اگر دلتان برف‌بازی می‌خواهد، تا دیر نشده به هشتگرد سفر کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چقدر با هشتگرد آشنا هستید؟ تابه‌حال نام شهر جدید هشتگرد را شنیده‌اید؟ از زیبایی‌های این شهر چه می‌دانید؟ سفر به یکی از خوش آب‌ و هواترین شهرهای ایران را در این روزهای سرد برفی دوست‌ دارید؟
هشتگرد

هشتگرد یکی از زیباترین شهرهای ایران است که شاید شهر جدید آن قدمت زیادی نداشته باشد؛ اما به خاطر آب‌وهوای خوب و سالم و طبیعت بکر و بی‌نظیر همیشه مقصد محبوبی برای پایتخت‌نشینان بوده است. با دلتامگ همراه باشید.

هشتگرد کجاست؟

در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ شهری وجود دارد که از دیرباز با نام هشتجرد شناخته می‌شد. در واقع پسوند گرد به معنای شهر برای این منطقه به کار می‌رفته است. هشت آبادی که در کنار هم هشت دژ یا هشت گرد را خلق کرده بودند و قدمت سکونت در آن‌ها بسیار طولانی بوده است. حالا سال‌هاست که در یک کیلومتری شمال و شمال شرقی این شهر، شهر جدیدی به نام مهستان ساخته شده است.

طبیعت هشتگرد

تاریخچه هشتگرد

خیلی‌ها تصورشان این است که هشتگرد یکی از شهرهای تازه ساخت ایران است درحالی‌که این شهر قدمتی نزدیک به 2200 سال دارد! در واقع پس از تاسیس شهر جدید هشتگرد بسیاری از مردم فکر کردند که این شهر هیچ بخش قدیمی‌ای ندارد.

در سال 1320 و در دوران حکومت پهلوی‌ها زمین‌های این منطقه به مردم واگذار شد. خیلی سریع شخصی ارمنی به نام گورگیان زمین‌های این منطقه را خریداری کرد و سپس از خرده مالکان کرد فروخت! به همین دلیل است که حالا اهالی بومی این منطقه به گویش کرجی و اکثر مهاجران آن به زبان کردی صحبت می‌کنند.

جاذبه‌های هشتگرد

این شهر خود به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج شناخته می‌شود که در تپه‌های آن گور دخمه‌های ساسانی، سفال‌های یادگاری از دوران اشکانی به قدمت 2200 سال کشف شده است. حتی کاروانسراهای تاریخی بسیاری در اطراف این شهر وجود دارد. علاوه بر همه این‌ها، مناظر بی‌نظیر و چشم‌اندازهای کوهستانی سرسبز این شهر، گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  مقابله با ناامیدی با ۷ راهکار طلایی

یکی از زیبایی‌های این شهر زمانی است که آسمان آن پوشیده از برف است و زمین آن سفیدپوش شده است. در آخرین روزهای پاییزی این شهر در حال سفیدپوش شدن است و برای آن‌ها که به دیدن برف و برف‌بازی علاقه دارند می‌تواند گزینه خوبی برای سفری کوتاه مدت و یک روزه باشد.

چگونه به هشتگرد برسیم؟

از شهرستان ساوجبلاغ باید به سمت جنوب این شهر حرکت کرده و وارد آزادراه کرج به قزوین شوید و سپس در میانه راه تابلوی راهنمایی این شهر را خواهید دید. فاصله تهران تا این شهر حدود 80 کیلومتر است.

هشتگرد برفی

سخن پایانی

اگر دلتان برف و برف‌بازی می‌خواهد، هشتگرد انتخاب بسیار خوبی است به شرطی که قبل از راه افتاده به سمت آن از وضعیت جاده و تردد ماشین‌ها در جاده آن باخبر شوید. محور این شهر به طالقان در بسیاری از روزهای سرد زمستان معمولا به خاطر ریزش فراوان برف مسدود می‌شود، پس حواستان به این مورد و برداشتن لباس گرم و تجهیزات مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…