از این دیدنی های رشت در پاییز غافل نشوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در سال‌های اخیر، تمایل مردم به سفر به رشت بسیار بیشتر از قبل شده است؛ اما اکثر آن‌ها از دیدنی های رشت فقط میدان شهرداری را می‌شناسند!
دیدنی های رشت

رشت از آن دسته شهرهای ایران محسوب می‌شود که به رویایی‌بودن شهرت دارد. کاربران زیادی علت علاقه‌شان به رشت را حس آشنایی بیان می‌کنند. انگار که رشت نماد تمام سادگی و لذت در دنیا است، همان سادگی و لذتی که در کودکی از آن بهره‌مند بودیم. ازاین‌رو، رشت به معنای واقعی کلمه یک خانه امن برای هر کسی خواهد بود که به دنبال آرامش و گذراندن زمانی خوش با همراهان یا به‌تنهایی است. دیدنی های رشت یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب توریست درنظرگرفته می‌شود.

خرید ویلا در شمال

محبوب ترین دیدنی های رشت کدام‌اند؟

دیدنی‌های رشت یکی دو تا نیستند و بررسی تک‌تک آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. بنابراین، در ادامه به‌طور خلاصه به معرفی 2 مورد از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی رشت می‌پردازیم:

پارک جنگلی سراوان رشت

این پارک جنگلی ویژگی‌های بسیاری مانند پوشش گیاهی انبوه، تنوع حیوانات، آلاچیق و خدمات و مدیریت مناسب دارد. اما مهم‌ترین ویژگی این پارک، دریاچه سراوان است که از میان آن می‌گذرد و کاملا به رنگ سبز روشن دیده می‌شود. اگر آب در حال حرکت نباشد، احتمال دارد فکر کنید فرش پهن کرده‌اند!

رنگ زیبای این دریاچه که پارک جنگلی سراوان را به یکی از پر طرف‌دارترین دیدنی های رشت تبدیل کرده است، به‌دلیل گیاهان و خزه‌هایی خواهد بود که روی سطح آب وجود دارند. توصیه می‌کنیم این منطقه را حتما در بهار ببینید. بازدید از این دریاچه 24 ساعته است و در زمان نوشتن این مقاله، 8 هزار تومان هزینه دارد. این مجموعه شامل امکانات تفریحی مانند زمین پینت بال، موتورهای چهارچرخ و دوچرخه‌سواری نیز می‌شود.

آدرس: کیلومتر 10 جاده رشت به لاهیجان، روستای زیارتعلی، بخش سراوان

خرید خانه در رشت

 

دریاچه سقالکسار رشت

این دریاچه زیبا در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. با بازدید از این دریاچه، نه‌تنها می‌توانید در کنار دریاچه قدم بزنید و با طبیعت ارتباط برقرار کنید، بلکه این امکان را دارید تا از امکانات تفریحی تعبیه‌شده در این دریاچه بهره‌مند شوید. این مجموعه پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و رستوران کوچکی با منوی محدود دارد.

اگر اهل عکاسی هستید، این دریاچه یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای گرفتن عکس‌های خاص و هنری به‌ویژه در فصل تابستان است. در فصل تابستان آب دریاچه پایین می‌رود و تنه درختان بیرون‌مانده از آب، دریاچه را بسیار پویا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  ساکنان این روستا زیرِ زمین زندگی می‌کردند!

شما می‌توانید با هزینه 30 هزار تومان، قایق اجاره کنید؛ اما یادتان باشد شنا و ماهیگیری در این دریاچه ممنوع خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد که این دریاچه، محل فیلم‌برداری فیلم ماهی و گربه بوده است. این دریاچه به لطف توجه اهالی منطقه به محیط‌زیست، عنوان پاک‌ترین دریاچه گیلان را نیز دریافت کرد و بدون هرگونه زباله دیده می‌شود.

زمان ورود، شما یک کیسه‌زباله دریافت می‌کنید. درصورتی‌که زمان برگشت آن را پر تحویل دهید هزینه ورودی به شما برگشت داده خواهد شد.

آدرس: ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار

میدان شهرداری رشت در شب

سایر دیدنی‌ های رشت به شرح زیر هستند:

  • امامزاده هاشم رشت
  • کاروان‌سرای عباسی گیلان
  • مجموعه میدان شهرداری
  • آرامستان سلیمان داراب
  • تالاب عینک رشت
  • باغ محتشم
  • پارک ملت رشت
  • بوستان مفاخر رشت
  • موزه میراث روستایی گیلان
  • غار دربند شی

جمع‌بندی

از بهترین محله های رشت می توان به میدان شهرداری،گلسار،معلم،بیستون اشاره کرد. دیدنی های رشت در میدان شهرداری و بازار روز خلاصه نمی‌شود؛ زیرا رشت از آن شهرهایی نیست که مجبور باشید جایی بروید تا دیدنی‌هایش را ببینید. بلکه هر گوشه شهر، دیدنی است و صرفا قدم‌زدن در آن گویای همه چیز خواهد بود. شیوه برخورد و زندگی مردم، قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های بارانی شهر و شنیدن زبان زیبای گیلکی برای اهلش کافی خواهد بود.

قیمت خرید خانه در رشت

در ادامه چند نمونه از قیمت آگهی‌های خرید آپارتمان در محله رشتیان را برایتان قرار داده‌ایم:

متراژ

سن بنا قیمت هر متر مربع(تومان) قیمت کل(تومان)

155 متر

نوساز 40.000.000 6.200.000.000

110 متر

5 سال ساخت 35.000.000

3.850.000.000

80 متر 13 سال ساخت 31.000.000

2.500.000.000

 

تعداد کلمات مطلب: 619

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…