نای انگیز، آبشاری که همه را مبهوت کرده است!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استان لرستان به داشتن آبشارهای بی‌نظیر و تماشایی در سراسر ایران شهرت دارد. یکی از زیباترین آبشارهای این استان بدون شک آبشار نای انگیز است که زیبایی باور نکردنی‌ای در دل جنگل‌های بلوط زاگرس خلق کرده است.
آبشار نای انگیز

آبشار نای انگیز یکی از حیرت‌انگیزترین آبشارها و یکی از جاهای دیدنی خرم آباد است که در دل جنگل نای انگیز قرار گرفته است. هرکسی که به این جنگل می‌رود، بدون اینکه در آب این آبشار آب‌تنی کند از جنگل بیرون نمی‌آید. با دلتامگ سفری مجازی به دل جنگل نای انگیز داشته باشید.

روستای نای انگیز خرم‌آباد

روستای نای انگیز یکی از روستاهای زیبای لرستان است که در دامنه رشته‌کوه‌های بلندقامت و استوار زاگرس گسترده شده است. برای رسیدن به این روستا که در جنوب شرق خرم‌آباد واقع‌شده باید به جاده خرم‌آباد به سپیددشت بروید تا به بخش پاپی برسید. پس از طی 45 کیلومتر یک جاده فرعی در سمت چپ شما نمایان می‌شود که شما را به روستای نای انگیز خواهد رساند. به روستا که رسیدید باید از ماشین پیاده شوید و کوله‌ بر دوش به دل کوه و جنگل بزنید. پس از طی اندکی مسیر و کوهنوردی رد آب جاری در دل صخره‌ها را که بگیرید به آبشار خواهید رسید.

جنگل نای انگیز کجاست؟

زاگرس رشته‌کوهی منحصربه‌فرد و استثنایی است که نمی‌توان تمام آن را با کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌اش دید؛ بلکه این رشته‌کوه زیبا و استوار دارای جنگل‌های بکری است که به جنگل‌های بلوط زاگرس شهرت دارند. در میان این جنگل‌ها با سنجاب‌های زیبایشان که همیشه مشغول بالا رفتن از سروکله درخت‌ها هستند، جنگل نای انگیز یکی از بکرترین و زیباترین جنگل‌های زاگرس و ایران است.

جنگل نای انگیز

آبشار نای انگیز کجاست؟

آبشار نای انگیز که درست در دل جنگل‌های زیبای بلوط زاگرس واقع‌شده، یکی از رویایی‌ترین آبشارهای ایران است که با دیدنش قلب هر طبیعت‌گردی به تپش می‌افتد. برای دیدن این آبشار زیبا و تماشایی باید ابتدا به روستای نای انگیز خرم‌آباد بروید و از آنجا راه جنگل نای انگیز را در پیش بگیرید و با گذشتن از مسیرهای سخت؛ اما فوق‌العاده زیبا خود را به این آبشار زیبا برسانید.

مطلب پیشنهادی:  سفر به بهشت استان اصفهان!

این آبشار که رسیدن به چشمه اصلی آن یعنی چشمه زهی تنها از طریق کوهنوردی امکان‌پذیر است، از کوه‌های هشتاد پهلو نشاءت گرفته و در دل جنگل جاری می‌شود. زیباترین ویژگی این آبشار آن است که به خاطر برخورد با صخره‌های سخت حالت پلکانی پیدا کرده و در مکان فرود آمدن آب آن حوضچه‌ای زیبا شکل گرفته که مکانی عالی برای شنا و آب‌تنی است.

مسیر جنگل نای انگیز و آبشار نای انگیز

در جاده خرم‌آباد به سمت بخش پاپی بروید. به ایستگاه کمال وند که رسیدید وارد جاده سپیددشت شوید. این جاده به آبشار بیشه می‌رود؛ اما شما باید سه‌راهی آبشار بیشه را رد کرده و از سمت چپ وارد راه سوم شوید. پس از طی شش کیلومتر به روستای نای انگیز خواهید رسید. در روستا ماشینتان را پارک کنید و به سمت کوه حرکت کنید. پس از طی شش تا هفت کیلومتر پیاده‌روی و کوهنوردی در میان کوه و جنگل به سرچشمه آبشار نای انگیز خواهید رسید.

سنجاب نای انگیز

سخن پایانی

لرستان سرزمین آبشارهای بی‌نظیر ایران است. آبشار نای انگیز از هر جهت یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که مسیر رسیدن آن در میان کوه‌های سرسخت بلندقامت و جنگل‌های بکر و استثنایی می‌گذرد. قدم زدن در میان این کوه‌ها و این جنگل روح هر انسانی را جلا می‌دهد. اگر اندکی خوش‌شانس باشید می‌توانید حتی سنجاب معروف زاگرس که لابه‌لای درختان جنگل نای انگیز خانه دارد را هم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…