رپورتاژآگهی

با ماربل شیت و ترمووال، دیوار شیک و فوق العاده داشته باشید

0
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دیوارهای خانه یا محل کار شما ساده و قدیمی هستند، ماربل شیت و ترمووال بهترین راه حل است. برای تغییر و تحول در دیوارهای هر فضایی می توانید این متریال ها را انتخاب کنید.
دیوارپوش ماربل شیت

دیوارپوش ماربل شیت و ترمووال از جدیدترین متریال های دیوار هستند. این دو متریال، ظاهری مدرن و شیک دارند و بسیار زیبا هستند. سرعت اجرای بالایی دارند و سبک هستند. این دیوارپوش ها مزیت ها و کاربردهای زیادی دارند که در ادامه می خوانید.

ماربل شیت و ترمووال چیست؟

ماربل شیت متریالی جدید برای دیزاین دیوارهای خانه یا فضاهای اداری و تجاری هستند. ماربل شیت ورقه هایی از جنس پی وی سی و پودر سنگ است که ضخامت کمی دارد. متریال ماربل شیت ظاهری شبیه سنگ و سرامیک دارد و کمی براق است. به دلیل قیمت مناسب تر نسبت به سنگ و سرامیک اسلب، جایگزین خوبی برای آنها هست.

دیوارپوش ماربل شیت، مدل هایی با طرح سنگ، بتن و ساده دارد. ابعاد ورق بزرگ آن 1.20 در 2.80 متر است و ضخامت 2.5 و 4 میلیمتر دارد. از سنگ و سرامیک سبک تر است و کمی انعطاف پذیر است. ورق ماربل شیت با کاتر برش می خورد و روی هر دیواری قابل اجراست. ماربل شیت با چسب مخصوص به دیوار رنگ شده، گچی، سرامیک و سیمانی می چسبد.

متریال جدید دیگری که مخصوص دیوار است ترمووال ها هستند. ترمووال از جنس پی وی سی با رنگ بندی متنوعی تولید می شوند. دیوارپوش ترمووال به شکل الوارهای عمودی چوب طراحی شده که حالت برجسته و فرورفته دارد.

روکش روی ترمووال ها با طرح های چوب، بتن، پتینه و ساده در بازار موجود است. کاربرد ترمووال در کنار ماربل شیت، زیبایی خاصی به دیوارهای خانه می دهد.

کاربرد ماربل شیت و ترمووال

ماربل شیت و ترمووال را می توان روی هر دیواری از خانه به کار برد. یکی از مدل های ترند دکوراسیون داخلی، نصب ماربل شیت و ترمووال روی دیوار تلویزیون است.

ترکیب ماربل شیت و ترمووال روی دیوار اتاق ها یا راهرو هم جذاب و منحصر به فرد است. رنگ های متنوع این متریال ها دست شما را برای تزیین دیوارها باز می گذارد. برای اینکه خانه ای مدرن و زیبا داشته باشید کاربرد این دو دیوارپوش را به شما توصیه می کنیم.

کاربرد ماربل شیت و ترمووال

دیوارپذیریی شیک با ماربل شیت و ترمووال

ماربل شیت و ترمووال در کنار هم برای تزیین دیوار پذیرایی عالی هستند. ترمووال را در دو طرف دیوار و ماربل شیت را وسط نصب کنید. این دیوار می تواند دیوار پشت تلویزیون یا دیواری پشت مبل سه نفره پذیرایی باشد.

ایده جذاب دیگر ترکیب ماربل شیت و ترمووال به صورت نامتقارن است. یعنی یک سمت دیوار را ترمووال و یک سمت را ماربل شیت بزنید. این ایده برای هر دیواری که طول زیادی نداشته باشد عالی است. برای زیبایی بیشتر بهتر است یک سوم طول دیوار را ترمووال و بقیه را ماربل شیت بزنید.

ماربل شیت و ترمووال روی دیوار پذیرایی برای پوشاندن ترک ها و خرابی های دیوار هم کاربرد دارد. شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم دیواری شیک و خاص در پذیرایی درست کنید هم ایرادات دیوارها را بپوشانید.

