ردپای فرازمینی‌ها در دره مرگ کالیفرنیا!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امریکا یکی از اسرارآمیزترین کشورهای جهان است که با اینکه قدمت چندانی ندارد؛ اما جاذبه‌های بسیاری برای گردش و تفریح دارد. یکی از عجیب‌ترین مناطق طبیعی امریکا دره مرگ کالیفرنیا است!
دره مرگ کالیفرنیا

صحرای نوادا یکی از اسرارآمیزترین مناطق امریکاست که در همواره محلی برای رخ دادن اتفاقات عجیب و غیرقابل توضیح بوده است. در این صحرا دره‌ای عجیب و استثنایی وجود دارد که نامش را دره مرگ کالیفرنیا گذاشته‌اند؛ اما چه چیزی این دره را تا این حد خاص و عجیب کرده است؟ با ما در دلتامگ همراه باشید تا پی به چند راز عجیب‌وغریب ببرید.

دره مرگ کجاست؟

دره مرگ امریکا درواقع یکی از بیابان‌های موجود در صحرای نوادا در ایالت کالیفرنیای شرقی است که به‌عنوان پست‌ترین، خشک‌ترین و گرم‌ترین نقطه امریکای شمالی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بالاترین دمای قابل‌اعتماد ثبت‌شده بر روی زمین که ۷/۵۶ درجه سانتی‌گراد بوده، در این دره به ثبت رسیده است!

ازآنجایی‌که این دره در ایالت کالیفرنیای امریکا واقع‌شده، به آن دره مرگ کالیفرنیا نیز می‌گویند؛ اما چه چیزی سبب تمایز این دره عجیب از سایر بیابان‌های دنیا شده است؟ آیا تنها دمای بیش‌ازحدی که در این قسمت زمین به ثبت رسیده باعث شهرت آن شده؟ یا سختی‌هایی که هرکس برای پیمایش دره می‌کشد آن را متمایز کرده است؟ یا اینکه کمتر موجود زنده‌ای می‌تواند به تنهایی زنده از این بیابان خارج شود؟ نه گرمای بیش‌ازحد و نه سختی پیمایش نه مرگ‌های فراوان، هیچ‌کدام علت شهرت بیش‌ازحد این دره نبوده‌اند! در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد!

ریستراک پلایا

سنگ های دره مرگ امریکا

عجیب‌ترین اتفاقی که برای اشیای مرده و بی‌جان ممکن است رخ دهد چیست؟ یا شاید بهتر است بپرسیم اگر ببینید که یک سنگ خودبه‌خود شروع به حرکت می‌کند آیا هیجان‌زده و وحشت‌زده خواهید شد؟ باید بگوییم که علت شهرت بیش‌ازحد این بیابان برهوت امریکا، پدیده‌ای به نام سنگ‌های روان است! بله در دره مرگ کالیفرنیا قسمتی به نام ریستراک پلایا وجود دارد که سنگ‌هایش خودبه‌خود حرکت می‌کنند. حرکت این سنگ‌ها به‌گونه‌ای است که رد آن‌ها را به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد. ردی که از چند متر شروع می‌شود و گاهی تا چندین کیلومتر ادامه دارد.

علت حرکت سنگ‌ها در دره مرگ کالیفرنیا چیست؟

صحرای نوادا از قدیم یکی از مرموزترین مکان‌های روی زمین بوده است. بسیاری از گزارش‌ها گواهی بر وجود و رفت‌وآمد موجودات فرازمینی در این صحرا را می‌دهند. حتی یکی از مکان های ممنوعه و مخفی جهان یعنی منطقه 51 در قلب این صحرا واقع‌شده که به‌تازگی امریکا صحت وجود موجودات فرازمینی در این پایگاه را تایید کرده است! بااین‌حال دور از ذهن نیست که انتظار رخ دادن اتفاقات عجیب‌تری را نیز در این منطقه داشته باشیم!

مطلب پیشنهادی:  معیارهای زیبایی زنان از دیدگاه مردان

حرکت سنگ‌های روان در دره مرگ کالیفرنیا بدون شک یکی از عجیب‌ترین اتفاقات رخ‌داده بر روی زمین است! اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ بسیاری از مردم معتقدند که با تایید وجود فرازمینی‌ها در این منطقه، حرکت این سنگ‌ها را نیز می‌توان به آزمایش‌ها آن‌ها نسبت داد! برخی دیگر معتقدند که دره مرگ یک دره نفرین‌شده است و چنین رخدادهایی قطعا زیر سر ارواح شرور و شیطانی است؛ اما دانشمندان عقیده دیگری دارند که البته پذیرفتن آن نیز اندکی دشوار است!

دانشمندان معتقدند حرکت سنگ‌ها به علت رخ دادن یک پدیده نادر و استثنایی است. ابتدا باید به مقداری آب در بستر دریاچه وجود داشته باشند که سنگ‌ها به زیرآب فرونرویند. در کنار این عامل باید دمای شبانه آن‌قدر پایین بیاید که ورقه‌هایی یخی شناور تولید شود که ضخامتشان در عین استقامت اجازه حرکت آزادانه (حدود ۵ میلی‌متر) را بدهد.

روز بعد آفتاب باید یخ‌ها را به‌گونه‌ای ذوب کند که صفحات بزرگ یخی ساخته شود. در چنین شرایطی حتی یک باد با سرعت ۳ تا ۵ متر بر ثانیه نیز می‌تواند سنگ‌هایی را که وزن برخی از آن‌ها بالغ‌بر ۳۲۰ کیلوگرم است را در طول مسیرشان با سرعت ناچیز ۲ تا ۶ متر بر دقیقه روی گل نرم جابه‌جا کند و رد آن‌ها را روی گل‌ولای بستر دریاچه دره مرگ کالیفرنیا برجای بگذارد.

جاده 190

سخن پایانی

حرکت سنگ‌ها روان، ثبت بالاترین دمای زمین یا حتی سختی پیمایش این دره تنها دلایلی نیستند که بر شهرت این دره افزوده‌اند. جالب است بدانید که جاده دره مرگ کالیفرنیا طولانی‌ترین جاده دنیا به طول 120 کیلومتر است که هیچ پیچی در آن وجود نداشته و صاف‌ترین جاده دنیا نیز شناخته می‌شود. پدیده عجیب دیگری که در این دره رخ می‌دهد، سبز شدن آن در یکی از فصل‌های سال است که ناگهان سراسر این دره بی‌آب‌وعلف پوشیده از گل‌های خوش‌رنگ وحشی می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…