7 مورد از جاهای دیدنی کرج را در این مقاله بشناسید

2
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی کرج را می‌شناسید؟ برای شناختن جاذبه‌های توریستی کرج این مقاله را از دست ندهید.
معروف ترین جاهای دیدنی کرج را بشناسید

اجاره خانه در کرج برای کسانی که به دنبال خانه‌های ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر در اطراف تهران هستند، پیشنهادی عالی و مقرون‌به‌صرفه است. کرج مملو از جاهای دیدنی و جذاب است و با اقامت در این شهر می‌توانید علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی، از جاذبه‌های توریستی آن نیز بهره‌مند شوید. کرج یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است که به دلیل مهاجرپذیر بودن آن لقب ایران کوچک را گرفته است. لیست جاهای دیدنی کرج بسیار زیاد است که بعضی از آنها مکان‌های تاریخی و بعضی دیگر مکان‌های تفریحی هستند. دلتامگ در این مقاله سفری به شهر کرج داشته است، با ما همراه شوید.

اجاره آپارتمان در کرج

جاهای دیدنی کرج

کرج بعد از تهران بزرگ‌ترین شهر ایران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی‌اش با پایتخت سرگذشت پر فراز و نشیبی داشته است. این شهر جاذبه‌های تاریخی و توریستی فراوانی دارد که بعضی از آنها داخل شهر کرج و بعضی دیگر در خارج شهر واقع شده‌اند. خرید خانه و اجاره آپارتمان در کرج نسبت به کلانشهر تهران ارزان‌تر است. از طرفی دسترسی آسان و راحت کرج به پایتخت ایران سبب محبوبیت روزافزون این شهر در میان مهاجران از شهرهای دیگر شده است.

امامزاده محمد و سیده خاتون

در منطقه حصارک کرج مقبره‌ای تاریخی قرار دارد؛ که آرامگاه امامزاده محمد و سیده خاتون دو تن از نوادگان امامان شیعه است. موزه شهدای کرج نیز در نزدیکی این آرامستان است.

خرید خانه در کرج

برج مقبره کردان

در لیست جاهای دیدنی کرج مقبره‌ای وجود دارد که بعضی آن را منسوب به دوره سلجوقیان و بعضی دیگر منسوب به دوره ایلخانیان می‌دانند. ساختمان این بنا یک برج شش‌ متری آجری است که به‌ تازگی مرمت شده است. در میان این بنا یک ضریح فلزی وجود دارد. بی‌بی نسا نام یک شخصیت تاریخی مذهبی است که یکی از نوادگان امام زین‌العابدین و خواهر شاهزاده حسین بوده است و آرامگاه آن در شمال برج مقبره کردان قرار گرفته است.

برج مقبره کردان با نمای آجری

موزه تمبر یکتا

اگر علاقه خاصی به کلکسیون تمبر دارید موزه تمبر یکتا می‌تواند حس کنجکاوی شما را برانگیزد. در این موزه تعداد 32 کلکسیون با ارزش از تمبرها و اوراق بهادار جای گرفته است که تعداد 2 میلیون و 500 هزار تمبر در آن وجود دارد. همچنین در این موزه کلکسیون بی‌نظیری از سکه و اسکناس جهان که تاریخشان به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد نیز وجود دارد.

موزه تمبر یکتا با 32 کلکسیون تمبر

پارک ایران کوچک

پارک ایران کوچک یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی کرج  در مساحت هفت هکتار است که در آن می‌‌توانید 12 سکونتگاه از اقوام مختلف ایرانی و نمادهای مهم شهرهای ایران را ببینید. شبیه‌سازی روستای کندوان، ابیانه کاشان، آب‌ انبار یزد، ارگ بم و سرای سعدالسلطنه از جمله مکان‌هایی هستند که ماکت شبیه‌سازی‌ شده کوچک آنها در این پارک وجود دارد.

پارک ایران کوچک با ماکت هایی از معروف ترین بناهای تاریخی ایران

کاخ سلیمانیه از جاهای دیدنی کرج

در دوران فتحعلی‌شاه موزه‌ای در خیابانی که امروزه با نام خیابان مصباح در کرج شناخته می‌شود ساخته شد که بعدها نقش اقامتگاه تابستانی قاجاریان را گرفت. نمای بیرونی این کاخ از آجر است و دارای تزیینات داخلی است.  در کنار این کاخ، برجی پنج‌ طبقه وجود داشته که احتمال می‌دهند حرمسرای شاهان بوده و امروزه اندک خرابه‌هایی از آن دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  بزرگ‌ترین تکیه مینیاتوری جهان را در کرمانشاه ببینید

یکی از نکات مهمی که درباره این کاخ وجود دارد وجود تصویری از آقامحمدخان قاجار در آن است که ظاهرا تنها تصویر ثبت شده و به‌ جا مانده از موسس سلسله قاجاریان است. نقاشی مهم دیگری که در این کاخ موجود است منسوب به فتحعلی‌شاه است که او را در میان پسرانش می‌بینید. سی و چهارمین فرد نقاشی شده در تصویر، سلیمان میرزای قاجار است. بد نیست اشاره کنیم که گفته می‌شود نام کاخ سلیمانیه کرج را به میمنت همین فرزند، «سلیمانیه» گذاشتند.