دیوار اتاق خواب شیک با ماربل شیت و ترمووال

ماربل شیت و ترمووال برای دیوار اتاق خواب جز ترندهای دکوراسیون است. طراحان از ترکیب ماربل شیت و ترمووال برای دیوار پشت سرتخت اتاق خواب استفاده می کنند. ماربل شیت را برای وسط دیوار و ترمووال در دو یا یک طرف دیوار به کار می رود. یکی از طرح های جذاب برای این دیوار، نصب ترمووال در نیمه پایینی دیوار و ماربل شیت برای نیمه بالای دیوار است.

مطلب پیشنهادی:  یک بار برای همیشه خانه خود را شیک کنید

این مدل مخصوصاً برای تخت هایی که سرتخت کوتاه دارند بسیار شیک و زیباست. چون ترمووال ها مانند سرتخت تا نیمه دیوار را پوشش داده اند. در این حالت کاربرد نور خطی افقی روی مرز ترمووال و ماربل هم فوق العاده است.

در کنار ماربل شیت و ترمووال روی این دیوار می توان نورهای خطی جدید هم به کار برد. ترمووال ها به دلیل برجستگی که دارند با نورهای هالوژن یا چراغ های آویز هم بسیار زیبا می شوند. نورهای هالوژن بالای دیوار و چراغ های آویز در دو یا یک طرف دیوار ایده ای عالی است.

دیوار اتاق خواب شیک با ماربل شیت و ترمووال

دیوار راهروی شیک با ماربل شیت و ترمووال

کاربرد ماربل شیت و ترمووال برای دیوار راهروی خانه هم از مدل های جدید است. شما می توانید بخشی از دیوار را به صورت عمودی ترمووال و بخشی را ماربل شیت کار کنید. حتی می توان از متریالی دیگر مثل گرین وال ها هم بین این دو به کار ببرید. مثلا کاربرد یک ردیف عمودی گرین وال سبز بین ترمووال و ماربل شیت، ظاهر بسیار زیبایی به راهرو می دهد.

روش دیگر ترکیب ماربل شیت و ترمووال با نورپردازی جدید و به روز است. از چراغ دیوارکوب شیک و مدرن روی ترمووال یا ماربل شیت ها استفاده کنید. اگر راهروی تاریکی دارید حتما ماربل شیت و ترمووال رنگ انتخاب کنید. در این حالت کاربرد نورپردازی بیشتر به روشن تر شدن راهرو کمک می کند.

دیوار سرویس و حمام با ماربل شیت و ترمووال

ماربل شیت و ترمووال بیشتر برای پذیرایی، راهرو و اتاق خواب به کار می رود. ولی یکی از بهترین و جدیدترین متریال ها برای سرویس و حمام هستند. ماربل شیت و ترمووال هر دو ضد آب و بخار هستند و کاملا مقاومت دارند.

بهترین ایده برای کاربرد این متریالها، استفاده از ترمووال برای دیوار پشت روشویی و ماربل شیت برای بقیه دیوارهاست. البته مدل های زیبای دیگری هم با خلاقیت خودتان قابل اجراست. شما می توانید با ترکیب متریال های دیگر به این جذابیت اضافه کنید. مثلا استفاده از گرین وال دو طرف آینه روشویی یا نورپردازی های خاص از جمله این گزینه هاست.

جمع بندی

ماربل شیت و ترمووال از متریال های زیبا و جدید در طراحی دیوارهای داخلی هستند. از این دو دیوارپوش می توان برای دیوارهای منزل یا محل کار و فروشگاه ها استفاده کرد. به دلیل مقاومت برابر آب و قابل شستشو بودن در هر فضایی به کار می روند. نصب راحت و سریع دارند و روی هر دیواری قابل اجرا هستند.

با انتخاب طرح های زیبا می توانید دیوار منزل خود را با ماربل شیت و ترمووال دیزاین کنید. این متریال ها به دلیل تنوع با هر رنگ دکوراسیونی ست می شوند. برای انتخابی اصولی و نتیجه عالی می توانید از یک معمار یا شرکت معماری مشاوره بگیرید. امیدوارم دیوارهای شیک و فوق العاده ای با این متریال ها درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …