تمیز کردن براش های آرایشی با چند ترفند ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از براش یکی از مهم‌ترین موارد در آرایش کردن است. زیرا این وسیله آرایش کردن را برای خانم‌ها بسیار آسان می‌کند؛ اما این وسیله آرایشی آلودگی بسیاری را درون خود جای می‌دهد که اگر این آلودگی‌ها از بین نروند، براش یکی از عوامل مهم برای جوش زدن است.
تمیز کردن براش های آرایشی

تمیز کردن براش های آرایشی از جمله کارهای مهمی است که باید در روتین خودتان انجام دهید. همچنین نحوه صحیح شستن و تمیز کردن براش آرایشی و همچنین شستن براش آرایشی باعث طولانی شدن عمر این وسایل آرایشی می‌شود. همراه دلتامگ باشید.

تمیز کردن براش های آرایشی

در ادامه روش‌های گوناگونی برای تمیز کردن براش های آرایشی و شستن قلموی آرایشی برایتان آورده‌ایم.

تمیز کردن براش آرایشی با چه روشی بهتر است؟

برای تمیز کردن براش های آرایشی اصلا احتیاجی به پاک‌کننده‌های مخصوص براش آرایشی با قیمت‌های بسیار بالا نیست. شما می‌توانید به راحتی با یک صابون ساده بدون رنگ و بو یا شامپوهای ملایم بدون سولفات یا حتی شامپو بچه، براش‌های خود را تمیز کنید.

استفاده کردن از براش یکی از واجبات در لوازم آرایشی است. برس و براش آرایشی می‌توانند باکتری و آلودگی‌های زیادی را بعد از مدتی استفاده به خود جذب کنند. به همین علت تمیز کردن براش آرایشی اهیمت زیادی دارد.

آموزش تمیز کردن براش های آرایشی در 5 مرحله

  • در ابتدا برای تمیز کردن براش های آرایشی باید براش را با آب ولرم کاملا خیس کنید.
  • در ابتدا براش را با آب گرم کاملا خس کنید.
  • زمانی‌که براش را کاملا خیس شد، براش را بر روی یک قالب صابون بکشید تا کف کند یا اینکه کمی شامپو روی تکه‌ای اسفنج بریزید. سپس براش را بر روی اسفنج بکشید تا کف کند.
  • اگر مدت زمان زیادی براشتان را نشسته‌اید، نیاز است که چندین بار براش را بشویید و چندین بار مطابق مرحله قبل آن را کف مالی کنید.
  • هنگامیکه تمامی مواد آرایشی، چربی‌ها و … براش از بین رفت، مجدد آن را با آب ولرم بشویید.
  • در نهایت برای تمیز کردن براش های آرایشی براش را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شده و آن را بر روی یک حوله به صورت افقی قرار دهید تا کاملا خشک شود.

زمان تمیز کردن براش آرایشی تمیز کردن دسته آن را هرگز فراموش نکنید. دسته‌ براش مکان مناسبی برای تجمع آلودگی و میکروب است. شما می‌توانید دسته‌ براش خود را با شوینده لباس یا الکل به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید.

مطلب پیشنهادی:  معجزه قطع ریزش مو با این آجیل عید

آموزش تمیز کردن براش های آرایشی در 5 مرحله

نحوه تمیز کردن براش های آرایشی کرم پودر

نکته مهمی که باید بدانید آن است که شما برای شستن براش کرم‌پودر می‌توانید از الکل استفاده کنید.

در این روش در ابتدا باید درون یک ظرف گود مقداری الکل ریخته و براش کرم‌پودر را در آن فرو کنید. حالا براش را در آن چرخانده و سپس از الکل در آورید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا از تمیز شدن کامل براش آرایشی‌تان اطمینان پیدا کنید. سپس براش را از جایی آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

روش شستن براش مسواکی و شستن براش قاشقی

افرادی که در آرایش کردن بسیار حرفه‌ای نیستند، نمی‌توانند به خوبی از اسفنج استفاده کنند. بنابراین این افراد بهتر است از برس‌های گرد و حجیم براش مسواکی یا براش قاشقی استفاده کنند.  این براش‌ها نیز حتما باید به صورت منظم با استفاده از روش‌های گفته شده شسته شوند.

چرا باید براش‌های آرایشی را بشوییم؟

در سال ۲۰۱۶ در مورد آلودگی براش‌های آرایشی و میزان سلامت آن‌ها مطالعاتی انجام شده که در آن به این نتیجه رسیده‌اند که درون همه براش‌های آرایشی درصد مختلفی از باکتری‌ها و مواد بیماری‌زا وجود دارد که بعد از استفاده روزانه در آن‌ها جای می‌ماند. همچنین، ۱۹درصد از براش‌ها حاوی میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچ و مخمرهای پوستی هستند.

چرا باید براش‌های آرایشی را بشوییم؟

براش و پدهای آرایشی، مستقیما با پوست در تماسند و می‌توانند این آلودگی‌ها را به راحتی به پوست منتقل کرده که این موضوع زمینه‌ساز بیماری‌های پوستی مانند جوش، آکنه و التهاب و حساسیت‌های پوستی خواهد شد.

گفتنی است که میکروب‌های بین موهای براش‌های آرایشی، می‌توانند به لوازم آرایشی شما نیز منتقل شوند که سلامت پوستتان را به خطر می‌اندازد. زیرا پایه بیشتر لوازم آرایشی از مواد چرب و روغنی تشکیل می‌شود که ماندن این مواد در بین موهای براش‌های آرایشی، سبب اکسید شدن این مواد می‌شوند.

تعداد کلمات مطلب: 635

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

مصرف روزانه سماق، معجزه می‌کند!

خواص و فواید سماق را می‌دانید؟ سماق یکی از ادویه‌های کاربردی در آشپزخانه ما ایرانی‌ها است …