5 علتی که باعث پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی می‌شود!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پژمردگی و خشک شدن گیاهان آپارتمانی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که با کمی دقت و رعایت آن‌ها می‌توانیم گل‌های شاداب و زیبایی داشته باشیم. برای بررسی این دلایل با ما همراه باشید.
پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

معمولاً آن دسته از افرادی که به گیاهان علاقه بسیاری دارند، دوست دارند برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه و جذب انرژی مثبت از آن‌ها استفاده کنند. اما با توجه به اینکه بیشتر خانه‌ها آپارتمانی هستند، شرایط لازم برای نگهداری گیاهان فراهم نمی‌شود و همین امر باعث پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی می‌شود. برای حل این مشکل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی را برای شما شرح دهید تا از خراب شدن آن‌ها جلوگیری شود.

علت ریزش برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

به طور کلی گیاهان آپارتمانی نسبت به سایر گیاهان مقاوم‌تر هستند و شرایط نگهداری از آن‌‎ها راحت‌تر است؛ اما برخی اوقات ممکن است شاهد پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی خود هستیم. این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.آبیاری گلهای آپارتمانی پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

وجود آفت از دلایل مهم پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

آفت‌ها یکی از عواملی هستند که باعث پژمردگی گیاهان آپارتمانی می‌شود؛ چرا که آفت‌ها ابتدا جلوی رشد گیاه را می‌گیرند و سپس آن‌ها را از بین می‌برند. در نتیجه اگر روی سطح بر گیاهان خود حشرات ریز سفید رنگ مشاهده کرده‌اید، خیلی سریع برای از بین بردن آفت گیاهان آپارتمانی اقدام کنید قبل از آنکه باقی گیاهان دچار مشکل شوند.

آبیاری گلهای آپارتمانی

مهم‌ترین علتی که باعث خشک شدن برگ گیاهان آپارتمانی می‌شود، آبیاری نامنظم گیاه است. همان‌طور که می‌دانیم آب از ریشه گیاهان به قسمت‌های دیگر منتقل می‌شود، به همین دلیل اگر میزان آبی که به گیاه می‌دهید کافی نباشد ممکن است این انتقال به صورت کامل انجام نشود و آب به قسمت انتهایی یعنی برگ‌ها نرسد؛ در نتیجه برگ گیاه شما به مرور زمان بی‌حال شده و از بین می‌رود؛ بنابراین باید به میزان آبی که به گیاه خود می‌دهید بیشتر توجه داشته باشید. از سوی دیگر آبیاری بیش از اندازه نیز باعث می‌شود منافذ خاک بسته شود و اکسیژن کافی به ریشه نرسد و گیاه بگندد.

مطلب پیشنهادی:  استفاده از سقف عرشه فولادی در سازه های بتنی

پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

کافی نبودن نور برای گیاه

آنچه که باعث شادابی گیاهان می‌شود نور کافی است حتی گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم نیز  برای شادابی بیشتر به نور نیاز دارند. بنابراین بهترین نور برای گیاهان آپارتمانی به اصطلاح نور فیلتر شده است؛ به این معنا که گیاه را در مکانی قرار دهید زیر نور مستقیم خورشید نباشد. قرار گرفتن گل زیر نور مستقیم باعث سوختگی برگ گیاهان آپارتمانی می‌شود. در صورتی که مشاهده کردید برگ گیاه شل و بی حال شده میزان نور آن را بررسی کنید.

کود دهی نامناسب به گیاه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هرچقدر به گیاه آپارتمانی خود کود بیشتری دهند، رشد گیاه بهتر خواهد شد؛ اما این تفکر کاملاً اشتباه است. استفاده بیش از اندازه کود باعث سمی شدن ریشه گیاه می‌شود و به مرور زمان آن را ضعیف می‌کند؛ در نتیجه یکی دیگر از دلایل پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی می‌تواند کوددهی نامناسب باشد.

کود دهی نامناسب به گیاه

کافی نبودن رطوبت

نکته مهمی که باید هنگام خرید گیاه آپارتمانی به آن توجه داشت و از فروشنده پرسید، میزان رطوبت لازم برای گیاه است. برخی از گیاهان آپارتمانی نسبت به سایر گیاهان به رطوبت بیشتری احتیاج دارند، بنابراین مطلقا نباید آن را در کنار وسایل گرمایشی قرار داد. توجه داشته باشید اگر محیط خانه شما بسیار گرم است، رطوبت محیط از بین می‌رود و شما باید گیاه را به مکانی دیگر انتقال دهید.

پیشنهاد مطالعه: با این 7 گیاه زیبا هوای خانه را تصفیه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…