طبیعت پاییزی جنگل النگدره را در هیچ‌ جای دیگری نمی‌بینید

4
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های هیرکانی شمال ایران که پاییز به شکلی شگفت‌انگیز در آن خودنمایی می‌کند، جنگل النگدره گرگان است. پیاده‌روی در مسیر جاده چوبی، دوچرخه‌سواری و جنگل نوردی خنک با عطر درختان باران‌خورده در این جنگل چشم‌نواز روح خسته هر انسانی را جلا می‌بخشد.
جنگل النگدره

پاییز پادشاه فصل‌ها وقتی که از راه می‌رسد بر تن تمام جنگل‌ها و جاده‌ها رنگ‌های گرم و روح‌نواز می‌پاشد. در این میان چهره پاییزی بعضی جاها در ایران چنان رویایی و تماشایی می‌شود که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. طبیعت پاییزی جنگل النگدره نمونه‌ای بی‌نظیر از این مثال است. همراه دلتامگ سفری به این پارک جنگلی زیبا و رویایی داشته باشید.

جنگل النگدره کجاست؟

النگدره در واقع یکی از زیباترین جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز است که در شهر گرگان واقع شده است. شاخ‌وبرگ طلایی درختان پاییزی این جنگل زیبا را پس از طی مسافتی پنج کیلومتری در جنوب شهر گرگان و در جاده ناهارخوران خواهید دید.

پیاده روی در النگدره

امکانات پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

النگدره گرگان چند کیلومتر است؟

وسعت این پارک جنگلی منحصر به فرد که یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور محسوب می‌شود حدود 185 کیلومتر است. مسافت پیاده روی النگدره و مسیری که برای پیاده روی در این جنگل در نظر گرفته شده است چیزی حدود 6 کیلومتر است. قدم‌زدن در این مسیر دلپذیر با صدای شنیدن آب چشمه‌های داخل جنگل روح هر انسانی را جلا می‌دهد.

طبیعت جنگل النگدره

اقامت در النگدره

در نزدیکی این جنگل هتل‌های لوکس و زیبای بسیاری وجود دارد که گردشگران می‌توانند در آنجا یک شب به‌یادماندنی را داشته باشند. اگر به دنبال اقامتگاه‌های ارزان‌تر هستید می‌توانید به بوم‌گردی‌های موجود در گرگان مراجعه کنید. همچنین در شهر گرگان ویلاها و سوئیت‌های بسیاری نیز اجاره داده می‌شود. علاوه بر همه این‌ها با اجاره کلبه در النگدره نیز می‌توانید مسافرت خود را دلپذیرتر کنید.

مطلب پیشنهادی:  خانه ویلایی روآن اتکینسون

بهترین فصل سفر به جنگل النگدره

این جنگل زیبا و بکر در هر فصلی تماشایی و شگفت‌انگیز است. در هر فصلی که به آن سفر کنید غرق در زیبایی‌های آن خواهید شد. با تمام این‌ها چهره پاییزی هزار رنگ این جنگل در پاییز چنان منحصربه‌فرد و استثنایی است که هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد.

هوای مه آلود پارک جنگلی النگدره

سخن پایانی

جنگل النگدره خود به‌تنهایی مملو از زیبایی و شگفتی است با این حال به میانه‌های جنگل که برسید صدای انرژی‌بخش آب رودخانه را می‌شنوید و خنکای آن را حس خواهید کرد. این صدا مربوط به رودخانه قلاشی است که از میان جنگل النگدره می‌گذرد و همراه با سه چشمه دیگر محیط جذابی در دل جنگل خلق کرده است.

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    22 آبان 1402 در 1:54 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      22 آبان 1402 در 2:27 ب.ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    22 آبان 1402 در 6:27 ب.ظ

    عالی و مفید… ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    23 آبان 1402 در 0:50 ق.ظ

    خیلی زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…