بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون در پذیرایی کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام انتخاب بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی باید به نکاتی مثل ابعاد فضا، فرم فضا و نورگیری آن توجه داشته باشیم. در این مطلب توضیحات کامل‌تری در مورد بهترین محل برای قرارگیری تلویزیون ارائه شده است.
بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی

تلویزیون در فضای نشیمن خانه‌های ایرانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و در واقع محل هم‌نشینی‌های خانوادگی را مشخص می‌کند. در این مطلب از دلتامگ با بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی و نشیمن منزل آشنا می‌شوید.

بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی منزل کجا است؟

انتخاب جایگاه مناسب برای قرارگیری تلویزیون در پذیرایی یکی از نکات مهم دکوراسیون داخلی است. توجه به هندسه فضا، میزان نورگیری و متراژ آن در اینجا اهمیت بسیاری دارد. در ادامه نکاتی برای انتخاب محل درست قرارگیری تلویزیون در پذیرایی یا نشیمن ارائه می‌دهیم.

ایجاد فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون

فاصله استاندارد شما از صفحه نمایش با توجه به ابعاد صفحه نمایش تعیین می‌شود. بدیهی است که هر چه فضای خانه شما کوچکتر باشد باید از صفحه نمایش کوچکتری استفاده کنید. برای مثال اگر تلویزیون شما ۴۲ اینچ است، باید مبلمان راحتی را در فاصله ۱۶۰ تا ۳۲۰ سانتیمتری تلویزیون قرار دهید. بر اساس این اصل می‌توانید بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی را پیدا کنید.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی

در نظر گرفتن دید از آشپزخانه

بسیاری از افراد تمایل دارند که در حال آشپزی و سایر کارهای منزل، نگاهی هم به تلویزیون داشته باشند. در این شرایط، بهتر است جایگاه تلویزیون را به نحوی تنظیم کنید که به آشپزخانه هم دید داشته باشد.

ایجاد یک کنج دنج با قرار دادن تلویزیون

انتخاب محل شلوغ و پر رفت و آمد به عنوان جایگاه تلویزیون در پذیرایی منزل اصلاً توصیه نمی‌شود. بهتر است تلویزیون را در محلی آرام و کنجی دنج قرار دهید تا افراد در آن احساس آرامش داشته باشند.

ایجاد زاویه مستقیم دید به تلویزیون

هنگام چیدمان منزل باید در نظر داشته باشیم که مبلمان راحتی رو به تلویزیون قرار بگیرند. در غیر این صورت تماشای تلویزیون سخت می‌شود و افراد مرتب به نقاط مختلف منزل برای داشتن دید بهتر تغییر مکان می‌دهند.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی

در نظر گرفتن ارتفاع نصب تلویزیون

بعد از پیدا کردن بهترین جایگاه میز تلویزیون در پذیرایی منزل، باید ارتفاع نصب آن را روی دیوار تعیین کنید. تلویزیون باید در محلی قرار گیرد که با خط دید افراد در حالت نشسته هماهنگی داشته باشد. افراد نباید برای دیدن تلویزیون سر خود را رو به بالا بگیرند.

مطلب پیشنهادی:  ۷ مدل مبل تک نفره جدید برای پذیرایی شیک شما

در نظر گرفتن نور طبیعی

هنگام انتخاب جایگاه تلویزیون در پذیرایی باید به محل قرارگیری پنجره‌ها هم دقت داشته باشید. تلویزیون را در محلی قرار دهید که نور مزاحم روی صفحه نمایش آن نیفتد. اگر انتخاب محل دیگری برای قرارگیری تلویزیون امکان‌پذیر نیست، با پرده یا کرکره‌های ضخیم از عبور نور مزاحم به داخل پذیرایی جلوگیری کنید.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی

چند ایده برای دکور دیوار تلویزیون

دیواری که تلویزیون روی آن نصب می‌شود یا میز تلویزیون کنار آن قرار دارد، می‌تواند یک نقطه کانونی در منزل شما باشد. برای تزئین این دیوار می‌توانید از این موارد ایده بگیرید:

  • قرار دادن شومینه برقی زیر تلویزیون: این کار به گرمایش منزل شما نیز کمک می‌کند.
  • استفاده از قفسه‌های چوبی روی دیوار تلویزیون: می‌توانید روی این قفسه‌ها لوازم دکوری شیک و لوکس را قرار دهید.
  • نصب پانل‌های سه‌بعدی روی دیوار تلویزیون: با این کار یک دیوار شاخص ساخته‌اید که جلوه بی‌نظیری به جایگاه تلویزیون در پذیرایی می‌بخشد.

بهترین جایگاه قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب

اگر می‌خواهید علاوه بر فضای پذیرایی، یک تلویزیون هم در اتاق خواب داشته باشید، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • دیوار روبروی تخت، محل مناسبی برای نصب تلویزیون یا قرارگیری میز تلویزیون است.
  • با استفاده از انواع آباژور می‌توانید نوری کم و ملایم برای تماشای تلویزیون ایجاد کنید.
  • می‌توانید از دیوارهای گردان بین اتاق خواب و نشیمن استفاده کنید. به نحوی که دیوار تلویزیون بین نشیمن و اتاق خواب در گردش باشد.
  • ترجیحاً از قرار دادن تلویزیون بالای وسایل گرمایشی خودداری کنید.

جایگاه تلویزیون در اتاق خواب

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی منزل، باید بیش از هر چیز به ابعاد و فرم فضای خود دقت کنید. بسیاری از افراد تمایل دارند که از هر گوشه خانه به تلویزیون دید داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…