کاخ شمس

در میان جاهای دیدنی کرج کاخ شمس شاید یکی از جدیدترین مکان‌هایی باشد که در اواسط قرن پیش‌ ساخته شده است. از آنجایی که این کاخ، کاخ اختصاصی شمس پهلوی بوده با نام کاخ شمس معروف شده است. نام دیگری که بر پیشانی این کاخ زیبا می‌درخشد کاخ مروارید است.

مساحت زمین این باغ حدود 11 هکتار است و وسعت بنای آن به 2500 متر می‌رسد. طراحی کاخ شمس بر عهده یکی از معماران نامدار آمریکایی به نام فرانک لوید رایت بود. معماری این کاخ به‌ صورت پیچ‌درپیچ و حلزونی است. در داخل کاخ بخش‌های مختلفی مانند دفتر کار اختصاصی، سالن پذیرایی، سالن تفریحی‌ ورزشی، استخر و غیره وجود دارد.

کاخ اختصاصی شمس پهلوی معروف به کاخ مروارید

قلعه آغشت

قلعه آغشت قطعا یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرج است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. قلعه‌ای عجیب و سحرانگیز که بیننده را به یاد مجموعه فیلم‌های هری پاتر و قلعه هاگوارتز می‌اندازد. این قلعه در روستای زیبای آغشت قرار گرفته است. این قلعه را با نام‌های قلعه برغان، دژ برغان و قلعه هاگوارتز ایران نیز می‌شناسند.

البته این قلعه یک مکان شخصی است و دیدن آن تنها از بیرون امکان‌پذیر است. مالک قلعه فردی به نام آقای اسدی لاری است. او در تهران سکونت دارد و این قلعه را به دلیل علاقه و با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و عجیب خود و البته کمک یکی از معماران مشهور ایران ساخته است. خلاقیت معمار در نمای ظاهری قلعه آغشت به‌ خوبی قابل‌ مشاهده است؛ نمایی که ساخت آن ۱۰ سال زمان برده است. معمار این بنا، قلعه را با الهام از سبک‌های رنسانس اروپایی، یونان و روم باستان بنا کرده است.

اگر قصد اجاره خانه یا خرید آپارتمان در کرج را دارید بهتر است با جاذبه‌های توریستی این شهر نیز آشنا شوید. جاهای دیدنی کرج تنها در خود کرج متمرکز نیستند و بسیاری از آنها در اطراف کرج قرار گرفته‌اند؛  مانند قلعه آغشت که به‌ راحتی نیز قابل دسترسی است.

کاخ آغشت کاخی شبیه داستان هری پاتر

سخن آخر

جاهای دیدنی کرج بسیار است که امکان معرفی همه آنها در یک مقاله وجود ندارد. بسیاری از پارک‌ها و اماکن تاریخی و توریستی این شهر محبوبیت زیادی دارند. مهم‌ترین مراکز تفریحی و اماکن توریستی در داخل شهر واقع شده‌اند و برای دیدن آنها نیازی به خروج از شهر نیست.



						
						

2 دیدگاه

  1. محفوظ

    13 مرداد 1402 در 1:37 ب.ظ

    سلام
    علیرغم بزرگ بودن شهر کرج از نظر جمعیت و گستردگی، شهر متاسفانه این شهر از نظر مراکز تفریحی بسیار فقیر است هم چنین از نظر شهرسازی و ایجاد بزرگراه و دسترسی ها دچار مشکلات عدیده ای است در واقع این شهر یکی از محروم ترین و مظلومترین شهرهای ایران است البته این شهر چوب نزدیکی به تهران را می خورد.
    امکانات بهداشتی درمانی بسیار ضعیفی دارد.لذا ضرورت دارد کا مسئولین ذیربط فکری عاجلی برای رفع این مشکلات بنمایند
    مردم خوب و نجیبی دارد علیرغم وجود مشکلات فراوان صدایشان در نمی آید. درصورتی که حق آنهاست از مسئولین مطالبه داشته باشند.

    پاسخ

    • امیر

      13 مهر 1402 در 8:24 ب.ظ

      عزیزم اصلا خودتون رو ناراحت و نگران نکن چون همه مملکت ما آسمونش به یک رنگه. بجز مناطق خرپول نشینش.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…