توانید با انتخاب اکسسوری پرده با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای، این زیبایی را تکمیل کنید.

ست کردن مبل با پرده پذیرایی

ست کردن پرده با کوسن مبل

گاهی اوقات، امکان ست کردن پرده با مبل وجود ندارد. اما با دوختن و یا سفارش دادن چند کوسن با طرح و رنگ پرده پذیرایی، می‌توانیم هماهنگی خوبی در دکوراسیون منزل ایجاد کنیم. کوسن‌های رنگی با طرح‌های گوناگون می‌توانند دکوراسیون خانه شما را از یکنواختی نجات دهند و به آن رنگ و رو ببخشند.

ست کردن مبل با پرده پذیرایی

سخن پایانی

ست کردن پرده پذیرایی با مبلمان یکی از دغدغه‌های اصلی دکوراسیون منزل است. در این مطلب سعی کردیم با ارائه ایده‌های جذاب، راهنمای خوبی برای شما باشیم. انتخاب درست مبلمان و پرده، نقش مهمی در زیبایی دکور منزل شما دارد. همچنین با رعایت هارمونی رنگی و انتخاب متریال مناسب، خانه شما لوکس و زیبا به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…