غمگین ترین کشور دنیا کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از سال ۲۰۱۲ محققان شروع کردند به انتشار لیستی که در آن شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان معرفی شده بودند. نکته عجیب اینجا بود که نام ایران همیشه در میان کشورهای غمگین جهان دیده می‌شد. فکر کنید غمگین ترین کشور دنیا در 2023 کدام کشور بوده است؟
غمگین ترین کشور دنیا

در این سرزمین خیلی‌ها تصورشان این است که ایران غمگین ترین کشور دنیا است؛ اما حقیقت چیز دیگری است. کشورهایی در دنیا وجود دارند که مردم آن‌ها حتی از ایرانی‌ها نیز ناامیدتر و غمگین‌تر هستند. تا انتهای این مقاله با دلتامگ همراه باشید.

غمگین ترین کشور دنیا چگونه انتخاب می‌شود؟

تعیین کشوری که بتوان آن را غمگین ترین یا شادترین کشور جهان نامید، کار بسیار پیچیده و سختی است. محققان برای اینکه بتوانند چنین چیزی را تعیین کنند، معیارهای مختلفی را مانند درآمد سرانه هر فر، تولید ناخالص داخلی، آزادی در انتخاب سبک زندگی، امید به زندگی سالم، حمایت اجتماعی، سطح فساد داخلی و خارجی و حتی سطح سخاوت عموم مردم با یکدیگر را در هر کشور مقایسه می‌کنند. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، غمگین ترین کشور دنیا در 2023، افغانستان بود. بااین‌حال در کنار افغانستان نام کشورهای دیگری نیز به چشم می‌خورد.

غمگین ترین کشور دنیا چگونه انتخاب می‌شود؟

غمگین ترین کشورهای جهان کدام‌ها هستند؟

افغانستان به‌تنهایی غمگین ترین کشور دنیا نیست؛ بلکه در کنار آن نام 9 کشور دیگر نیز به چشم می‌خورد؛ اما نکته مثبت داستان اینجاست که در میان این کشورها نام ایران وجود ندارد! این کشورها به ترتیب:

  1. افغانستان
  2. سودان جنوبی
  3. زیمبابوه
  4. روانا
  5. جمهوری آفریقای مرکزی
  6. تانزانیا
  7. سوریه
  8. بوتسوانا
  9. یمن
  10. و مالاوی هستند.

غمگین ترین کشورهای جهان کدام‌ها هستند؟

ایران چندمین کشور غمگین جهان است؟

در میان 16 کشور جهان که از شادترین به غمگین ترین رتبه‌بندی شده است، نام ایران در رتبه صد و هفتم این لیست دیده می‌شود. ناامیدی، بی‌هدفی، بی‌انگیزه بودن به‌وضوح در میان مردم ایران دیده می‌شود. مشکلات اقتصادی به‌خصوص مشکلات معیشتی گریبان گیر مردم است. بااین‌حال نمی‌توان آن‌قدرها هم به نتایج این تحقیقات اعتماد کرد و همیشه باید چنددرصدی خطا را در نظر گرفت. مردم ایران با تمام مشکلاتی که دارند؛ اما بازهم می‌توانند برای خود شادی بیافرینند و زندگی خوبی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  این نشانه‌ها می‌گوید شما فردی مغرور هستید

جغرافیای رضایت جهانی چیست؟

جالب است بدانید که جغرافیا با میزان رضایتمندی مردم یک کشور رابطه مستقیم دارد؛ مثلا هرچه فقر و امنیت یک کشور کمتر باشد، رضایت و خشنودی آن‌ها بیشتر می‌شود. به همین ترتیب برای تعیین غمگین ترین کشور دنیا عدم ثبات سیاسی و اقتصادی نیز نقش بسیار مهمی دارد. اکثر کشورهای اروپایی خود را شاد می‌پندارند و در اکثر کشورهای خاورمیانه مردم دچار یاس و ناامیدی هستند؛ چراکه در این کشورها سال‌هاست که سایه جنگ‌ و ناامنی افتاده است.

جغرافیای رضایت جهانی چیست؟

سخن پایانی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در مقابل غمگین ترین کشور دنیا، شادترین کشور دنیا فنلاند است. مردم فنلاند با اینکه در یکی از سردترین کشورهای دنیا زندگی می‌کنند و همیشه دچار برف و یخبندان هستند؛ اما سطح کیفیت زندگی بالایی دارند و به‌مراتب از زندگی خود راضی‌تر و خشنودتر هستند.

تعداد کلمات مطلب: 424

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…