طلاق عاطفی چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طلاق عاطفی به شرایطی گفته می‌شود که زن و مرد زیر یک سقف با یکدیگر زندگی می‌کنند اما هیچ رابطه‌ای با یکدیگر ندارند. با مراقبت از رابطه و مراجعه به مشاور خانواده می‌توانید از این اتفاق تلخ جلوگیری کنید.
طلاق عاطفی

طلاق عاطفی به شرایطی گفته می‌شود که زن و شوهر با یکدیگر زندگی می‌کنند، اما هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. این مشکل در میان زوج‌های امروزی رواج زیادی پیدا کرده است و راه علاج آن مراجعه به مشاور خانواده یا ازدواج است. اما ما در این مطلب از دلتامگ، راهکارهایی را برای جلوگیری از این مشکل ارائه داده‌ایم.

طلاق عاطفی چیست؟

طلاق یا جدایی عاطفی یکی از مشکلات رایج زندگی‌های امروزی است. به این شکل که زن و شوهر مانند دو هم خانه در کنار هم زندگی می‌کنند اما هیچ نشانه‌ای از عشق و دوست داشتن در میان آن‌ها دیده نمی‌شود. در بسیاری از موارد زن و شوهر تصمیم می‌گیرند اتاق‌های خود را نیز از هم جدا کنند و هیچ تماسی با یکدیگر نداشته باشند.

گاهی این سبک زندگی مشترک تا سال‌ها طول می‌کشد و عواقبی مانند خیانت را به همراه دارد. در برخی موارد نیز زوجین تصمیم می‌گیرند که به صورت توافقی از هم جدا شوند.

طلاق عاطفی چیست؟

دلایل طلاق عاطفی چیست؟

پیش از آنکه راهکار ارائه بدهیم، باید با دلایل بروز این مشکل آشنا شوید. در واقع طلاق عاطفی به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انتخاب نادرست برای ازدواج
  • دخالت اطرافیان در زندگی مشترک
  • بی توجهی به نیازهای همسر
  • داشتن توقعات بالا از یکدیگر
  • خودشیفتگی همسر
  • ازدواج اجباری
  • عدم تطابق رفتارها
  • عدم تامین نیازهای جنسی به صورت مناسب

با مراجعه به مشاوره خانواده یا ازدواج می‌توانید برای ادامه زندگی مشترک و یا جدایی توافقی تصمیم‌گیری کنید. در برخی از شرایط فقط با یک سری راهکار ساده زوجین می‌توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

چگونه از طلاق عاطفی جلوگیری کنیم؟

سرد شدن رابطه نشانه مهمی برای بروز جدایی عاطفی زوج از یکدیگر است. ما در اینجا یک سری راهکار ارائه داده‌ایم که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید زندگی مشترک خود را به سمت درستی هدایت کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

جلوگیری از طلاق عاطفی

تعهد را شرط اولیه رابطه خود بدانید

تنوع طلبی و در دسترس بودن افراد در دنیای امروزی، مفهوم تعهد را در زندگی مشترک دستخوش چالش‌هایی کرده است. اگر شرط اولیه رابطه شما تعهد باشد و برای حفظ آن کوشا باشید، رابطه شما به انحراف کشیده نمی‌شود و با مشکلاتی مثل خیانت، طلاق و جدایی عاطفی مواجه نخواهید شد.

مطلب پیشنهادی:  با گلیسیرین قسمت‌های تیره بدن را روشن کنید

برای یکدیگر ارزش و احترام قائل شوید

احترام گذاشتن به یکدیگر باید اساس هر رابطه‌ای باشد. وقتی زن و شوهر برای یکدیگر ارج و احترام قائل شوند، کمتر با مشکلاتی مانند خیانت، سرد شدن رابطه و طلاق عاطفی مواجه خواهند شد. البته باید یاد بگیریم که در کنار رعایت احترام، رابطه‌ای صمیمانه و نزدیک با یکدیگر داشته باشیم.

جلوگیری از طلاق عاطفی

به خلوت یکدیگر احترام بگذارید

تمام افراد نیاز دارند زمان‌هایی را در تنهایی خود به سر ببرند و یا با دوستان خود وقت بگذرانند. زندگی مشترک که بر پایه اعتماد و تعهد بنا شده باشد، به این سمت می‌رود که زوجین بتوانند در عین بودن با هم، زمان‌هایی را به خلوت با خود اختصاص دهند. این یک نشانه بلوغ عاطفی است که در بسیاری از افراد دیده نمی‌شود.

کنترلگری را کنار بگذارید

کنترلگری دائم و بدبینی نسبت به یکدیگر، باعث می‌شود که رابطه شما رو به سردی برود. برای درمان کنترلگری بهتر است با یک مشاور متخصص مشورت داشته باشید. زوج درمانی در این مواقع بهترین راهکار است. اما با برقراری ارتباط کلامی موثر می‌توانید از شر این مدل رفتارها راحت شوید.

جلوگیری از طلاق عاطفی

نسبت به یکدیگر بخشش داشته باشید

کینه و کدورت بدترین سم برای زندگی مشترک است. بخشیدن یکدیگر و پذیرفتن اشتباهات باعث می‌شود که کمتر با مشکلاتی مانند عدم پایبندی به تعهد و دوری از یکدیگر مواجه شوید. کلمات محبت‌آمیز در این شرایط معجزه می‌کنند و نجات‌بخش رابطه شما هستند.

سخن پایانی

طلاق عاطفی یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی مشترک بروز پیدا کند. در این میان اگر فرزند داشته باشید، تبعات آن گریبانگیر فرزند شما نیز خواهد بود. مشورت با یک مشاور خانواده یا ازدواج در این شرایط می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…