قبل از سفر به استانبول این 6 نکته را جدی بگیرید!

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به ترکیه در لیست سفرهای محبوب شما قرار دارد؟ سفر به شهرهای ترکیه چطور؟ آیا سفر به استانبول را دوست دارید؟ می‌دانید که اگر قصد سفر به این شهر زیبای ترکیه را دارید باید با قوانین گردشگری این شهر آشنا شوید.
سفر به استانبول

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیمی دیگر در قاره اروپا واقع شده است. طبیعت بکر و زیبای این کشور در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگ غنی آن باعث شده که ترکیه نه‌تنها برای آسیایی‌ها که حتی برای اروپایی‌ها نیز به مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل شده است. بااین‌حال سفر به هرکدام از شهرهای این کشور به‌خصوص سفر به استانبول قوانینی دارد که بهتر است با آن آشنا شوید. با دلتامگ همراه باشید.

راهنمای گردشگری استانبول

اگر قصد سفر به این شهر رویایی در کشور زیبای ترکیه را دارید باید بدانید رازهایی درباره گردشگری در این شهر وجود دارد که احتمالا از آن بی‌خبرید. ما در ادامه به چند مورد از این رازها اشاره خواهید کرد.

در سفر به استانبول کجا اقامت کنیم؟

بله همه ما می‌دانیم که استراحتگاه‌های لوکس و زیبای این شهر برای همه وسوسه‌انگیز و جذاب است؛ اما باور کنید با اقامت در این استراحتگاه‌ها طعم واقعی سفر به شهر زیبای استانبول را نخواهید چشید. در کوچه پس کوچه‌های این شهر تاریخی اقامتگاه‌های بهتری پیدا می‌کنید پس به گشتن ادامه دهید.

گشت و گذار در استانبول ترکیه

بدون شک بازارهای این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار هستند. بازار بزرگ این شهر از بهترین نقاط گردشگری این شهر است که هر چیزی که بخواهید در آن یافت می‌شود. به خاطر داشته باشید، در استانبول تا می‌توانید چانه بزنید!

کوچه پس کوچه های استانبول

از امتحان کردن غذاها و نوشیدنی‌های محلی غافل نشوید

یکی از کارهایی که باید در سفر به استانبول انجام داد، تست کردن غذاها و نوشیدنی‌های محلی این شهر است. همه می‌دانند که کباب‌ترکی و باقلوای این شهر شهرت بسیاری دارد؛ اما این‌ها را در مغازه‌های کوچک محلی امتحان کنید. اگر قصد سفر پاییزی به این شهر را دارید هر وعده غذایی خود را با یک فنجان قهوه ترک یا چایی داغ به پایان برسانید.

در سفر به استانبول کجا بریم؟

به جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر سفری یک روزه داشته باشید. باور کنید در خارج از این شهر مناظر و جاذبه‌های بکری وجود دارد که دیدن آن‌‌ها سفر شما را خاطره‌انگیزتر می‌کند. پس تنها به سفر در شهر بسنده نکنید.

مطلب پیشنهادی:  اوپرت، جایی که کویر و جنگل یکدیگر را ملاقات می‌کنند!

عبارات پایه ترکی را یاد بگیرید

در سفر به هر کشوری حتی اگر زبان آن کشور را بلد نیستید حداقل با چند عبارت پرکاربرد آن کشور آشنایی داشته باشید بهتر است. درهرصورت گوگل ترنسلیت نیز می‌تواند کمک بسیاری به شما کند.

بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

یکی دیگر از کارهایی که باید به در سفر به این شهر انجام دهید همراه داشتن یک آداپتور مسافرتی است. ولتاژ استاندارد این شهر 220 ولت است. همچنین در این شهر بهتر است یک سیم‌کارت ترکی خریداری کنید که برای در ارتباط ماندن با خانواده خود به مشکل برنخورید.

استفاده از حمل و نقل عمومی

این شهر شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای ازجمله اتوبوس، تراموا و کشتی دارد. استفاده از حمل‌ونقل عمومی نه‌تنها یک راه مقرون‌به‌صرفه برای رفت‌وآمد در شهر است، بلکه راهی عالی برای تجربه زندگی محلی است.

قهوه ترک

آداب و اوقات نماز را بدانید

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر مسجد معروف آن است که اگر قصد بازدید از آن را دارید باید آداب و قوانین ورود به مسجد و نمازخواندن را بدانید و رعایت کنید. به‌طور مثال قبل از ورود به مسجد کفش‌های خود را درآورید و زنان باید پوشیده باشند و حجاب داشته باشند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید در سفر به استانبول هرگز با شکم خالی قهوه ترک ننوشید که ممکن است دچار ناراحتی معده شوید. جالب است بدانید که در بازارهای این شهر مغازه‌دار با هیجان زیادی مشتریان را فرامی‌خوانند پس از دادوبیداد آن‌ها نترسید. با رعایت همه این موارد حتما تجربه سفری دلپذیر به این شهر خواهید داشت. بعد از استانبول حتما از به بازدید از جاهای دیدنی ازمیر هم بروید که یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است.

3 دیدگاه

  1. حورا

    29 آبان 1402 در 1:35 ب.ظ

    بسیار عااااالی ❤️

    پاسخ

    • ناشناس

      30 آبان 1402 در 5:10 ب.ظ

      خیلی عالی

      پاسخ

  2. ناشناس

    30 آبان 1402 در 5:09 ب.ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…