جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به استان‌های شمالی کشور را دوست دارید؟ استان گلستان جزء استان‌های مورد علاقه شما هست؟ جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز را می‌شناسید؟ از زیبایی‌های این استان در فصل‌های مختلف سال خبر دارید؟ این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز

استان گلستان یکی از استان‌های شمالی کشور است که با جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعی و تاریخی خود هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شود. جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز همچون جاهای دیدنی بندر گز از جذابیت‌های خاصی برخوردارند. در این مطلب از دلتامگ به معرفی زیباترین جاهای دیدنی استان گلستان می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

استان گلستان کجاست؟

در حاشیه جنوب شرقی دریای خزر منطقه‌ای بسیار سرسبز و زیبا وجود دارد که تا سال 1376 به‌عنوان بخشی از استان مازندران شناخته می‌شد. از سال 76 به بعد این بخش به‌عنوان استان تازه متولد شده گلستان نام‌گذاری شد.

شواهد و اسناد تاریخی به دست آمده در کاوش‌های باستان‌شناسی قدمت سکونت در این بخش ایران را به 7 هزار سال پیش نسبت می‌دهند با این وجود قبرستان عجیب و خارق‌العاده‌ای در این استان وجود دارد که قدمت آن حتی به 9 هزار سال پیش نیز می‌رسد.

جنگل‌های زیبا با درختان انبوه و سرسبز بیشتر از هجده درصد خاک این استان را دربرگرفته‌اند. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان باعث شده است که گلستان به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور تبدیل شود. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز می‌پردازیم.

آبشار لوه در استان گلستان

آبشار لوه از جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز

پاییز یکی از زیباترین فصل‌های سال است که با حضور خود همه‌جا را رنگ‌آمیزی می‌کند. با پاشیدن رنگ‌های قرمز و نارنجی و زرد بر چهره طبیعت، حال و هوای آدمیزاد نیز چنان تغییر می‌کند که از خود انتظار ساختن لحظات عاشقانه دارد!

یکی از جاهایی که می‌توانید مناظری خیره کننده و بدیع را ببینید و به حس و حال لحظات خود عطر عاشقی تزریق کنید، آبشار لوه است. این آبشار که به عروس آبشارهای گلستان نیز شهرت دارد در پاییز با برتن‌کردن تن‌پوشی رنگارنگ به یکی از بی‌نظیرترین لوکیشن‌های عکاسی در پاییز تبدیل می‌شود.

جاده توسکستان

جاده توسکستان از زیباترین جاهای دیدنی گلستان

گل سرسبد جاده‌های زیبا و رویایی کشور بدون شک جاده توسکستان است. این جاده که از دل رشته‌کوه البرز و جنگل‌های توسکستان می‌گذرد با عبور از میان مه و ابر غلیظ و درختان انبوه و سر به فلک کشیده جنگلی، به‌عنوان یکی از زیباترین جاده‌های شمال کشور شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  لوکس ترین مقاصد گردشگری دنیا

هرچند در این جاده ناهمواری‌ها و پیچ‌وخم‌های زیادی نیز وجود دارد؛ اما حتی این ناهمواری‌ها بر زیبایی جاده افزوده‌اند و فضای آن را رویایی‌تر کرده‌اند. بااین‌حال بهتر است اگر قصد سفر به این جاده در فصل‌های سرد سال را دارید تجهیزات لازم را نیز همراه داشته باشید.

پارک جنگلی قرق از جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز

جنگلی تماشایی و زیبا و هزار رنگ را تصور کنید که در میان انبوه درختان خوش‌رنگش، گوزن قرمز ایرانی در حال رفت‌وآمد است. این جنگل زیبا و دیدنی جایی نیست جزء پارک جنگلی قرق که در 22 کیلومتری گرگان و در میانه جاده تهران به مشهد واقع شده است.

از آنجایی که این جنگل یکی از اصلی‌ترین لوکیشن‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری از طبیعت است و در تمام فصول سال گردشگران زیادی به اینجا سفر می‌کنند به همین دلیل امکانات خوبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

جنگل قرق در گلستان

سخن آخر

آبشار کبودوال، پارک هزارپیچ، آبشار شیرآباد، چشمه گل رامیان، پارک ملی گلستان، جنگل ناهارخوران و جنگل النگدره از دیگر جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز هستند که زیبایی‌های آن‌ها در این فصل از سال بسیار چشم‌نواز و دیدنی است. با این وجود از جاذبه‌های تاریخی این استان نیز نباید غافل شوید. گوشه به گوشه استان گلستان مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که شما را به گردش و تماشا فرامی‌خوانند.

تعداد کلمات مطلب: 570

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

سفر به نجف با ماشین شخصی یا هواپیما؟

زمانی که بحث نحوه‌ی سفر پیش می‌آید، هر کسی بسته به امکاناتی که نیاز دارد و سلیقه‌ی خود، را…