بهترین روش چیدمان خانه مستطیلی با عرض کم

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان خانه مستطیلی و کم عرض ممکن است کمی دشوار باشد. در اینجا بهترین کار این است که هم‌گام با طول و عرض خانه پیش بروید.
چیدمان خانه مستطیلی

عرض کم و طول زیاد خانه‌های امروزی، چیدمان خانه را سخت می‌کند. در اینجا باید سعی کنیم که چیدمان منزل در جهت طولی انجام شود. در این مطلب از دلتامگ با روش‌های چیدمان خانه مستیطی آشنا می‌شوید.

راهکار چیدمان خانه مستطیلی

چیدمان خانه‌هایی که عرض کمی دارند و به اصطلاح اتوبوسی نامیده می‌شوند، کمی دشوار است. اما در اینجا ما یک سری راهکار ارائه داده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید از فضای خانه خود به بهترین شکل استفاده کنید.

چیدمان خانه مستطیلی

هماهنگ با طول و عرض خانه پیش بروید

در چیدمان خانه مستطیلی بیشتر با فضای تردد مشکل داریم. بنابراین بهتر است هم‌گام با طول و عرض فضاها پیش برویم. انتخاب مبلمان کم‌عرض ایده بسیار خوبی است. همچنین می‌توانید به جای استفاده از میز جلو مبلی، از میزهای عسلی استفاده کنید و آن‌ها را در کنار مبلمان قرار دهید.

از مبلمان ال استفاده کنید

مبل ال با یال‌های نامتقارن بهترین انتخاب برای چیدمان خانه مستطیلی با عرض کم است. می‌توانید این مدل مبل را در راستای طول پذیرایی خود قرار دهید و قسمت کوچکتر را در گوشه خانه بگنجانید. به این ترتیب توانسته‌اید یک کنج دنج برای تماشای تلویزیون یا گپ و گفت‌های خانوادگی در منزل خود ایجاد کنید.

چیدمان خانه مستطیلی

از پاف و صندلی‌های تکی استفاده کنید

خود را به استفاده از یک ست مبلمان محدود نکنید. استفاده از قطعات مبلمان متنوع و ظریف برای چیدمان خانه مستطیل بهترین راهکار است. می‌توانید با انواع پاف و صندلی تکی، فضای نشیمن و پذیرایی خود را تکمیل کنید.

محل قرارگیری تلویزیون را تعیین کنید

با مشخص شدن محل قرارگیری تلویزیون، نیم راه چیدمان خانه مستطیلی را طی کرده‌اید. چیدمان مبلمان فضای نشیمن معمولاً بر اساس محل قرار گرفتن تلویزیون انجام می‌شود. می‌توانید به جای قرار دادن میز تلویزیون، تلویزیون را به دیوار بچسبانید و پشت آن را با دیوارپوش و انواع شلف دیواری تزیین کنید. این بخش از خانه شما به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و چیدمان بخش‌های دیگر را می‌توانید بر همین اساس انجام دهید.

چیدمان خانه مستطیلی

فضاها را جداسازی کنید

معمولاً هنگام چیدمان خانه مستطیلی با مشکل یک تکه بودن فضاها مواجه هستیم. اما با یک سری راهکار می‌توانیم پذیرایی کم عرض را به بخش‌های مختلف تقسیم کنیم. برای مثال می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • با استفاده از مبلمان فضاها را تفکیک کنید. قرار نیست تمام قطعات مبلمان شما به دیوار بچسبد و همه چیز به صورت خطی در منزل چیده شود. با این کار فضاهای دنج و مستقلی در خانه خود ایجاد می‌کنید.
  • از گلدان و گیاهان تزیینی استفاده کنید. خیلی راحت با استفاده از گیاهان بلند قد مثل بامبو یا بابا آدم، می‌توانید فضاهای مستقلی را در طول خانه به وجود آورید.
  • اکسنت وال یا دیوار شاخص داشته باشید. اکسنت وال یا دیوار شاخص به دیواری گفته می‌شود که از نظر رنگ و تزیینات با سایر دیوارهای خانه متفاوت است. دیوار پشت تلویزیون در پذیرایی بهترین گزینه است.
مطلب پیشنهادی:  انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

دیوارها را قفسه‌بندی کنید

هنگام چیدمان خانه مستطیلی و کم عرض معمولاً با مشکل کمبود جا مواجه هستیم. اگر می‌خواهید خانه شما منظم و خلوت به نظر برسد، می‌توانید در بخش‌هایی از عرض دیوار، کمد و قفسه ایجاد کنید. شلف دیواری نیز گزینه خوبی برای خانه‌های کم عرض و مستطیلی است. لوازم دکوری، کتاب، گلدان یا ظروف مصرفی را می‌توانید روی این قفسه‌ها بچینید.

چیدمان خانه مستطیلی

از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید

رنگ‌های تیره فضا را تنگ و گرفته نشان می‌دهند. به ویژه اگر پذیرایی شما در قسمت طولی پنجره ندارد، بهتر است از انتخاب این رنگ‌ها صرف نظر کنید. رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم و خاکستری روشن برای پذیرایی با عرض کم بهترین انتخاب هستند.

سخن پایانی

چیدمان خانه باید متناسب با فرم فضا و در جهت رفع محدودیت‌های آن انجام شود. هنگام چیدمان خانه مستطیلی، تمام هدف ما این است که آن را عریض‌تر نشان دهیم و به بهترین شکل از فضاها استفاده کنیم. بنابراین باید در انتخاب مبلمان دقت داشته باشیم و سعی کنیم که هیچ گوشه‌ای از خانه بدون استفاده باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …