آموزش پتینه کاری؛ روشی شیک و ارزان برای دکور خانه + ویدیو

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پتینه کاری روشی ساده و ارزان برای زیباتر کردن فضای خانه است. در این مطلب ۵ روش جذاب برای پتینه کاری روی دیوار ارائه شده است.

پتینه کاری روی دیوار به روش‌های متنوعی انجام می‌شود و می‌توانیم به وسیله آن جلوه‌ای شیک و زیبا به دکوراسیون داخلی منزل ببخشیم. در این مطلب از دلتامگ با جذاب‌ترین تکنیک‌های پتینه روی دیوار آشنا می‌شوید.

جذاب‌ترین تکنیک‌های پتینه کاری

پتینه کاری یکی از جایگزین‌های جذاب و مناسب برای کاغذ دیواری، رنگ ساده و دیوارپوش است و با مواد در دسترس و ارزان می‌توانیم آن را انجام دهیم. در ادامه به جذاب‌ترین روش‌های انجام پتینه روی دیوار می‌پردازیم.

آموزش پتینه کاری روی دیوار

پتیه کاری با کاغذ و چسب چوب

برای انجام این تکنیک پتینه کاری به مقداری کاغذ الگو یا دستمال کاغذی، چسب چوب و رنگ اکریلیک نیاز دارید. روند کار در ویدیو به صورت کامل ارائه شده و به این صورت است:

  • دیوار را با یک لایه نازک از چسب چوب می‌پوشانید.
  • کاغذ الگو را مچاله کرده، باز کنید و با یک قلمو روی دیوار بچسبانید و اجازه بدهید که خشک شود.
  • پس از اتمام چسباندن کاغذ و خشک شدن آن، با رنگ اکریلیک دلخواه خود سطح کاغذ را رنگ‌آمیزی کنید.
  • در انتها می‌توانید با یک رنگ اکریلیک دیگر (برای مثال طلایی یا نقره‌ای) روی سطح را به صورت ناهماهنگ رنگ‌آمیزی کنید تا جلوه‌ای قدیمی و جذاب ایجاد شود.

آموزش پتینه کاری روی دیوار

پتینه کاری روی دیوار با اسفنج

این تکنیک بسیار ساده است و برای انجام آن فقط به یک سطل رنگ، قلمو و اسفنج نیاز دارید. به این صورت که بعد از رنگ‌آمیزی دیوار و خشک شدن آن، یک تکه اسفنج را به رنگ دیگری آغشته کرده و با آن ضربات آرام و پراکنده‌ای به دیوار می‌زنیم. دقت کنیم که رنگ نباید از اسفنج چکه کند و قبل از ضربه زدن باید کمی آن را بچلانید یا با روزنامه خشک کنید.

آموزش پتینه کاری روی دیوار

پتینه روی دیوار با پارچه

پتینه کاری با پارچه از روش اسفنج کمی زمان‌برتر است. به این صورت که تکه‌های پارچه را مچاله کرده و به رنگ آغشته می‌کنید. سپس این تکه‌ها را به صورت ضربه به دیوار می‌کوبید. پارچه را باید مرتب به رنگ آغشته کنید و بچلانید و سپس به دیوار بکوبید تا طرح مورد نظر شما ایجاد شود.

مطلب پیشنهادی:  معجزه نورپردازی بر زیبایی خانه شما

آموزش پتینه کاری روی دیوار

پتینه کاری به روش رنگ برداری

این تکنیک نیز با استفاده از پارچه انجام می‌شود. اما در اینجا رنگ اضافه روی دیوار توسط پارچه جذب می‌شود. به این صورت که با یک لایه رنگ نیمه رقیق دیوار را می‌پوشانیم. سپس یک دستمال نخی را مچاله کرده و روی دیوار خیس با آن ضربه می‌زنیم. بافت پارچه مچاله، طرح‌های جالبی روی دیوار خیس ایجاد می‌کند.

آموزش پتینه کاری روی دیوار

ایجاد بافت روی دیوار

برای این کار روش‌های متنوعی وجود دارد. برای مثال می‌توانیم از ترکیب مل، روغن الیف، رنگ روغن و آب یک نوع خمیر نسبتاً شل به دست بیاوریم و به وسیله آن بافت دلخواه خود را روی دیوار پیاده کنیم. پس از ایجاد بافت روی دیوار می‌توانیم با استفاده از دو رنگ زیبا دیوار را پتینه کاری کنیم.

آموزش پتینه کاری روی دیوار

سخن پایانی

پتینه از تکنیک‌های جذاب برای رنگ‌آمیزی ظروف و تابلوهای تزیینی است که در سال‌های اخیر برای تزیین دیوار نیز کاربرد پیدا کرده است. در این مطلب با ۵ روش ساده پتینه کاری روی دیوار آشنا شدید که اجرای آن‌ها بسیار ساده و ارزان است و به زیبایی هر چه بیشتر خانه شما کمک می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین زمان آبیاری گل های آپارتمانی در فصل بهار

از مهم‌ترین نکات هنگام مراقبت از گیاهان، نحوه آبیاری گل های آپارتمانی است که نقش بسیار موث…