پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی در ایران

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیروی از یک سبک طراحی داخلی باعث می‌شود که خانه شما زیبا و باهویت به نظر برسد. در این مطلب ۷ سبک پرطرفدار دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کرده‌ایم.
پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی

طراحی داخلی منزل سبک‌های بسیار متنوعی دارد و هر کدام از آن‌ها برای روحیات و سلیقه‌های متنوعی مناسب است. در این مطلب از دلتامگ با پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی در میان ایرانیان آشنا می‌شویم.

سبک‌های پرطرفدار طراحی داخلی منزل

هر وقت بحث سبک‌های طراحی داخلی به میان می‌آید، چه سبک‌هایی به ذهن شما می‌آید؟ حتماً می‌گویید سبک مدرن، کلاسیک و مینیمال. اما در این مطلب قرار است با ۸ سبک دکوراسیون پرطرفدار در میان هم‌وطنان خود آشنا شوید.

پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی

سبک پرطرفدار کلاسیک

وقتی سبک کلاسیک مطرح می‌شود، در ذهن عموم مبلمان منبت‌کاری شده پرتزیینات و پرده‌های ساتن تداعی می‌شود. البته که این تصور نادرستی نیست؛ اما دکوراسیون داخلی کلاسیک چیزی فراتر از این‌ها است. در این سبک دکوراسیون باید نکات زیر را رعایت کنیم:

  • طراحی و چیدمان متقارن
  • استفاده از رنگ‌های لوکس مثل طلایی، مخمل آبی، قرمز، شیری و …
  • استفاده از پرده‌های والان‌دار لوکس
  • استفاده از لوسترهای لوکس چندشعله

سبک طراحی داخلی کلاسیک

سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک نیز یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی در میان ایرانیان است. به ویژه کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک طرفداران بسیاری دارد. در این سبک زیبایی جزئیات عصر کلاسیک با سادگی سبک مدرن تلفیق شده و باعث شده است برای خانه‌های امروزی انتخاب مناسب‌تری باشد.

سبک مدرن

سبک طراحی داخلی مدرن برای خانه‌های ایرانی انتخاب جذابی است. امروزه نسل جوان به این سبک تمایل بیشتری دارند. سادگی سبک مدرن با فضای زندگی امروزی ما هماهنگی بیشتری دارد. در این سبک بیشتر از متریال‌های خام مانند چوب، شیشه و فلز استفاده می‌شود و جذابیت بسیاری دارد. پالت رنگی خنثی نیز برای این سبک دکوراسیون داخلی بهترین گزینه است.

سبک طراحی داخلی مدرن

سبک مینیمال

سبک طراحی داخلی مینیمال به سادگی و خلوتی شناخته می‌شود. تزیینات اضافی در این سبک دکوراسیون معنایی ندارد و همه چیز باید در نهایت سادگی خود باشد. پالت رنگی خنثی بهترین گزینه برای سبک مینیمال است. در کنار آن می‌توانید لکه‌های رنگی شادی را با استفاده از المان‌های دکوری یا لوازم منزل به فضا اضافه کنید تا بیش از حد یکنواخت به نظر نرسد.

سبک طراحی داخلی مینیمال

سبک امروزی

سبک طراحی داخلی امروزی تفاوت بسیار کمی با مدرن دارد. در واقع این سبک مطابق ترندهای روز دکوراسیون داخلی پیش می‌رود. همچنین سادگی آن به شدت سبک مدرن نیست و پالت رنگی متنوع‌تری را می‌توانیم در آن به کار ببریم. در دکوراسیون معاصر یا امروزی، دست ما برای انتخاب اکسسوری‌های دکوری بازتر است و به همین دلیل روز به روز به طرفداران این سبک اضافه می‌شود.

سبک روستیک

سبک روستیک با الهام از طبیعت و زندگی روستایی انجام می‌شود. این سبک دکوراسیون بیشتر برای طراحی داخلی ویلا مناسب است. استفاده از متریال‌های طبیعی مانند سنگ، آجر و چوب مشخصه اصلی سبک دکوراسیون روستیک است.

هدف سبک روستیک در واقع برقراری پیوند از دست رفته انسان مدرن با طبیعت است و از این رو طرفداران بسیاری دارد. می‌توانیم با استفاده از متریال‌های در دسترس مانند دیوارپوش‌های ساخته شده از سنگ مصنوعی، حال و هوای این سبک را در دکوراسیون منزل خود داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:  کاربرد انواع پنجره در معماری ساختمان

سبک طراحی داخلی روستیک

سبک صنعتی

این سبک طراحی داخلی با هدف نشان دادن باطن و روح ساختمان‌های مدرن انجام می‌شود. همه چیز در این سبک در ساده‌ترین حالت خود است. برای مثال می‌توانیم به نمایان بودن سازه سقف اشاره کنیم که جلوه‌ای جذاب به دکوراسیون منزل می‌بخشد. همچنین تمام لوله‌های تاسیساتی در این سبک نمایان هستند و جزوی از دیزاین منزل محسوب می‌شوند.

نورپردازی در این سقف اهمیت بسیاری دارد. انواع لوسترهای زیبا به سبک صنعتی که از چوب و فلز ساخته می‌شوند، در این سبک دکوراسیون قابل استفاده هستند. همچنین می‌توانیم با استفاده از چراغ‌های نئون، جلوه‌ای جذاب به دیوارهای منزل ببخشیم.

سبک طراحی داخلی صنعتی

سبک بوهمین

سبک طراحی داخلی بوهمین به دلیل استفاده از رنگ‌های شاد و دیزاین زیبا، در میان نسل جدید طرفداران بسیاری پیدا کرده است. استفاده از متریال طبیعی مانند چوب، پشم و پارچه در این سبک دکوراسیون حرف اول را می‌زند. می‌توانیم یک مبلمان راحتی چرمی را در کنار پاف‌های رنگی زیبا قرار دهیم و با استفاده از انواع گیاهان سبز مثل پیچک و بابا آدم، فضایی دلنشین در منزل ایجاد کنیم.

استفاده بهینه از نور طبیعی در این سبک حرف اول را می‌زند و به همین دلیل باید از پرده‌های حریر نازک استفاده کنیم. همچنین برای نورپردازی شب بهتر است به چند چراغ رومیزی، دیواری و یا نور یک لوستر کوچک اکتفا کنیم تا فضا شاعرانه و دلنشین به نظر برسد. استفاده از فرش با نقوش گیاهی و رنگ‌های شاد نیز مشخصه این سبک دکوراسیون داخلی منزل است.

سبک طراحی داخلی بوهمین

سبک اسکاندیناوی

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی به مینیمال نزدیک است و روی سادگی تاکید زیادی دارد. استفاده از رنگ‌های ملایم و بافت نرم در این سبک دکوراسیون بسیار رایج است. همچنین خطوط مورد استفاده در سبک اسکاندیناوی بسیار تمیز و مستقیم هستند. مبلمان منزل باید ساده و کاربردی باشد و تزیینات خاصی در آن دیده نشود.

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی

سخن پایانی

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل، سبک‌های بسیار متنوعی دارد که توصیف تمام آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد. اما سعی کردیم ۷ سبک پرطرفدار در دکوراسیون خانه‌های ایرانی را به شما معرفی کنیم. پیروی از اصول یک سبک واحد در دکوراسیون منزل، باعث می‌شود که خانه شما بسیار شیک و دعوتگرا به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…