از برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان چه می‌دانید؟

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه کسی در دنیا وجود دارد که نام برج خلیفه دبی را تابه‌حال نشنیده باشد؟ یا به دیدن این برج عظیم و باشکوه میلی نداشته باشد؟ این برج زیبا سال‌هاست که لقب بلندترین آسمان‌خراش دنیا را بر دوش می‌کشد.
برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی یکی از عظیم‌ترین سازه‌های دنیاست که هرکسی با دیدنش در بهت و حیرت فرو می‌رود. درواقع سفر به دبی بدون دیدن این برج غول‌آسا قطعا سفری ناتمام خواهد بود. در این مقاله از دلتامگ قرار است درباره این برج خیره‌کننده صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برج خلیفه دبی

بشر از زمانی که پایش را روی کره خاکی گذاشته همیشه در حال رکورد زدن روی این سیاره بوده است. یک روز بلندترین برج دنیا را می‌سازد یک روز بزرگ‌ترین خانه دنیا را، یک روز طولانی‌ترین پل جهان را می‌سازد و روز دیگر غول‌پیکرترین آسانسور دنیا را و خلاصه که همیشه در حال ساختن یک ابر سازه عجیب بوده است.

برج دبی که به برج خلیفه شهرت دارد نیز، نمادی از تلاش بشر برای ساختن ابر سازه‌های عجیب است. این آسمان‌خراش یک برج تجاری، مسکونی و تفریحی است که هرچه بخواهید در آن پیدا می‌شود. در حال حاضر گردانندگان این آسمان‌خراش اعتقاد دارند که تنها هتل هفت ستاره جهان در این برج در حال فعالیت است.

ارتفاع برج خلیفه چقدر است؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که برج خلیفه چند طبقه است یا برج خلیفه چند متر است باید بگوییم که این ابر سازه عجیب دارای 163 طبقه است که کاربری‌های متفاوتی دارند و ارتفاع آن نیز به حدود 828 متر می‌رسد. این ارتفاع سبب شده که برج خلیفه دبی لقب بلندترین برج جهان را در حال حاضر به نام خود ثبت کند.

درخشش برج خلیفه

داخل برج خلیفه دبی چه شکلی است؟

زیبایی و شکوه این آسمان‌خراش عظیم تنها در نمای اعجاب‌انگیز آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه درون آن نیز مملو از شگفتی و زیبایی است. جالب است بدانید که در این برج زیبا حدود 10 هزار نفر در حال حاضر زندگی می‌کنند. این در حالی‌ است که ظرفیت سکونت در این برج هنوز هم تکمیل نشده و تا 35 هزار نفر ظرفیت دارد!

  • تنها هتل هفت ستاره دنیا در این برج قرار دارد که 304 اتاق برای رزرو در آن وجود دارد که در لیست لوکس‌ترین و شیک‌ترین سوئیت‌های دنیا قرار دارند.
  • از طبقه 19 تا 108 این آسمان‌خراش آپارتمان‌های مسکونی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر در برج خلیفه دبی مجموعا 900 واحد مسکونی وجود دارد. هرچند تعدادی واحد مسکونی از طبقه 9 تا 16 این برج متعلق به جورجیو آرمانی است و هتل آرمانی در طبقه 38 تا 39 برج نیز متعلق به جورجیو آرمانی است که به نام هتل آرمانی دبی شناخته می‌شود.
  • تعدادی واحد اداری در طبقه 37 برج وجود دارد و طبقه 122 آن نیز به رستوران اتمسفر اختصاص دارد.
  • مرتفع‌ترین لانژ جهان نیز در این آسمان‌خراش غول‌پیکر و در طبقه 152 واقع شده است.
  • در طبقات 153 و 154 و بالاتر از همه هتل‌ها، دفاتر اداری، آپارتمان‌های مسکونی و… قرار گرفته‌اند.
  • سکوی بازدید نیز در طبقه 124 این برج عظیم واقع شده است.
مطلب پیشنهادی:  غمگین ترین کشور دنیا کجاست؟

زیبایی‌های بیرون از برج خلیفه دبی

شگفتی‌های این برج تمام نشدنی‌ است. زیبایی‌های این آسمان‌خراش غول‌آسا تنها در ظاهر فوق‌العاده حیرت‌انگیز و واحدهای عجیب درون آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در خارج از این برج نیز یک آب‌نمای عظیم تعبیه شده که به آب‌نمای دبی شهرت دارد. طول فواره این آب‌نما 275 متر است که قادر است آب را به ارتفاع 150 متری بالا بفرستند.

پلانژ برج خلیفه

سخن پایانی

برج خلیفه دبی بدون شک یکی از زیباترین و اعجاب‌انگیزترین سازه‌های مدرن دست بشر است که حالا به یکی از مهم‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا تبدیل شده است. هرچند حاکم دبی به همین هم بسنده نکرده و برنامه‌های بیشتری برای عجیب‌تر کردن این ابر سازه جهانی دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم دبی تا کجا می‌خواهد به یک شهر فوق پیشرفته تبدیل شود.

یک نظر

  1. مرتضی

    3 دی 1402 در 8:59 ق.ظ

    ما هزار سال از امارات عقب تریم خاک بر سرمون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…