در سفر به مشهد دیدن این بهشت جادویی را از دست ندهید!

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرقبه یکی از زیباترین جاذبه‌های مشهد است که وقتی به این شهر زیارتی سفر می‌کنید می‌توانید اندکی نیز در آن‌جا استراحت کرده و از طبیعت فوق‌العاده زیبایش لذت ببرید.
طرقبه مشهد

طرقبه مشهد با داشتن آب و هوایی مطبوع، طبیعتی سحرانگیز، رستوران‌های شیک و لوکس در کنار رودخانه خروشان به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل شده است. اگر دلتان یک سفر متفاوت به مشهد را می‌خواهد، با دلتامگ همراه شوید.

بند گلستان، جاذبه تاریخی طرقبه

در طرقبه مشهد رودخانه‌ای به اسم گلستان جریان دارد که روی آن یک بند ساخته شده است. ظاهرا قدمت این بند قدیمی به دوره تیموریان برمی‌گردد و به لطف این بند در اطراف آن باغستان‌های زیادی شکل گرفته است که محیط اینجا را سرسبزتر از بقیه مکان‌ها کرده است.

پارک جنگلی وکیل آباد طرقبه مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد طرقبه مشهد

یکی از زیباترین مکان‌هایی که در طرقبه می‌توانید ببینید پارک جنگلی وکیل آباد از پارکهای طرقبه مشهد با مساحتی بالغ‌بر 250 هزار مترمربع است. این پارک را حاج حسین ملک یکی از رجال بزرگ سیاسی، ادبی و فرهنگی این منطقه وقف کرده است. در این پارک حتی می‌توانید به بازدید از قناتی که کل پارک را آبیاری می‌کند نیز بروید!

مجموعه گردشگری چالیدره طرقبه مشهد

یکی از مراکز تفریحی بسیار جذاب این منطقه، مجموعه چالیدره است. در چالیدره رودخانه‌ای به همین نام وجود دارد که در گذشته مردم در دریاچه آن قایق‌سواری می‌کردند. بااین‌حال در چند سال گذشته این تفرجگاه بسیار گسترده شده و در آن تله سیژ، تله کابین، غواصی، ماهیگیری، اسکی روی آب، برج گردان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، ترن و… ساخته‌اند. با رفتن به چالیدره حتی می‌توانید از مرکز ماساژ، فیش اسپا، رستوران و کافی‌شاپ هم استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  صورتی کردن لب با روش‌های خانگی

دره ارغوان، بهشت بنفش‌رنگ طرقبه

دره ارغوان، بهشت بنفش‌رنگ طرقبه

یکی دیگر از زیباترین مکان‌های طرقبه مشهد دره ارغوان است که در دامنه‌های بینالود با رنگ سرخابی و بنفش فضایی رویایی خلق کرده است. زیبایی این دره در فصل اردیبهشت به اوج شکوه خود می‌رسد. در میان دره رودخانه‌ای خروشان و اّبشاری چشم‌نواز وجود دارد که از لذت قدم زدن در دل دره را برای شما دوچندان می‌کنند.

اولین پارک نقاشی سنگی ایران در طرقبه

یکی از تفریحات طرقبه مشهد رفتن به بوستان کمر مقبولا است. شاید این اسم کمی عجیب به نظر برسد؛ اما اینجا بدون شک یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های ایران است. در این منطقه تخته‌سنگ‌هایی آتش‌فشانی و سنگ نوشته‌هایی به وسعت 5 کیلومتر خواهید دید که از دوران پارینه‌سنگی به یادگار مانده‌اند.

اولین پارک نقاشی سنگی ایران در طرقبه

فاصله مشهد تا طرقبه چقدر است؟

اگر قصد سفر به طرقبه مشهد را دارید باید بدانید که از مشهد تا این مکان ییلاقی زیبا تنها 16 کیلومتر فاصله است. برای رفتن به آنجا باید به جنوب غرب مشهد و وارد خیابان وکیل آباد شوید و تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید تا به مقصد برسید.

 

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 2:37 ق.ظ

    قسمت بشه در سفر آتی به مشهد از این منطقه دیدن کنیم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      4 اسفند 1402 در 4:33 ب.ظ

      ان شالله که قسمت میشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…