5 مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی کاشان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاهای دیدنی کاشان با توجه به قدمت بلندبالای تاریخی این شهر، می‌توانند جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری کشور باشند.
جاهای دیدنی کاشان

کاشان با تاریخ و فرهنگ غنی خود همیشه یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی کشور و یکی از جاهای دیدنی اصفهان بوده است. جاهای دیدنی کاشان، چه آن‌ها که در دل این شهر واقع شده‌اند و چه آن‌هایی که در خارج از این شهر هستند، در لیست مقاصد پرطرفدار گردشگران جای دارند. با ما در دلتامگ چند مورد از مهم‌ترین این مکان‌ها را بشناسید.

جاهای دیدنی کاشان

کاشان یکی از شهرهای بسیار کهن ایران است که قدمت سکونت در آن به حدود 7500 سال پیش می‌رسد و گوه این مدعا آثار باستانی پیدا شده در تپه سیلک این شهر است. جالب است بدانید که این آثار نشان می‌دهند که کاشان یکی از اولین سکونت‌گاه‌های بشری در ایران بوده است. در ادامه به چند مورد از جاذبه‌های این شهر آشنا شوید.

باغ فین از جاهای دیدنی کاشان

باغ زیبای فین، بدون شک یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین باغ‌های کاشان است که با تاریخ و حوادثی که در آن گذشته، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کاشان تبدیل شده است. حمام فین در این باغ نیز یکی از تاریخی‌ترین حمام‌های ایران با سرگذشت بسیار تلخ است ک گردشگران علاقه بسیاری به دیدن آن دارند.

مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان

مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان

یکی دیگر از جاهای دیدنی کاشان، مسجد و مدرسه آقابزرگ است که با معماری خاص و حیاط بسیار زیباش، چشم هر گردشگری را نوازش می‌کند. این مسجد زیبا یکی از باشکوه‌ترین بناهایی است که در دوران قاجار ساخته شده است.

آتشکده نیاسر از جاهای دیدنی کاشان نیاسر

اگر قصد کاشان گردی در یک روز را دارید، پس حتما سری به آتشکده نیاسر بزنید. آتشکده‌ای چهارطاقی و به‌جای‌مانده از دوران حکومت ساسانیان در ارتفاعات نیاسر کاشان قرار دارد که در گذشته‌های دور به‌عنوان مکانی برای برگزاری آیین و رسوم خاص پیروان دین زرشت، مورد استفاده بود. این اثر تاریخی که به نام‌های «چهار قاپو» و «چهار دروازه» نیز شهرت دارد، توسط باستان‌شناسان در گروه قدیمی‌ترین و عظیم‌ترین نمونه‌های بنای چهارطاقی ایرانی قرار گرفته که اتفاقا بین دیگر آثار مشابه، سالم‌تر بوده و خسارات و خرابی‌های کمتری را به خود دیده است.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

تپه های سیلک کاشان

تپه سیلک گواهی بر قدمت بسیار زندگی در کاشان است. از گل رس و سفال برای ساخت این مجموعه 3500 ساله استفاده شده است ولی همچنان بعد از گذشت سال‌ها پابرجا باقی مانده است. با قدم زدن در این محوطه گویی به هزاران سال پیش سفر کرده‌اید.

شهر زیرزمینی نوش آباد

شهر نوش آباد یکی از شهرهای نزدیک کاشان است که در سه طبقه از فضاهای مختلفی از جمله اتاق، کانال‌های متعدد، راهرو، چاه‌ها و بخش‌های دیگری در ارتفاع 4 تا 18 متر تشکیل شده است. تمام این مجموعه جذاب و عجیب توسط انسان خلق شده است.

شهر زیر زمینی نوش آباد

سخن پایانی

از دیگر جاهای دیدنی کاشان که در دید گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارند می‌توان به روستای تاریخی ابیانه، بازار سنتی کاشان، غار نیاسر یا غار تالار رئیس، خانه بروجردی‌ها، آرامگاه شاعر محبوب معاصر سهراب سپهری و مسجد جامع کاشان اشاره کرد. اگر قصد سفر به این شهر زیبای کویری را دارید، پاییز هزاررنگ و زیبا، بهترین فصل برای سفر به آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…