طراحی آشپزخانه کوچک با ۷ ایده ساده و کم هزینه

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایده‌های بسیاری برای طراحی آشپزخانه ساده و کم هزینه وجود دارد. از میان آن‌ها می‌توانیم به تعمیر و رنگ‌آمیزی کابینت آشپزخانه اشاره کنیم.
طراحی آشپزخانه کوچک

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه است و دیزاین آن اهمیت زیادی دارد. از طرفی هزینه‌های بالای طراحی آشپزخانه باعث شده است که بسیاری از افراد با آشپزخانه قدیمی و غیراستاندارد خود سر کنند. در این مطلب از دلتامگ، ۷ ایده کم هزینه برای دکوراسیون آشپزخانه ساده و شیک ارائه می‌دهیم.

۷ ایده کم هزینه برای طراحی آشپزخانه کوچک

هزینه‌های بالای طراحی و دکوراسیون داخلی باعث شده است که افراد برای تغییر دکوراسیون منزل خود دچار تردید شوند. اما اگر می‌خواهید با کمترین هزینه یک آشپزخانه شیک و زیبا داشته باشید، این مطلب را مطالعه کنید.

طراحی آشپزخانه کوچک بدون اپن

اپن آشپزخانه یکی از المان‌های مهم دکوراسیون داخلی است. اما در طراحی آشپزخانه کوچک خانه‌های آپارتمانی می‌توانیم از این المان صرف نظر کنیم. با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید و هم فضای خانه شما دلبازتر می‌شود.

طراحی آشپزخانه کوچک بدون اپن

بازسازی کابینت و میزهای قدیمی

ایده‌های بسیاری برای بازسازی و استفاده مجدد از وسایل قدیمی آشپزخانه وجود دارد. با استفاده از متریال‌های گوناگونی مثل رزین اپوکسی، می‌توانید آشپزخانه خود را نو کنید. تمام لوازم چوبی آشپزخانه نیز قابلیت تعمیر و رنگ‌آمیزی مجدد دارند. حتی می‌توانید کابینت‌های فلزی قدیمی را مرمت و رنگ‌آمیزی کنید.

کافی است محل‌های زنگ زده و خراب آن را تعمیر کنید و روی آن یک دست رنگ پایه بزنید. بعد از رنگ‌آمیزی می‌توانید دستگیره‌های کابینت را تغییر دهید و به این ترتیب جلوه‌ای نو به طراحی آشپزخانه کوچک و قدیمی خود ببخشید.

استفاده از قفسه و شلف به جای کابینت

به جای صرف هزینه بالا برای کابینت و یراق آلات آن، می‌توانید از قفسه‌های باز برای طراحی آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید. این قفسه‌ها می‌توانند در آینده درب هم داشته باشند. اگر نگران به هم ریختگی آشپزخانه خود نیستید، قفسه‌های باز ایده جالبی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن هستند.

طراحی آشپزخانه کوچک با قفسه‌های باز

نقش پرده را در زیبایی آشپزخانه دست کم نگیرید

پرده آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی آن دارد. به ویژه اگر آشپزخانه شما به تراس دسترسی دارد و یا پنجره آن بزرگ است، باید در انتخاب یک پرده مناسب دقت به خرج دهید. انواع پرده‌های کرکره‌ای و پارچه‌ای برای آشپزخانه کاربرد دارند. شما می‌توانید از صفحات حصیری نیز به عنوان پرده آشپزخانه استفاده کرده و ظاهری زیبا و صمیمی به آن ببخشید.

مطلب پیشنهادی:  5 علتی که باعث پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی می‌شود!

از برچسب کاشی استفاده کنید

به جای نو کردن کاشی بین کابینتی قدیمی می‌توانید از انواع برچسب کاشی استفاده کنید. این کار بسیار کم ‌هزینه است و ظاهر آشپزخانه شما را به کلی متحول می‌کند. در انتخاب طرح برچسب کاشی باید دقت کنید که با سبک طراحی آشپزخانه کوچک شما هم‌خوانی داشته باشد.

طراحی آشپزخانه کوچک با برچسب کاشی

نورپردازی آشپزخانه را جدی بگیرید

چراغ‌های قدیمی، فضای آشپزخانه را کسل‌کننده و نازیبا نشان می‌دهند. در حالی که با خرید یک مدل لوستر ساده و ارزان می‌توانید ظاهر آشپزخانه را به کلی متحول کنید. انواع مدل‌های چراغ‌های خطی ال ای دی نیز زیر کابینت نصب می‌شوند و در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارند.

از گل و گیاه استفاده کنید

گل و گیاه فضای آشپزخانه شما را زنده و باطراوت می‌کند. سبزی و طراوت در فضاهای مختلف خانه تاثیر زیادی روی روحیه شما دارد. اگر آشپزخانه شما نورگیری خوبی ندارد، می‌توانید از انواع گیاهان آپارتمانی استفاده کنید که به نور چندانی نیاز ندارند.

طراحی آشپزخانه کوچک با گل و گیاه

سخن پایانی

دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین اقدامات برای بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل است. اما با انجام یک سری کارهای ساده می‌توانید طراحی آشپزخانه کوچک خود را به کلی متحول کنید.

تعمیر و رنگ‌آمیزی کابینت‌ها یکی از راهکارهای جالب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه است. در کنار آن می‌توانید با استفاده از برچسب کاشی و چراغ‌های خطی، جلوه‌ای نو به آشپزخانه قدیمی خود ببخشید.

حتی گاهی یک جابجایی ساده، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی آشپزخانه شما دارد. برای مثال می‌توانید با تغییر جای قفسه‌های دیواری و یا میز ناهارخوری، فضای آشپزخانه را بازتر و زیباتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …