۷ مدل چیدمان تابلو دکوراتیو برای خانه‌های لوکس

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان تابلو روی دیوارهای خانه با توجه به سبک دکوراسیون، به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود که ما در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
روش‌های چیدمان تابلو دکوراتیو روی دیوار

تابلو دکوراتیو از جمله اکسسوری‌های شیک و پرطرفدار است که در دکوراسیون منزل ایرانی نیز کاربردهای بسیاری پیدا کرده است. برای دیزاین فضاهای مختلف خانه می‌توانیم از این مدل تابلوها استفاده کنیم. در ادامه این مطلب از دلتامگ با جدیدترین روش‌های چیدمان تابلو روی دیوار آشنا می‌شوید.

انواع روش‌های چیدمان تابلو دکوراتیو

اول از همه باید بگوییم که تابلوهای دکوراتیو انواع متنوعی دارند و بر اساس تکنیک، سبک و متریال دسته‌بندی می‌شوند. برای چیدمان این تابلوها می‌توانید طبق اصول خاصی عمل کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

چیدمان تابلو عمودی چندتایی

یک مدل چیدمان تابلو دکوراتیو این است که تابلوها را به صورت ردیفی عمودی در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم. این مدل تابلوها دارای نقش‌های به هم پیوسته هستند و زیبایی خاصی را در فضای نشیمن، پذیرایی یا اتاق خواب شما ایجاد می‌کنند. بیشتر این مدل تابلوها را در پذیرایی، پشت مبلمان سه‌نفره یا پشت تخت در اتاق خواب نصب می‌کنیم.

روش‌های چیدمان تابلو روی دیوار

چیدمان تابلو بزرگ بالای تخت

در اتاق خواب می‌توانیم یک تابلو دکوراتیو بزرگ روی دیوار پشت تخت نصب کنیم و به این شکل آن را زیبا نشان دهیم. انواع طرح‌های انتزاعی یا واقع‌گرا برای دکور دیوار پشت تخت کاربرد دارند و شما بر اساس سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی باید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

چیدمان تابلو با تعیین خط پایه

در این روش چیدمان تابلو روی دیوار، یک خط فرضی را به عنوان پایه چیدمان در نظر می‌گیریم و تابلوها را بالا و پایین این خط قرار می‌دهیم. می‌توانید از تابلو با طرح و ابعاد متنوع استفاده کنید. اما تابلوها باید از یک شکل هندسی تبعیت کنند. یعنی در این روش، تابلو دایره‌ای در کنار مربع و مستطیل قرار نمی‌گیرد.

روش‌های چیدمان تابلو روی دیوار

چیدمان تابلو با قاب‌های یکسان

در این روش چیدمان تابلو دکوراتیو، از تابلوهای یک اندازه و یک شکل استفاده می‌کنیم و آن‌ها را کنار هم روی دیوار نصب می‌کنیم. اگر می‌خواهید یک دیوار گالری مانند در خانه خود داشته باشید، این روش چیدمان تابلو بهترین انتخاب است.

این روش چیدمان تابلو برای تزیین دیوار اتاق خواب هم بهترین انتخاب است و به وسیله آن می‌توانید یک دیوار شاخص و جذاب در اتاق ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۶ مدل تخت خواب دو نفره شیک که به تازگی مد شده‌‌اند

چیدمان تابلو مختلط

در این روش چیدمان، دست ما در انتخاب طرح و ابعاد تابلو باز است. می‌توانید چیدمان تابلوها را اول روی زمین انجام دهید تا به یک شکل دلخواه و متناسب برسید. بعد آن‌ها را به همان ترتیب روی دیوار نصب کنید. این روش چیدمان تابلو بسیار زیبا و چشم‌نواز است و برای خانه‌های لوکس و مدرن پیشنهاد می‌شود.

روش‌های چیدمان تابلو دکوراتیو روی دیوار

چیدمان آینه‌ای یا قرینه

در این روش چیدمان تابلو دکوراتیو روی دیوار، یک خط عمودی یا افقی را در نظر می‌گیریم و در دو طرف آن تابلوها را به شکل قرینه قرار می‌دهیم. این روش چیدمان تابلو روی دیوار بسیار جالب است. می‌توانید روی یک میز کنسول در فضای پذیرایی یا ناهارخوری این کار را انجام دهید.

چیدمان تابلو ارگانیک

در این روش چیدمان تابلو روی دیوار، هیچ محدودیتی نداریم. بهتر است از تابلوهای بزرگتر شروع کنیم و به تدریج سایر تابلوها را در کنار آن قرار دهید. اگر فکر می‌کنید که در آینده ممکن است باز هم تابلویی روی دیوار خانه شما نصب شود، این روش بهترین انتخاب است.

در اینجا هیچ محدودیتی برای فواصل بین تابلوها روی دیوار وجود ندارد. اما سعی کنید تا حد امکان از یک نظم و روند مشخص پیروی کنید تا دیوار خانه شما نامرتب به نظر نرسد.

روش‌های چیدمان تابلو دکوراتیو روی دیوار

سخن پایانی

چیدمان تابلو دکوراتیو روی دیوار، جزو قدم‌های نهایی دکوراسیون داخلی خانه است؛ اما خالی از اهمیت نیست. این جزئیات و تزئینات خانه است که آن را به محلی برای زندگی تبدیل می‌کند.

دقت کنید که تمام اجزای خانه شما به شکلی زیبا و یک‌دست طراحی شوند و جایی بدون فکر و خلاقیت باقی نماند. به این شکل خانه شما به محلی برای شادی، آرامش و نشاط تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…