یک قدم تا طراحی اتاق خواب شیک و مدرن فاصله دارید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای طراحی اتاق خواب باید یک سری اصول را رعایت کنید. رنگ دیوارها، کفپوش و مبلمان انتخابی شما نقش مهمی در زیبایی فضا دارد.
طراحی اتاق خواب شیک و مدرن

طراحی اتاق خواب یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی و دکوراسیون منزل است. اتاق خواب محل استراحت و دریافت آرامش است؛ از این رو باید نکاتی را هنگام چیدمان و دکوراسیون آن در نظر داشته باشید. اگر قصد بازسازی و دکوراسیون اتاق خواب خود را دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات کلیدی طراحی اتاق خواب

هنگام طراحی اتاق خواب باید خوب به دسترسی‌ها و نظم فضا دقت داشته باشید. رعایت استانداردها در عین در نظر گرفتن اصول زیبایی‌شناسی اصل مهم طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. در ادامه این مطلب به سایر نکات مهم دیزاین اتاق خواب می‌پردازیم.

طراحی اتاق خواب مدرن

به رنگ دیوارها توجه کنید

انتخاب رنگ دیوارها، یکی از مهم‌ترین نکات طراحی داخلی اتاق خواب است. سعی کنید ذهن خود را کمی از رنگ‌های کلیشه‌ای خالی کنید و با رنگ‌های خاص و مدرن، فضای اتاق خواب خود را به روز و مدرن جلوه دهید. این رنگ‌ها برای اتاق خواب بسیار پرطرفدار هستند:

  • آبی روشن
  • طوسی
  • سبز سدری
  • سبز نعنایی
  • صورتی مرجانی

انتخاب کفپوش مناسب

کفپوش اتاق خواب باید نرم و بادوام باشد. انواع پارکت یا کفپوش‌های پی وی سی برای طراحی اتاق خواب کاربرد دارند. همچنین می‌توانید از انواع موکت برای دیزاین اتاق خواب خود استفاده کنید. موکت متریالی گرم و جذاب است و علاوه بر این عایق خوبی در برابر صدا و حرارت محسوب می‌شود.

طراحی اتاق خواب شیک و مدرن

تزیین دیوار پشت تخت

دیوار پشت تخت، مهم‌ترین فضای اتاق خواب است و باید به دیزاین آن توجه داشته باشید. با انواع دیوارپوش‌های چوبی یا پی وی سی می‌توانید این دیوار را به شکل زیبایی تزیین کنید. نور خطی نیز این بخش از اتاق خواب را بسیار شاخص و زیبا نشان می‌دهد. نوارهای ال ای دی را می‌توانید بین شیارهای دیوارپوش یا لبه سقف کاذب قرار داده و یک نورپردازی شیک و عالی برای اتاق خواب خود انجام دهید.

سرویس خواب مناسب انتخاب کنید

انتخاب سرویس خواب از جمله مهم‌ترین نکات طراحی اتاق خواب است. انواع قطعات مبلمان چوبی در اتاق خواب کاربرد دارند که مهم‌ترین آن‌ها تخت خواب و میز کنار تخت است. این لوازم باید علاوه بر زیبایی ظاهری، دوام خوبی داشته باشند. دقت کنید که رنگ چوب انتخابی و طراحی سرویس خواب شما باید با سبک دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای ساده برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای

طراحی اتاق خواب شیک و مدرن

انتخاب کمد دیواری

وجود کمد دیواری در اتاق خواب امروزی بسیار ضروری است. شما باید بسته به ابعاد فضا و نیاز خود، بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب را برای خود طراحی کنید. انواع کمد دیواری مدرن با درب‌های ریلی شیشه‌ای، آینه‌دار یا چوبی قابل سفارش هستند.

قفسه‌بندی کمد دیواری باید بر اساس نیاز شما انجام شود. به نحوی که دیگر به فضای جداگانه‌ای برای نگهداری لباس‌ها و لوازم نیاز نداشته باشید. در خانه‌های کوچک می‌توانید از انواع مبلمان چندمنظوره در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید.

انتخاب پرده برای اتاق خواب

پرده یکی از عناصری است که کمتر هنگام دکوراسیون فضاهای مختلف به آن پرداخته می‌شود. در حالی که نقش تعیین‌کننده‌ای در طراحی اتاق خواب دارد. انواع پرده‌های کرکره‌ای یا پارچه‌ای در دکوراسیون اتاق خواب کاربرد دارند که بسته به نیاز یا سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

طراحی اتاق خواب شیک و مدرن

طراحی سقف اتاق خواب

وقتی بحث سقف اتاق خواب مطرح می‌شود، کنار آن باید نورپردازی مناسب را نیز در نظر داشته باشیم. با اجرای یک سقف کاذب شیک و کاربردی، می‌توانید انواع نورپردازی مرسوم در فضاهای خانه را در اتاق خواب خود پیاده‌سازی کنید. در کنار نور مخفی سقف، بهتر است به انتخاب یک لوستر مدرن و شیک برای اتاق خواب خود فکر کنید تا فضای شما روشن و لوکس به نظر برسد.

سخن پایانی

زیبایی‌شناسی در کنار رعایت اصول و استانداردها، اصل مهمی است که در طراحی اتاق خواب باید به آن توجه داشته باشید. توجه به دیزاین دیوارها، مبلمان، کمدها، لوازم تزئینی و نورپردازی اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد. در کنار آن باید دقت کنید که فضای شما از یک سبک دکوراسیون تبعیت کند و تمام اجزا با یکدیگر هماهنگی کاملی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …