با گلیسیرین قسمت‌های تیره بدن را روشن کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممکن است افراد در قسمت‌هایی از بدن با مشکل تیرگی مواجه شده و دنبال راهکاری موثر برای رفع آن باشند. راهکارهای طبیعی زیادی وجود دارد تا این مشکل را حل کنند.
گلیسیرین برای سفیدی صورت

گلیسیرین برای سفیدی صورت مثل یک معجزه عمل می‌کند. همه تیرگی‌ها به دلیل مشکلات پزشکی رخ نمی‌دهند و با مواد طبیعی و خانگی کاملا قابل درمان هستند. یکی از موادی که در هر خانه‌ای یافت می‌شود گیلیسیرین بوده که تاثیر بسیار زیادی برای از بین بردن تیرگی‌ها دارد. همراه دلتامگ باشید.

گلیسیرین برای سفیدی صورت

استفاده از گلیسیرین برای سفیدی صورت یکی از روش‌های طبیعی و مؤثر است. گلیسیرین مرطوب‌کننده قوی است و می‌تواند به تسریع در ترمیم و بازسازی پوست کمک کند. در زیر یک روش ساده استفاده از گلیسیرین برای سفیدی صورت آمده است:

مواد:

  • گلیسیرین خالص

طریقه:

  • در ابتدا پوست خود را به‌دقت تمیز کنید. از یک شوینده ملایم برای پاک‌سازی پوست استفاده کنید.
  • گلیسیرین را روی صورت خود بمالید. می‌توانید از انگشتان خود برای این کار استفاده کنید.
  • گلیسیرین را به طور یکنواخت بمالید و به‌خصوص بر روی مناطقی که تیرگی دارند، تمرکز کنید.
  • این محصول را در طول شب‌ روی پوست بگذارید تا به‌خوبی جذب شود. اگر این کار برای شما مناسب نیست، می‌توانید گلیسیرین را تا 30 دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس با آب گرم شستشو دهید.
  • این روش را به مدت حداقل یک ماه انجام دهید و مشاهده کنید چگونه تیرگی‌های صورت کمتر می‌شوند.

توجه داشته باشید که هر پوستی ممکن است به شکل‌های مختلف به محصولات واکنش نشان دهد؛ بنابراین هنگام استفاده از گلیسیرین برای سفیدی صورت، همواره ابتدا این ماده طبیعی را در یک قسمت کوچک از پوست تست کرده تا مطمئن شوید که هیچ حساسیت یا آلرژی ایجاد نمی‌شود. در صورت وجود هرگونه حساسیت، استفاده را متوقف کنید.

ساخت ماسک گلیسیرین برای ازبین‌بردن تیرگی بدن

ساخت ماسک گلیسیرین برای ازبین‌بردن تیرگی بدن

ماسک گلیسیرین می‌تواند به مرطوب کردن و روشن‌کنندگی پوست کمک کند. در زیر یک روش ساده برای تهیه ماسک گلیسیرین برای سفیدی صورت و  سایر قسمت‌های تیره بدن آمده است:

مطلب پیشنهادی:  تقویت اراده با 5 راهکار علمی

مواد:

  • 2 قاشق غذاخوری گلیسرین خالص
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • یک قاشق چایخوری آبلیمو

طریقه:

  • مواد را در یک‌کاسه مخلوط کنید تا یک مخلوط یکنواخت حاصل شود.
  • مخلوط را به‌دقت روی بخش‌هایی از بدن که تیرگی دارند، مثل زانوها، آرنج‌ها یا گردن، بمالید.
  • ماسک را به مدت حدود 20-30 دقیقه بر روی پوست بگذارید تا مواد به پوست جذب شوند.
  • سپس با آب گرم شستشو دهید و پوست خود را خشک کنید.

توجه داشته باشید که استفاده زیاد از گلیسیرین ممکن است باعث حساسیت برخی از افراد شود؛ بنابراین همواره پیشنهاد می‌شود که پیش از استفاده روی یک قسمت کوچک از پوست تست شود. در صورت ایجاد هرگونه حساسیت یا آلرژی، استفاده را قطع کنید.

عوارض گلیسیرین برای پوست

عوارض گلیسیرین برای پوست

هیچ عوارض جانبی شناخته شده‌ای از گلیسیرین در صورت استفاده به‌عنوان یک عنصر در محصولات مراقبت از پوست وجود ندارد. بااین‌حال، اگر در غلظت‌های بالا استفاده شود، ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود، یکی از پزشکان متخصص و برجسته پوست در این مورد می‌گوید: «به‌طورکلی، گلیسیرین یک محصول مراقبت از پوست فوق‌العاده ایمن است. بااین‌حال، مانند هر محصول دیگری، واکنش‌های آلرژیک یا تحریک ممکن است، هرچند نادر است. در این صورت لازم است که واکنش‌ها توسط یک پزشک بررسی شود.»

علاوه‌برآن، باید در نظر داشت که انواع مختلفی از این ماده با ترکیبات متفاوت در بازار وجود دارد که احتمالاً برخی دارای ناخالصی باشند. در چنین شرایطی استفاده از این ماده به صلاح نیست. لازم است که شما حتماً در بحث خرید گلیسیرین دقت کافی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…