مدل‌های متنوع میز تاشو برای خانه‌های کوچک

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میز تاشو از جمله مبلمان منعطف و کاربردی برای تمام فضاهای منزل است و می‌توانیم از آن به عنوان میز غذاخوری، تحریر و کار استفاده کنیم. این مدل میزها فضای کمی را اشغال کرده و برای خانه‌های کوچک بهترین انتخاب هستند.

مشکل کمبود جا در خانه‌های امروزی، باعث شده است که طراحان بیشتر از قبل به مبلمان تاشو فکر کنند. انواع مدل‌های مبلمان و میز تاشو در دکوراسیون خانه کاربرد دارند و در تمام فضاها می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند شده‌اید، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع میز تاشو در دکوراسیون منزل

میزهای تاشو در فضاهای مختلف منزل مثل پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب کاربرد دارند و انتخابی ایده‌آل برای دکوراسیون خانه‌های کوچک هستند. در ادامه این مطلب، با ۷ کاربرد میزهای تاشو در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

کاربرد میز تاشو

میزهای تاشو در آشپزخانه

میزهای تاشو در آشپزخانه به صورت دیواری یا توکار ساخته می‌شوند. مدل توکار داخل کابینت تعبیه شده و کاربردهای بسیار متنوعی دارد. برای مثال می‌توانیم آن را به عنوان یک فضای اضافی برای آشپزی در نظر بگیرید. یا اینکه یک میز غذاخوری تاشو در آشپزخانه نقلی خود داشته باشید. در مواردی کانتر آشپزخانه هم به صورت تاشو ساخته شده و امکانات ویژه‌ای را برای افراد فراهم می‌کند.

علاوه بر میزهای تاشو، میزهای کشویی نیز در دکوراسیون آشپزخانه کاربرد زیادی دارند و معمولاً در داخل کابینت تعبیه می‌شوند. داخل این میزها می‌توانید جزئیاتی مانند پریز برق برای شارژ گوشی و تبلت یا استفاده از لوازم برقی آشپزخانه تعبیه کنید.

میز تاشو در آشپزخانه

جزیره آشپزخانه هم محل مناسبی برای تعبیه یک میز تاشو یا دیواری است. می‌توانید حتی با ایجاد یک صفحه کشویی، سینک مخفی و جذابی به وجود بیاورید. با این کار میز کار آشپزخانه شما توسعه پیدا کرده و می‌توانید در مواقع لزوم روی سینک را بپوشانید تا آشپزخانه تمیزتر به نظر برسد.

میزهای تاشو در پذیرایی

میز تاشو در پذیرایی می‌تواند برای کاربردهایی مثل پذیرایی از میهمانان و صرف شام مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل میزها به صورت دیواری ساخته می‌شوند. در برخی موارد میزهای قهوه‌خوری به صورت چندمنظوره ساخته شده و به میز غذاخوری یا میز کار تبدیل می‌شوند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از این میز برای کار یا مطالعه استفاده کنید.

همچنین می‌توانید داخل کمد دیواری یا قفسه‌ها میز تاشو جذابی تعبیه کنید. میز تلویزیون دیواری بهترین مکان برای تعبیه میزهای تاشو در فضای پذیرایی است.

مطلب پیشنهادی:  انتخاب فرش مناسب برای خانه کوچک با 6 راهکار ساده

میز تاشو در پذیرایی

میزهای تاشو در اتاق خواب

میزهای تاشو در اتاق خواب معمولاً به عنوان میز آرایش، میز تحریر و یا کار کاربرد دارند. همچنین می‌توانند به عنوان میز اتوی لباس نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل میزها نیز به صورت توکار داخل کمد دیواری و یا چسبیده به دیوار ساخته می‌شوند.

تنوع طرح‌های میزهای تاشو اتاق خواب به قدری بالا است که انتخاب را سخت می‌کند. اما شما بسته به نیاز و متراژ فضای خود می‌توانید بهترین مدل میز تاشو را برای اتاق خواب خود سفارش دهید.

میزهای آرایشی تعبیه شده درون کمد دیواری جزو ترندهای دکوراسیون داخلی هستند. می‌توانید با نصب نوار ال ای دی در لبه‌های کمد دیواری، برای این میزها یک قاب روشن و جذاب ایجاد کنید.

میز تاشو در اتاق خواب

نکات مهم برای سفارش میزهای تاشو

میزهای تاشو اغلب به صورت سفارشی و بسته به نیاز شما طراحی و ساخته می‌شوند. پیش از سفارش این مدل میز، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • میزهای تاشو با یراق آلات و بست‌های متنوعی ساخته می‌شوند. از این رو باید به محکم بودن این چفت و بست‌ها دقت کنید.
  • به کیفیت متریال و ریل‌های میز تاشو دقت کنید. انواع بی کیفیت این مدل میزها دوام چندانی ندارند.
  • سطح رویی میزهای تاشو آشپزخانه باید به آسانی تمیز شود.
  • ساخت میز باید بسیار دقیق و اصولی انجام شده باشد، در غیر این صورت کارایی لازم را نخواهد داشت.

سخن پایانی

با استفاده از انواع میز و مبلمان تاشو، می‌توانیم خانه‌ای مطابق با نیازهای خود داشته باشیم. این مدل مبلمان برای خانه‌های کوچک بهترین انتخاب هستند. هنگام سفارش باید به کیفیت متریال به کار رفته و قطعات آن دقت کنید. ساخت میزهای تاشو کار ساده‌ای نیست و در مواردی هزینه بسیاری دارد.

یک نظر

  1. ناشناس

    19 آبان 1402 در 4:15 ب.ظ

    جالبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…