آشپزخانه شیک و زیبا با کابینت نئوکلاسیک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابینت نئوکلاسیک با ظاهر لوکس و ظرافت خاصی که دارد، در خانه‌های ایرانی خودنمایی می‌کند. این مدل کابینت مزایای زیادی دارد و برای خانه‌های سبک نئوکلاسیک انتخاب خوبی است.
کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک یک مدل کابینت جدید و پرطرفدار است. در واقع به تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک، نئوکلاسیک می‌گویند. این مدل کابینت در خانه‌های ایرانی بسیار استفاده می‌شود و به خوبی با سبک دکوراسیون خانه‌های ایرانی هماهنگ است. در ادامه این مطلب از دلتامگ با مزایا و معایب کابینت‌های نئوکلاسیک آشنا می‌شوید.

کابینت نئوکلاسیک چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کابینت نئوکلاسیک در واقع همان کابینت مدرن و امروزی است که جزئیات سبک کلاسیک به آن اضافه می‌شود. حاشیه‌ها و لبه‌های این مدل کابینت به سبک کابینت‌های کلاسیک کار می‌شود. همچنین دستگیره‌های این مدل کابینت به سادگی کابینت مدرن نیست.

کابینت‌های نئوکلاسیک به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارند در آشپزخانه‌های لوکس به کار می‌روند. این مدل کابینت بسته به متریال به کار رفته در آن می‌تواند بسیار ارزان یا بسیار گران و پرهزینه باشد. در ادامه با مزایا و معایب کابنیت‌های نئوکلاسیک آشنا می‌شوید.

مزایای کابینت‌های نئوکلاسیک

مهم‌ترین مزیت کابینت‌های نئوکلاسیک، زیبایی آن‌ها است. تزئینات کم این مدل کابینت باعث می‌شود که آشپزخانه شما چندان شلوغ به نظر نرسد و در عین حال جلوه‌ای لوکس و فاخر داشته باشد. از دیگر مزایای کابینت نئوکلاسیک، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترکیب رنگ زیبا و جزئیات شیک
  • ظاهر لوکس در عین سادگی
  • جادار بودن به دلیل استفاده از فضای مرده بالای سقف (کابینت‌های نئوکلاسیک تا بالای سقف را پوشش می‌دهند.)
  • امکان استفاده در دکوراسیون آشپزخانه کوچک یا بزرگ
  • تنوع رنگ بالا
  • دوام و عمر طولانی
  • نظافت آسان به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

معایب کابینت‌های نئوکلاسیک

کابینت‌های نئوکلاسیک مانند مدل‌های دیگر کابینت، معایبی دارند که پیش از انتخاب و خرید باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید. شاید بزرگترین عیب این مدل کابینت، عدم امکان تعمیر آن باشد. اگر درب کابینت نئوکلاسیک خراب شود، امکان تعمیر وجود ندارد و شما باید آن را به طور کامل تعویض کنید. سایر معایب کابینت‌های نئوکلاسیک عبارتند از:

  • خش‌پذیری حساسیت نسبت به اشیاء تیز و برنده
  • عدم امکان تعمیر درب کابینت در صورت بروز خراش یا آسیب‌های دیگر
  • حساسیت اجرایی بالا

کابینت‌های نئوکلاسیک حتماً باید توسط افراد متخصص و خبره در این زمینه اجرا شوند. چرا که کوچکترین خطا در اجرا، روی زیبایی آشپزخانه شما تاثیر می‌گذارد. همچنین باید دقت کنید که بدنه، درب، جزئیات و دستگیره‌های کابینت از نوع مرغوب با متریال خوب باشد. در غیر این صورت طول عمر آن کم خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  پاک کردن زردی یخچال با 4 ماده معجزه‌گر!

چطور با کابینت‌‌های نئوکلاسیک آشپزخانه‌ای لوکس داشته باشیم؟

داشتن آشپزخانه‌ای لوکس و زیبا، برای اکثر خانواده‌های ایرانی بسیار مهم است. آشپزخانه‌های اپن در خانه‌های امروزی بسیار جلب توجه می‌کنند و زیبایی ظاهری آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. در ادامه نکاتی ارائه شده است که با رعایت آن‌ها می‌توانید آشپزخانه‌ای لوکس با کابینت‌های نئوکلاسیک داشته باشید.

  • نورپردازی اصولی داشته باشید: با استفاده از نور مخفی زیر کابینت نئوکلاسیک می‌توانید آشپزخانه‌ای زیبا و لوکس داشته باشید.
  • رنگ مناسب را انتخاب کنید: انتخاب رنگ کابینت باید بر اساس سبک دکوراسیون، میزان نورگیری و متراژ آشپزخانه باشد.
  • هماهنگی جزئیات را در نظر داشته باشید: مبلمان و لوازم منزل شما باید با کابینت هماهنگی داشته باشد. خوشبختانه این سبک هم برای سبک دکوراسیون کلاسیک مناسب است و هم مدرن.
  • در نگهداری کابینت‌ها کوشا باشید: از کشیدن اشیاء تیز روی سطح کابینت‌ها خودداری کنید. کابینت‌ها را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید لکه‌های چربی روی آن‌ها ماندگار شود.

آشپزخانه لوکس با کابینت نئوکلاسیک

سخن پایانی

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی، امری سلیقه‌ای است. سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک در خانه‌های ایرانی بسیار پرطرفدار هستند. اگر می‌خواهید خانه مدرن شما، ته‌رنگی از زیبایی‌های دوران کلاسیک داشته باشد، کابینت نئوکلاسیک را انتخاب کنید.

خانه شما باید بر اساس روحیات و سلیقه شما تزئین شود. بنابراین باید نسبت به تمام جزئیات آن دقت داشته باشید. در نظر گرفتن میزان بودجه هم در انتخاب نوع و سبک کابینت بی‌تاثیر نیست. اما دقت کنید که انتخاب متریال‌های بی‌کیفیت، باعث می‌شود که در آينده هزینه‌های بیشتری را برای تعویض و تعمیر کابینت صرف کنید.

تعداد کلمات مطلب: 628

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان اتاق خواب با تم آبی و ایجاد فضایی آرامش بخش

رنگ آبی به دلیل القای حس آرامش و صلح، انتخابی‌ایده‌آل برای اتاق خواب است. رنگ آبی یکی از ت…