آرایش کردن به ساده‌ترین روش در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آرایش کردن یکی از کارهای مورد علاقه خانم‌ها بوده که معمولا روزانه آن را انجام می‌دهند. برای داشتن یک آرایش زیبا باید برخی اصول را رعایت کنید.
آرایش کردن

آرایش کردن به ساده‌ترین روش در خانه خواسته اکثر خانم‌هاست که برای این منظور به آرایشگاه‌ها مراجعه کرده و هزینه‌های زیادی می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید در خانه به روشی ساده جذاب‌ترین آرایش را انجام دهید، همراه دلتامگ باشید.

آرایش کردن به ساده‌ترین روش در خانه

برای اینکه میکاپ تمیز و زیبایی داشته باشید هنگام آرایش کردن مراحل زیر را دنبال کنید.

صورت خود را از هر گونه آرایش پاک کنید

از جمله مهم‌ترین مراحل هنگام آرایش کردن آن است که آرایش قبلی خودتان را به کمک شیرپاک‌کن و پنبه به طور کامل پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید، ۲ بار در طول روز از مرطوب‌کننده استفاده کرده و اگر لک پوستی دارید از لایه‌بردار استفاده کنید.

صورت خود را مرطوب کنید

حالا با استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده صورت خود را مرطوب کنید. حتماً به این نکته توجه لازم را داشته باشید که لوسیون‌های معطر می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک در پوست شما شوند. همچنین استفاده از لوسیون‌های چرب نیز می‌تواند باعث ایجاد آکنه شوند.

از مرطوب‌کننده‌های رنگی برای طبیعی‌تر نشان‌دادن صورت استفاده کنید. این مرطوب‌کننده‌ها علاوه بر افزایش زیبایی صورت، با داشتن SPF از تیره‌شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

 از کانسیلر برای اطراف چشم استفاده کنید

کانسیلر یک پوشاننده عالی برای ایرادات صورت و لک‌های شما است. به‌عنوان پایه و اساس آرایشتان از این محصول استفاده کنید. سعی کنید از کانسیلر هم‌رنگ پوستتان استفاده کنید. دقت داشته باشید که بیش از حد از کانسیلر استفاده نکنید؛ زیرا استفاده زیاد از این محصول می‌تواند بر روی پوستتان هاله روشن و ناهماهنگ ایجاد کند.

 از کانسیلر برای اطراف چشم استفاده کنید

استفاده از کرم‌پودر در آرایش

قبل از آرایش کردن حتماً مطمئن شوید که رنگ کرم‌پودرتان با پوستتان همخوانی دارد. دقت داشته باشید که کرم‌پودر باید یک‌رنگ طبیعی داشته باشد تا زیبایی چهره شما را حفظ کند.

  • براش خود را در کرم‌پودر بزنید و شروع کنید. همه صورتتان را کرم‌پودر بزنید. حتماً تا زیر خط فک باید زده شود.
  • اگر زیر چشم‌هایتان پف دارد یا تیره است، از کرم‌پودر استفاده کنید تا بتوانید آن را محو کنید.

از یک برانزر استفاده کنید

در این مرحله از آرایش کردن می‌توانید با استفاده از یک برانزر صورت خود را زاویه‌سازی کرده و یک نور طبیعی به صورتتان ببخشید. این کار زیبایی چهره‌تان را دوچندان می‌کند. همچنین برانزر برای افرادی که رنگ پوستشان روشن و بی‌روح است بسیار مناسب است. روش صحیح استفاده از برانزر را در خانه تمرین کنید. اگر از نتیجه کار راضی نبودید می‌توانید از برانزر استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی:  در سفر به مشهد دیدن این بهشت جادویی را از دست ندهید!

 استفاده از رژگونه

استفاده از رژگونه یکی از مهم‌ترین مراحل در آرایش کردن است. زیرا این کار باعث روح بخشیدن به چهره‌تان می‌شود. توجه داشته باشید نمی‌توانید هم از برانزر و هم از رژگونه استفاده کنید و فقط باید یکی را انتخاب کنید.

برای پلک بالای خود از مداد سیاه یا قهوه‌ای استفاده کنید

بعضی از خانم‌ها دوست ندارند خط چشم بکشند، زیرا خط چشم حالت طبیعی صورت را از بین برده و آرایشتان را بسیار غلیظ نشان می‌دهد. متخصصان زیبایی استفاده از مداد را به‌جای مایع و ژل پیشنهاد می‌کنند؛ زیرا مداد حالت طبیعی چهره‌تان را حفظ می‌کند.

با استفاده از مداد سفید برای پلک پایین، چشمانتان درشت‌تر به نظر می‌رسد

اگر دوست دارید چشمانتان درشت شود، برای پلک پایین از یک مداد سفید یا سایه چشم‌ سفید استفاده کنید تا چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد. برخی از خانم‌ها برای درشت‌تر نشان‌دادن چشمانشان، یک سایه سفید نازک بیرون از پلک پایینشان می‌زنند.

با استفاده از مداد سفید برای پلک پایین، چشمانتان درشت‌تر به نظر می‌رسد

استفاده از سایه چشم

برای سایه چشم از دورنگ استفاده کنید. ترجیحاً بین رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، قهوه‌ای و مشکی باشند. زیرا این رنگ‌ها آرایشتان را بسیار زیبا و شیک می‌کند.

رنگ روشن را روی تمام پلکتان بمالید؛ ولی رنگ تیره را فقط بر روی قسمت‌های بیرونی پلک بزنید. این کار باعث می‌شود چین‌وچروک صورت کم‌تر نشان داده شود. دقت کنید که در نهایت این دورنگ را باهم ترکیب کنید.

استفاده از فرکننده مژه و ریمل

  • برای داشتن مژه‌های زیبا و پر در ابتدا با استفاده از یک فرکننده مژه، مژه‌های خود را فر کنید. سپس از یک ریمل خوب برای حجم دادن به مژه‌ها استفاده کنید.
  • از استفاده بیش از حد از ریمل خودداری کنید؛ زیرا باعث چسبیدن مژه‌ها به هم می‌شود.

استفاده از یک رژ لب براق

امروزه رژلب‌های براق بسیار ترند شده‌اند و افراد به‌جای استفاده از رژلب‌های پررنگ از رژلب‌های براق استفاده می‌کنند. از براق‌کننده‌‌هایی لب و رژ لب‌های چسبنده استفاده نکنید؛ زیرا باعث می‌شود لب‌های شما شکل بدی به خود پیدا کنند. شما می‌توانید از یک رژ لب براق با رنگ ملایم استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…