۷ نکته طلایی که باید قبل از ازدواج بدانید

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد برای زندگی خود اتخاذ می‌کند. در این مطلب نکاتی ارائه شده که پیش از تأهل و شروع زندگی مشترک، باید بدانید.
نکات ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است و نقش مهمی در آینده ما دارد. از این رو داشتن نگاه منطقی و واقع‌بینی در این زمینه بسیار مهم است. در ادامه این مطلب از دلتامگ با نکات مهمی آشنا می‌شوید که جوانان پیش از تأهل و شروع زندگی مشترک باید بدانند.

نکاتی که باید پیش از ازدواج بدانید

دختران و پسرانی که در سن ازدواج قرار دارند، باید یک سری معیار مشخص برای خود در ذهن داشته باشند. البته توقع زیاد و داشتن معیارهای دست‌نیافتنی چندان توصیه نمی‌شود. اما بی‌توجهی به یک سری نکات باعث شکست پیمان زناشویی و سستی روابط می‌شود. لذا در ادامه نکاتی را ارائه داده‌ایم که دختران و پسران باید در دوران مجردی به آن توجه کنند.

نکاتی که باید پیش از ازدواج بدانید

عشق تنها عامل پایداری روابط نیست

یکی از نکات مهمی که دختران و پسران باید بدانند، این است که عشق به تنهایی نمی‌تواند ضامن خوشبختی آن‌ها باشد. البته که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های دوام زندگی مشترک، داشتن عشق وعلاقه است. اما بدون وجود معیارهای دیگر، ممکن است آتش عشق شما به همان سرعتی که شعله کشیده، خاموش شود.

از شرایط روحی و روانی یکدیگر آگاه شوید

لازم است پیش از شروع زندگی مشترک، با روحیات یکدیگر آشنا شوید. مشاوره قبل از ازدواج در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. وجود اختلالات روانی شدید در طرفین،  زندگی مشترک را با چالش روبرو می‌کند. بنابراین باید در این زمینه تحقیقات لازم را داشته باشید.

از سلامت روان یکدیگر مطمئن شوید

ظاهر شما باید برای یکدیگر دلنشین باشد

درست است که زیبایی باطن اهمیت زیادی دارد و بزرگان به ما توصیه می‌کنند که بیشتر به آن توجه کنیم. اما اگر از ظاهر یکدیگر راضی نباشید، صمیمیت لازم برای دوام رابطه را تجربه نمی‌کنید و این موضوع می‌تواند منجر به سرد شدن رابطه شود. ظاهر، عطر بدن و نوع لباس پوشیدن طرف مقابل شما باید برای شما دلنشین باشد.

اختلاف سنی را در نظر بگیرید

بهترین اختلاف سنی در ازدواج، بین ۱ تا ۳ سال است. پسران و دختران هم‌سن درک بهتری نسبت به یکدیگر دارند و این منجر به دوام زندگی آن‌ها می‌شود. البته ممکن است این موضوع برای همه صادق نباشد. اگر فقط در اختلاف سنی دچار مشکل شده‌اید و سایر معیارها را در فرد مقابل پیدا کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از این مورد چشم‌پوشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  ترس از طرد شدن چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

اختلاف سنی در ازدواج

کمال‌گرایی را کنار بگذارید

بسیاری از دختران و پسران توقعات بالای ظاهری و اخلاقی از همسر آينده خود دارند. اما باید بدانید که هیچ انسانی کاملاً مطابق با ایده‌آل‌های شما نیست و تا پیش از شروع زندگی مشترک، بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی کشف نمی‌شوند. این کمالگرایی باعث می‌شود که با شروع زندگی مشترک و مشاهده نقاط ضعف در طرف مقابل، نسبت به رابطه خود سرد شوید.

برای خود خط قرمزهایی تعیین کنید

برای مثال اگر نمی‌خواهید همسر شما اهل سیگار و نوشیدنی‌های الکلی باشد، باید پیش از ازدواج آن را به صورت واضح بیان کنید و در صورت عدم موافقت طرف مقابل، رابطه را به پایان برسانید. این موضوع در مورد باورهای دینی نیز صادق است. رفتارهای همسر شما نباید خارج از باورها و اعتقادات شما باشد و این موضوعی است که باید پیش از شروع زندگی مشترک بررسی کنید.

برای خود خط قرمزهایی داشته باشید

نمی‌توانید همسر خود را تغییر دهید

بسیاری از زوجین با امید تغییر یکدیگر بعد از تأهل، با شروع زندگی مشترک موافقت می‌کنند. در حالی که این کار عملاً نشدنی است. فرد مقابل شما سال‌ها با همان ویژگی‌های اخلاقی زندگی کرده و از شما می‌خواهد او را به همان شکل دوست داشته باشید.

سخن پایانی

ازدواج مقوله‌ای پر پیچ و خم است و لازم است قبل از تصمیم‌گیری تمام جوانب آن را در نظر داشته باشید. البته سخت‌گیری در این زمینه هم اصلاً توصیه نمی‌شود. چرا که ممکن است هیچ وقت فرد ایده‌آل خود را پیدا نکنید. اما با در نظر گرفتن یک سری معیار کلی، می‌توانید یک پیوند زناشویی خوب و موفق در آينده داشته باشید.

یک نظر

  1. الی

    16 آبان 1402 در 0:39 ق.ظ

    واقعا سلامت روان از همه چیز مهمتره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

در اردیبهشت سفر به این 4 شهر را از دست ندهید!

بهترین شهر ایران در اردیبهشت ماه برای سفر را می‌شناسید؟ بعضی شهرهای ایران در ماه اردیبهشت …