جنگلی بکر و زیبا در مازندران، سرپوش تنگه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکانی را تصور کنید که جنگل، دره، تنگه، آبشار، چشمه و بسیاری از جاذبه‌های فوق‌العاده دیگر در کنار هم جمع شده باشند. مکانی که با دیدن آن گویی در جهانی سحرآمیز قدم گذاشته‌اید. جنگل سرپوش تنگه یکی از این مکان‌های سحرآمیز است.
جنگل سرپوش تنگه

ایران زیبای ما مملو از مکان‌های شگفت‌انگیزی است که رفتن به آنجا هر انسانی را متحیر می‌کند. مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبایی که در شمال ایران می‌توانید ببینید تقریبا در هیچ کجای دیگری وجود ندارند. جنگل سرپوش تنگه چالوس یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های طبیعی ایران است که هر گردشگری را مجذوب خواهد کرد، این جنگل یکی از جاهای دیدنی مازندران است. همراه دلتامگ سفری جذاب به دل این جنگل سحرآمیز داشته باشید.

جاده چالوس

یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین جاده‌های ایران جاده چالوس است که آن را با نام جاده 59 نیز می‌شناسند. در ورای تمام زیبایی‌ها، پیچ و خم‌ها و کوه‌های این جاده رویایی مکان‌های سحرآمیزی واقع شده‌اند که دیدن آن‌ها هرکسی را متحیر خواهد کرد. جنگل سرپوش تنگه یکی از زیباترین جنگل‌های ایران در میانه جاده چالوس است که بازی آب و فرسایش چهره حیرت‌انگیزی به آن بخشیده است.

دره سرپوش تنگه

جنگل سرپوش تنگه کجاست؟

در دل جنگل‌های کهن‌سال مازندران مناظر شگفت‌انگیزی را می‌توانید ببینید که گویی نقاشی شده و رویایی هستند. جنگل و آبشار در کنار هم می‌توانند زیباترین صحنه‌های طبیعی را خلق کنند. در این میان اگر صخره‌های مهیب کوهستان دره‌ای زیبا شکل داده باشند و در میان‌ دره جنگلی سحرآمیز خلق شده باشد، چه کسی می‌تواند مجذوب زیبایی آن نشود؟

جنگل سرپوش تنگه که در طی قرن‌ها بر اثر فرسایش شکل گرفته است و جاذبه‌های گوناگونت و طبیعت خوش‌چهره‌اش از هر کسی دل می‌برد، یکی از عجیب‌ترین جنگل‌های ایران است. در مسیر این جنگل دو تنگه با فاصله نسبتا کمی از یکدیگر واقع شده‌اند و در اطراف آن‌ها می‌تواند درختانی بلندقامت و گیاهانی مانند خزه و سرخس را دید. سطح جنگل پوشیده از قارچ است و درختانی مانند  انجیلی، ممرز و توسکا را در آن می‌توان دید.

برای رفتن به داخل دره‌ها به تجهیزات کوهنوردی و صخره‌نوردی نیاز دارید. در یکی از دره‌ها آن آبشاری به ارتفاع 15 متر می‌توانید ببینید که آب به حوضچه آن می‌ریزد و استخری زیبا و تماشایی را خلق می‌کند. بیشتر مسیر دره با آب پر شده و اگر دلتان می‌خواهد زیبایی‌های بی‌نظیر تنگه را ببینید باید از میان آب عبور کنید.

مطلب پیشنهادی:  در سفر به گرجستان به باتومی برویم یا به تفلیس؟

مسیر دسترسی به جنگل سرپوش تنگه چگونه است؟

برای دیدن جنگل سرپوش تنگه و دره آن، ابتدا وارد جاده چالوس شوید. سپس مسیرتان را تا مرزن آباد ادامه دهید. حدود ۱۶ کیلومتر بعد، به منطقه‌ای با نام «محمدآباد» می‌رسید. اینجا روستایی را در سمت چپ جاده خواهید دید. ماشینتان را باید همین‌جا پارک کنید، تمام وسایلتان را بردارید و بقیه مسیر را پیاده بروید. در ابتدا از کنار خانه‌های روستایی خواهید گذشت. حواستان باشد که مراقب آرامش مردم روستا باشید و آسایش آن‌ها را به هم نزنید. حالا باید در جاده جنگلی، با یک راهنمای محلی و یا جی‌پی‌اس‌های دقیق حرکت کنید.

سرپوش تنگه چالوس

فاصله تهران تا دره سرپوش تنگه

فاصله تهران از این جنگل حدود 130 کیلومتر است که در روزهای بدون ترافیک دو تا سه ساعت طی‌کردن آن زمان می‌برد.

سخن پایانی

اگر قصد رفتن به جنگل سرپوش تنگه را دارید حتما با کفش مناسب و تجهیزات کامل و یک راه‌بلد مجرب و حرفه‌ای بروید که مسیر را گم نکنید. سنگ‌های این تنگه به‌شدت لغزنده هستند پس کفش مناسب همراه داشته باشید. در پاییز به دلیل بارش باران ممکن است عمق آب این تنگه بیشتر شود که طبیعت آن زیباتر و تماشایی‌تر می‌شود. به یاد داشته باشید که در این جنگل نمی‌توانید اقامت کنید؛ چون هیچ امکاناتی برای آن وجود ندارد؛ اما می‌توانید در چالوس یا مرزن‌ آباد ویلا یا اقامتگاه رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…