پاموکاله، قلعه پنبه‌ای و سرزمین رویایی ترکیه!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کجای دنیا می‌توان چشمه‌های پر آب و حوضچه‌های زلالی را یافت که قرن‌ها قدمت دارند و زیبایی آن‌ها چشمان هر ببینده‌ای را مسحور می‌کند؟ پاموکاله ترکیه را باید با جان دل دید و در شگفتی آن مبهوت ماند.
پاموکاله

ترکیه کشوری کهن با جاذبه‌های فراوان است. جاهای دیدنی ترکیه ‌آن‌قدر زیبا و استثنایی هستند که این کشور را حتی برای اروپایی‌ها نیز جذاب و محبوب ساخته‌اند. سفر به ترکیه بدون دیدن مکان اعجاب‌انگیز پاموکاله سفری ناتمام خواهد بود. با دلتامگ تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پاموکاله کجاست؟

در استان دنیزلی در کشور ترکیه مکانی وجود دارد که در این کشور با نام پاموک کاله یا پاموق قلعه خوانده می‌شود که به معنای قلعه پنبه‌ای است. اینجا در واقع محلی با آب‌گیرهای آب‌گرم طبیعی و فراوان است که قرن‌ها قدمت دارد. محل دقیق این چشمه‌های آب گرم معدنی و استثنایی در دره رودخانه مندرس و در کناره دریای اژه است به همین دلیل در تمام فصل‌های سال دارای آب‌ و هوایی معتدل است.

پاموک کاله چگونه شکل گرفته است؟

سنگ‌های آهکی متخلخل تراورتن برای میلیون‌ها در اثر فرسایش و رسوب به شکل‌های حوضچه‌های آب درآمده‌اند. در واقع آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به‌صورت ایوان‌های سفید و پنبه مانند مطبق در این محل شده است.

پاموق قلعه

چه مکان‌هایی در دنیا شبیه پاموق قلعه است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مکانی درست شبیه پاموک کاله ترکیه با ارزش و قدمت و زیبایی بیشتر نیز در ایران وجود دارد که حتی ثبت جهانی شده است. نام این منطقه باداب سورت ساری است ولی رنگ حوضچه‌های باداب سورت نارنجی و قرمز است.

علاوه بر باداب سورت، جاذبه گردشگری کانی گراوان سردشت را نیز می‌توان نمونه دیگری از این حوضچه‌های عجیب در ایران دانست. ایوان‌های مطبق سفید و صورتی نیوزلند، بایشوایتای در چین، باگنی سان فلیتو در ایتالیا، منطقه سنگ زرد در ایالت متحده امریکا، هیرو ال آگورا در مکزیک را نیز می‌توان نمونه‌های جذاب دیگری از این حوضچه‌ها دانست.

مطلب پیشنهادی:  چشم‌ها شخصیت شما را لو می‌دهند

چگونه به پاموکاله ترکیه برویم؟

نزدیکترین فرودگاه به پاموکاله، فرودگاه دنیزلی کارداک است که حدود 70 کیلومتر با آن فاصله دارد. روزانه 3 تا 5 پرواز داخلی از استانبول به دنیزلی انجام می‌شود. هنگامی که به دنیزلی برسید با سایر وسایل نقلیه می‌توانید به سمت پاموکاله حرکت کنید.

فاصله ازمیر از پاموکاله چقدر است؟

بسیاری از مسافران و گردشگران در ترکیه با این سوال مواجه می‌شوند که چگونه از ازمیر به پاموکاله برویم؟ فاصله ازمیر از این منطقه توریستی و گردشگری تقریبا 146 کیلومتر است. می‌توانید به فرودگاه دنیزلی رفته و از آنجا مسیر 40 دقیقه‌ای را با تاکسی طی کنید.

بهترین زمان سفر به پاموک کاله

بهترین زمان برای رفتن به پاموکاله ترکیه فصل زمستان است، چون در فصل بهار و تابستان که فصل گردشگری است ازدحام گردشگر در این منطقه بسیار زیاد است. در فصل زمستان به دلیل کاهش سفر گردشگران می‌توانید به راحتی و به دور از ازدحام جمعیت در چشمه‌ها شنا کرده و در خیابان‌های تاریخی قدم بزنید و لذت ببرید.

پاموک کاله ترکیه

سخن پایانی

پاموکاله یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری ترکیه است که هر مسافری باید آنجا را از نزدیک ببیند تا معنای واقعی زیبایی و مکانی رویایی را درک کند. این منطقه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای اروپاییان و حتی امریکایی‌ها محسوب می‌شود. اگر قصد دیدن این منطقه را از نزدیک دارید، حالا بهترین فصل برای سفر به آنجاست.

یک نظر

  1. ناشناس

    6 فروردین 1403 در 5:51 ق.ظ

    خیلی حیفم میاد این همه عمر میکنیم ولی نمیتونیم اینجور ناهارو از نزدیک ببینیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…