چیدمان کاناپه راحتی؛ ۷ ایده طلایی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاناپه راحتی از جمله مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن است. در این مطلب ۷ ایده طلایی برای چیدمان کاناپه ارائه داده‌ایم.
اصول چیدمان کاناپه راحتی

کناپه راحتی یکی از مهم‌ترین و جاگیرترین وسایل در دکوراسیون منزل است. در چیدمان پذیرایی مستطیل یا مربع ممکن است با مشکل مواجه شویم. اما به طور کلی اصولی برای چیدمان کاناپه در پذیرایی و نشیمن وجود دارد که در ادامه این مطلب از دلتامگ به آن‌ها می‌پردازیم.

اصول چیدمان کاناپه راحتی در نشیمن و پذیرایی

کاناپه راحتی در مدل‌های متنوعی طراحی می‌شود و هر کدام از این مدل‌ها برای فضاهای خاصی مناسب هستند. اما برای چیدمان کاناپه باید اصول خاصی را رعایت کنیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اصول چیدمان کاناپه راحتی

انتخاب بهترین مکان برای قرارگیری کاناپه

کاناپه راحتی باید در محلی قرار گیرد که به فضاهای مجاور مانند آشپزخانه و غذاخوری دسترسی خوبی داشته باشد. بهترین راه حل این است که اول جایگاه تلویزیون را در پذیرایی تعیین کنیم و یا شومینه را به عنوان نقطه کانونی در پذیرایی یا نشیمن خانه در نظر بگیریم. به این شکل می‌توانیم بهترین چیدمان مبل راحتی را با توجه به فضا داشته باشیم.

رعایت فواصل استاندارد

تردد در فضای پذیرایی و نشیمن باید راحت باشد. به همین دلیل لازم است میز جلومبلی و میزهای عسلی در فاصله مناسبی در فضا جایگذاری شوند تا افراد بدون کوچکترین زحمتی از جای خود برخاسته و در فضا تردد کنند. انواع روش‌های چیدمان متقارن، ال و خطی بسته به نوع فضا و محدودیت‌های آن قابل انجام است.

اصول چیدمان کاناپه راحتی

تا حد امکان پشت مبل را به دیوار نچسبانید

قرار دادن فضای خالی پشت کاناپه راحتی، دکوراسیون منزل شما را شیک‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید از این فضا برای قرار دادن بوفه، ویترین یا آینه کنسول استفاده کنید. همچنین این فضای خالی باعث می‌شود که خانه شما خلوت‌تر و مرتب‌تر به نظر برسد.

اصول چیدمان کاناپه راحتی

توجه به سبک دکوراسیون

در برخی از سبک‌های طراحی داخلی، مبلمان و کاناپه راحتی حتماً باید به روش خاصی در فضا چیده شود. برای مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک باید مبلمان را به صورت متقارن در پذیرایی و نشیمن قرار دهیم. روش‌های چیدمان Uشکل و Lشکل برای پذیرایی و نشیمن ایده خوبی است.

مطلب پیشنهادی:  با این گیاهان حشرات را از آپارتمان خود دور کنید

توجه به گوشه‌ها

گوشه پذیرایی و نشیمن محل مناسبی برای قرار دادن مبلمان ال است. می‌توانیم به این شکل از فضا بهترین استفاده را داشته باشیم. با قرار دادن یک میز جلومبلی زیبا، دکوراسیون پذیرایی و نشیمن شما به شکل مطلوبی کامل می‌شود.

اصول چیدمان کاناپه راحتی

استفاده از کوسن و شال مبل

کوسن و شال مبل، از جمله اکسسوری‌های تزیینی هستند که زیبایی مبلمان شما را دوچندان می‌کنند. می‌توانید با استفاده از این عناصر، فضای پذیرایی خود را از یکنواختی نجات دهید و به آن رنگ و لعاب تازه‌ای ببخشید. دقت کنید که رنگ کوسن‌ها باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی شما انتخاب شود.

قرار دادن مبل میزبان

مبل میزبان به یک قطعه متمایز در میان مبلمان گفته می‌شود که ظاهر یا رنگ آن با سایر قطعات متفاوت است. این مبل در واقع محل نشستن میزبان است و باید دسترسی خوبی به فضاهای مجاور داشته باشد. می‌توانید مبل میزبان را به صورت صندلی تکی یا پاف مبلمان انتخاب کنید و به این شکل تنوع خوبی در فضای پذیرایی به وجود بیاورید.

اصول چیدمان کاناپه راحتی

سخن پایانی

کاناپه راحتی یکی از مهم‌ترین المان‌های فضای نشیمن و پذیرایی است. انتخاب محل مناسب برای قرارگیری مبل و نحوه چیدمان صحیح آن اهمیت بسیاری دارد و به زیبایی هر چه بیشتر خانه شما کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …