سفر به دبی و دیدن 5 جاذبه عجیب و استثنایی آن

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سفر به کدام‌یک از کشورها و شهرهای حاشیه خلیج‌فارس را دوست دارید؟ سفر به دبی برای شما جذاب و جالب‌توجه است؟ چه چیزی در دبی شما را جذب می‌کند؟ دلتان می‌خواهد یک سفر استثنایی به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا داشته باشید؟ با ما همراه باشید.
سفر به دبی

سفر به دبی بعد از ترکیه یکی از محبوب‌ترین سفرهای گردشگری برای ایرانیان است. این شهر مدرن و لوکس در امارات متحده عربی در چند سال گذشته تلاش کرده که با ساخت آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های عجیب، مراکز تفریحی مجهز و مهیج و خلاصه استفاده از مدرن‌ترین و به‌روزترین چیزهایی که در دنیا ساخته می‌شود، به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا برای گردشگری تبدیل شود. همراه دلتامگ سفری کوتاه و جذاب به این شهر مدرن عربی داشته باشید.

سفر به دبی

دبی یکی از شهرهای حاشیه خلیج‌فارس است که سرعت تغییر و تحول در آن بی‌نظیر و ستودنی است! این شهر در چند سال گذشته چنان از یک بیابان برهوت به یک شهر مدرن و لوکس تبدیل‌شده که دهان حیرت همگان را باز نگه‌داشته است. دبی که حالا به یکی از پرزرق و برق‌ترین شهرهای دنیا تبدیل‌شده است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا حتی برای اروپانشینان و آمریکایی‌هاست.

جزیره نخل جمیرا، زیباترین جزیره مصنوعی دنیا

جزیره نخل جمیرا یکی از عجیب ترین سازه های جهان است که حتی از فضا هم قابل‌مشاهده است. این جزیره عجیب که کاملا مصنوعی و ساخته دست بشر است به شکل درخت نخل بسیار بزرگی ساخته‌شده است که مملو از مراکز خرید و هتل‌های لوکس و انواع وسایل مدرن و پیشرفته است. این جزیره یکی از معروف‌ترین جاهایی است که در سفر به دبی حتما باید آن را ببینید.

جالب است بدانید که پروژه ساخت جزیره نخل جمیرا در سال ۲۰۰۱ در فاصله ۵ کیلومتری از زمین اصلی دبی آغاز شد و دارای یک بدنه اصلی همانند ساقه درخت و ۱۷ شاخه است که برای ساخت آن، حدود ۴۰ هزار کارگر درگیر بوده‌اند. همچنین در این جزیره یک تونل در زیرآب ساخته‌شده که جزیره را به ساحل‌های موج‌شکن متصل می‌کند.

باغ گل دبی

سفر به دبی و باغ گل معجزه آن

در دنیا باغ‌های گل بسیاری وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر و زیبا هستند؛ اما بدون شک باغ گل معجزه دبی یکی از بهترین و خاص‌ترین آن‌هاست. این باغ گل به‌قدری گسترده، عجیب، رنگارنگ و منحصربه‌فرد است که در نگاه اول هر بیننده‌ای فراموش می‌کند موقعیت مکانی آن در دل کویر و گرمای طاقت‌فرسای عربستان است. جالب است بدانید که برای ساخت این باغ گل حدود 45 میلیون نوع گل متفاوت به‌کاررفته درحالی‌که حتی یک زنبور هم در آن وجود ندارد که باعث آزار تماشاگران و گردشگران شود. این باغ در یکی از روزنامه‌های انگلیس لقب باغ‌های معلق بابل مدرن را گرفته است!

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره امکانات خانه های هوشمند

برج خلیفه، بلندترین برج جهان

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که نام برج خلیفه را نشنیده باشد. زمانی که امارات متحده عربی تصمیم گرفت که وابستگی خود را به نفت کمتر کند، پیشرفت در صنعت گردشگری اولین انتخاب برای این جایگزینی بود. برج خلیفه اولین و بزرگ‌ترین قدم دبی برای جهانی در صنعت گردشگری بود. ساخت این برج 828 متری دقیقا 6 سال طول کشید؛ اما در نهایت یکی از بی‌نظیرترین شاهکارهای دست بشر خلق شد. تماشای کره خاکی از بلندای این برج در سفر به دبی چیزی است که امکان ندارد هیچ گردشگری از آن صرف‌نظر کند.

شهربازی دبی

سفر به دبی و شهربازی آی ام جی

بدون شک در زمینه بازی و سرگرمی دبی را می‌توان یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان دانست که با داشتن عجیب‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌های دنیا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد ماجراجویان و گردشگران تبدیل‌شده است. اگر از بازی‌های مهیج نمی‌ترسید، این شهربازی که 6/3 میلیارد درهم ارزش دارد، بهشت شما خواهد بود! این شهربازی در واقع دنیای ماجراجویی آی ام جی است که دقیقا با تم دنیای مارول و فیلم‌های هالیوودی ساخته شده است.

خیابان السیف، نقطه آرامش شهر شلوغ دبی

دبی شهر شلوغ و پرزرق‌وبرقی است؛ اما این شهر دارای مکان‌های است که آرامش را به روح شما تزریق می‌کنند. یکی از این مکان‌ها خیابان السیف است که با بافت سنتی و معماری فوق‌العاده ساده و عربی خود، تمام استرس‌های زندگی و گردش در یک شهر شلوغ و حتی سفر به دبی را از شما دور می‌کند. این خیابان که حدود 2 کیلومتر طول دارد، نه‌تنها یکی از پربازدیدی‌ترین مکان‌های دبی؛ بلکه نمادی از غرور دبی و عبورش از گذشته‌ای بدوی تا آینده‌ای مدرن و پیشرفته است.

خیابان السیف دبی

سخن پایانی

در سفر به دبی جاها و مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که گردشگران تمایل زیادی به دیدن آن‌ها دارند. از مراکز خرید لوکسی که معروف‌ترین برندهای دنیا در آن‌ها شعبه دارند تا مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین هتل‌های دنیا را در دبی می‌توانید ببینید. سفر به این شهر همانند سفر به آینده بشریت است! اگر دلتان می‌خواهد بدانید که در آینده انسان زندگی روی زمین چه شکلی خواهد بود، سفر به این شهر را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…