چه کسی جرئت رفتن به قلعه دراکولا را دارد؟

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به فیلم‌هایی با ژانر ترسناک علاقه دارید؟ چه مکان‌هایی در دنیا وجود دارد که شما را به وجد می‌آورد؟ فکر می‌کنید افسانه‌هایی که درباره خون‌آشام‌ها گفته می‌شود حقیقت دارد؟ فکر می‌کنید قلعه دراکولا در واقعیت هم وجود دارد؟ اگر به افسانه‌ها علاقه دارید، این مقاله را از دست ندهید.
قلعه دراکولا

بدون شک یکی از مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین قلعه‌های روی زمین قلعه دراکولا است. شاید خیلی‌ها فکر کنند که چنین قلعه‌ای تنها در افسانه‌ها وجود دارد؛ اما تمامی افسانه‌ها ریشه در واقعیت دارند. با دلتامگ همراه باشید تا با یکی از عجیب‌ترین قلعه‌های روی زمین آشنا شوید.

رومانی

یکی از زیباترین و کهن‌ترین کشورهای دنیا، کشور رومانی است که با طبیعت سرسبز، کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه‌ها و آبشارهای منحصر به فرد و قلعه‌ها و قصرهای قدیمی به یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی دنیا تبدیل شده است.

قلعه برن

درست در مرکز رومانی و در منطقه براشوف رومانی، یکی از قدیمی‌ترین و مخوف‌ترین قلعه‌های دنیا بر روی تپه‌‌ای در میان جنگلی انبوه قرار گرفته است. هرچند دیدن این قلعه قرن چهاردهمی و قدم زدن در دالان‌ها و تونل‌های سرد و تاریک آن برای همه آزاد است؛ اما وارد شدن به آن دل و جرئت بسیاری می‌خواهد. افسانه‌های زیادی درباره این قلعه وجود دارد و مردم محلی معتقدند که این قلعه، خانه دراکولا است! اما این افسانه ترسناک از کجا شروع شده است؟

ماجرای قلعه دراکولا

برام استوکر یک نویسنده ایرلندی بود که در سال 1897 تصمیم گرفت معروف‌ترین رمان خود که درباره یکی از ترسناک‌ترین موجودات روی زمین، یعنی خون‌آشام‌ها و دراکولاها بود را بنویسد. در ابتدا همه چیز عادی بود تا اینکه خوانندگان دریافتند حقیقت‌های ترسناکی پشت این رمان نهفته است. عجیب‌ترین حقیقت قلعه‌ای بود که در این زمان از آن نام برده شده و تمامی مشخصات آن با جزئیات کامل نام برده شده بود.

به زودی بسیاری از مردم رومانی دریافتند که مشخصات قلعه رمان دراکولای برام استوکر بسیار شبیه قلعه برن در کشور آن‌هاست؛ اما چه چیزی باعث ترسناک‌تر شدن این قضیه می‌شد؟ برام استوکر نویسنده‌ای بود که هیچ‌گاه کشور رومانی و قلعه برن را از نزدیک ندیده بودم؛ اما قلعه دراکولا را به‌گونه‌ای به تصویر کشیده بود که گویی ساعت‌های زیادی را به تماشای این قلعه از نزدیک نشسته بوده است! حتی دالان‌های مخفی قلعه را نیز با جزئیات کامل شرح داده بود.

مطلب پیشنهادی:  اکازیون در معامله املاک به چه معناست؟

کنت دراکولای برام استوکر که بود؟

شخصیت کنت دراکولا از یکی از فرمانروایان قرن پانزده به نام  Vlad Tepes الهام گرفته شده است که به طرز وحشیانه‌ای دستور قتل عام و شکنجه ده‌ها و بلکه صدها نفر را در دوران فرمانروایی اش داده است.

داخل قلعه دراکولا

سالانه بیش از ششصد هزار نفر از قلعه دراکولا بازدید می‌کنند. هرچند بسیاری از آن‌ها معتقدند که این قلعه تنها یک قلعه طبیعی است؛ اما برخی دیگر باور دارند که کنت دراکولا را در این قلعه به چشم دیده‌اند! آن‌ها از موجودی حرف می‌زنند که به سرعت در مقابل چشمان آن‌ها ناپدید شده است. درون قلعه مملو از دالان‌ها، سردابه‌ها و راهروهای سرد و باریک است و بازدیدکنندگان معتقدند که دراکولا درون این دالان‌ها زندگی می‌کند.

داخل قلعه برن

قلعه ترانسیلوانیا

از زمانی که قلعه برن به قلعه دراکولاشهرت یافته است حالا سالهاست که می‌گذرد، اما سرگذشت عجیب این قلعه باعث شده که الهام‌بخش نویسندگان و فیلم‌سازان بسیاری شود. معروف‌ترین فیلمی که با الهام از این قلعه ساخته شده است، انیمیشن معروف هتل ترانسیلوانیاست.

سخن پایانی

قلعه دراکولا حالا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ های گردشگری وحشتناک دنیا به‌خصوص برای ماجراجویان تبدیل شده است. کسی چه می‌داند، شاید با سفر به این قلعه توانستید کنت دراکولا را از نزدیک ببینید و چند کلامی هم با او هم‌صحبت شوید!

یک نظر

  1. ناشناس

    18 آذر 1402 در 6:15 ب.ظ

    تشکر از شما بابت اطلاعات مفیدتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…