با 7 مورد از مکان های ممنوعه و مخفی جهان آشنا شوید + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا مکان‌های مرموز و عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که بعضی آنها را رازآلودترین مکان‌های روی زمین می‌دانند؛ اما مکان‌هایی در دنیا وجود دارند که ورود به آن‌ها ممنوع و قدغن است.

شناختن مکان های ممنوعه و مخفی جهان در کنار رازآلودترین مکان های روی زمین برای کسانی که کنجکاو هستند یا بسیار به دنبال ماجراجویی هستند می‌تواند یکی از تفریحات لذت‌بخش زندگی باشد. گردشگران معمولا دنبال مکان‌های بکر و اسرارآمیز می‌گردند؛ اما اگر جایی وجود داشته باشد که نتوانند به آنجا قدم بگذارند حس کنجکاوی آن‌ها بیشتر هم می‌شود. همراه دلتامگ با چند مورد از این مکان‌ها مرموز آشنا شوید.

مژگوریه از مکان های ممنوعه و مخفی جهان

مژگوریه نام شهری در روسیه است که محل زندگی اشخاصی است که بر روی کوه یامانتاو روسیه کارهای سری انجام می‌دهند. هیچکس حق ورود به این مکان را ندارد. این شهر سری در سال 1979 ساخته شده است. ارتفاع کوه یامانتاو به 1600 متر می‌رسد و بلندترین قله رشته کوه اورال است.

بایگانی مخفی واتیکان جزو هفت مکان ممنوعه جهان

ورود به محل بایگانی اسناد و مدارک واتیکان برای عموم ممنوع است به همین دلیل در لیست مکان های ممنوعه و مخفی جهان جا پیدا کرده است. امکان دسترسی به مدارک و اسنادی که در این محل نگهداری می‌شوند برای همه مردم وجود دارد. با فرستادن یک درخواست کتبی به این مجموعه می‌توانید اسناد و مدارکی که می‌خواهید را در دست داشته باشید به شرطی که قدمت آن به بیش از 75 سال نرسد.

منطقه 51 از مکان های ممنوعه و مخفی جهان

منطقه 51 در صحرای نوادا و ایالت متحده امریکا است که در واقع مکانی پر رمز و راز برای انجام آزمایشات سری و ساخت هواپیما و تسلیحات نظامی است. ورود به این منطقه برای مردم مطلقا ممنوع است. نکته جالب درباره منطقه 51 این است که به گفته بسیاری از مردم در این منطقه موجودات فضایی و اشیای ناشناس پرنده دیده شده و ظاهرا امریکایی‌ها روی آدم فضایی‌ها در این منطقه آزمایش می‌کنند.

معبد ایسه

معبد ایسه ژاپن از مکان های ممنوعه ترسناک

این معبد مقدس‌ترین معبد ژاپن است که از 100 معبد کوچک و بزرگ تشکیل شده که به ایزد بانوی خورشید یعنی آماتراسو تقدیم شده است. نکته عجیب و جالب درباره این معبد آن است که هر 20 سال یکبار خراب می‌شود و دوباره از نو ساخته می‌شود! به این معنا که چرخه مرگ و زندگی دوباره کامل می‌شود. این معبد آخرین بار در سال 2013 تخریب و دوباره ساخته شد. تنها راهب‌ها و راهبه‌های منسوب شده از سمت خاندان سلطنتی ژاپن حق ورود به این معبد را دارند.

مطلب پیشنهادی:  چه کنیم تا کباب کوبیده از سیخ نریزد؟

مترو مسکو از مکان های ممنوعه و مخفی جهان

شواهد حاکی از این است که این مترو در زمان استالین ساخته شده است. مئولین سرویس امنیتی روسیه و مدیریت مترو هیچ‌وقت وجود یا عدم وجود این خط مترو را تایید نکردند. خیلی‌ها معتقدند که مسیر این خط مترو بسیار طولانی‌تر از خط مترویی است که اکنون در مسکو فعال است. عدم تایید وجود چنین خط مترویی رفتن به آن را برای ماجراجویان سخت‌تر کرده است.

تپه منوید از مناطق ممنوعه جهان

یکی دیگر از مکان های ممنوعه و مخفی جهان تپه منوید است که متعلق به نیروی هوایی انگلیس است. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های مخابراتی و جاسوس دنیاست که حتی کشور امریکا هم در این منطقه ماهواره‌های بسیاری دارد. این مکان در زمان جنگ سرد برای زیر نظر گرفتن ارتباطات شوروی سابق ساخته شده است.

مونت ودر از مکان های ممنوعه و ترسناک جهان

مونت ودر تنها جایی در لیست مکان های ممنوعه و مخفی جهان است که در آن به روی عموم باز است؛ اما هیچکس رغبتی برای رفتن به این مکان ندارد! مونت ورد در واقع پناهگاهی است برای فرار از اتفاقات ناگوار و ترسناکی که ممکن است در آینده روی زمین رخ دهند! مونت ودر آخرین امید نسل بشر برای زنده ماندن و منقرض نشدن است!

مونت ودر

سخن پایانی

مکان‌های ممنوعه و مخفی جهان تنها به همین لیست محدود نمی‌شوند، مثلا جزیره مارهای برزیل، کلوب وایت یا اتاق 39 از دیگر موارد این لیست هستند که یا به دلیل ترسناک بودن هیچکس جرئت ورود به آن‌ها را ندارد، یا تنها برای اشراف‌زادگان و اشخاص خاص ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…