۵ نکته برای انتخاب جاکفشی مدرن که باید بدانید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاکفشی‌های مدرن به صورت سفارشی و بسته به نیاز شما طراحی و ساخته می‌شوند. در این مطلب نکاتی برای انتخاب مدل جاکفشی مناسب برای خانه شما ارائه شده است.
جاکفشی مدرن

انتخاب وسایل کاربردی منزل، یکی از چالش‌های دکوراسیون داخلی است. هنگام انتخاب مدل کمد دیواری جدید یا جاکفشی باید پیش از هر چیز به ابعاد فضای خود دقت کنید. در ادامه این مطلب از دلتامگ، ۵ نکته برای انتخاب جاکفشی مدرن ارائه شده است.

نکات انتخاب جاکفشی مدرن

انتخاب وسایل خانه امری سلیقه‌ای است. اما اگر این انتخاب‌ها اصولی باشد، در آینده پشیمان نمی‌شوید و خانه شما برای همیشه زیبا به نظر می‌رسد. در ادامه نکاتی برای انتخاب جاکفشی ارائه شده است که حتما می‌تواند برای شما مفید باشد.

به لوازم و مبلمان منزل توجه کنید

جاکفشی شما باید با سایر جزئیات و لوازم منزل هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال، نصب جاکفشی توکار مدرن در خانه به سبک کلاسیک، کار جالبی نیست. بهتر است جاکفشی شما با وسایل زیر هم‌خوانی خوبی داشته باشد:

  • میز کنسول
  • میز جلو مبلی
  • میز ناهارخوری
  • کفپوش منزل

به سبک دکوراسیون منزل دقت کنید

به محل قرارگیری جاکفشی دقت کنید

محل قرارگیری جاکفشی مدرن می‌تواند در فضای ورودی خانه، راهرو یا اتاق خواب باشد. اگر جاکفشی را در اتاق خواب قرار می‌دهید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • گنجایش جاکفشی باید به اندازه کافی باشد. کمبود جا باعث می‌شود که فضای کمدها یا بیرون از جاکفشی را اشغال کنید و منظره بدی در اتاق خواب شما ایجاد شود.
  • طراحی جاکفشی باید با کمد دیواری و کفپوش اتاق خواب هم‌خوانی داشته باشد.
  • مدل جاکفشی باید با سبک دکوراسیون اتاق خواب هم‌خوانی داشته باشد.

برای راهروهای باریک خانه می‌توانیم از یک مدل جاکفشی مدرن باریک و بلند استفاده کنیم که بسیار کاربردی است و جای کمی را اشغال می‌کند. جاکفشی می‌تواند بسته به سلیقه شما درب دار یا باز طراحی شود.

به متریال به کار رفته در ساخت جاکفشی دقت کنید

جنس جاکفشی از جمله نکات مهمی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. جاکفشی ام دی اف معمولاً نسبت به سایر متریال‌های موجود در بازار دوام بیشتری دارد.

به جنس و کیفیت جاکفشی مدرن دقت کنید

جاکفشی مدام در معرض آلودگی فضای بیرون از منزل است و داخل آن کفش‌های کثیف قرار می‌گیرد. بنابراین باید از جنسی انتخاب شود که نظافت آن ساده باشد و در برابر مواد شوینده واکنش نشان ندهد. جاکفشی چوبی از این نظر شاید انتخاب خوبی نباشد. البته انواع خاصی از چوب در برابر رطوبت و مواد شوینده دوام خوبی دارند. اما قیمت آن‌ها بسیار بالا است و مقرون به صرفه نیست.

مطلب پیشنهادی:  با کم‌ترین هزینه دکوراسیون خانه را بهاری کنید

به گنجایش جاکفشی دقت کنید

جاکفشی بسته به محلی که در آن قرار می‌گیرد، باید ابعاد مناسبی داشته باشد. اگر شما به خرید کفش علاقه زیادی دارید، باید فضای زیادی را برای جاکفشی در نظر بگیرید. این فضا می‌تواند داخل کمد دیواری اتاق خواب یا فضای ورودی تعبیه شود.

در هر صورت اگر فضای کافی برای قرار دادن کفش‌ها نداشته باشید، مجبور می‌شوید که آن‌ها را در فضای تنگ جای بدهید و یا در بیرون از جاکفشی قرار دهید. این کار منظره‌ای زشت در خانه شما ایجاد می‌کند و اصلا اصولی نیست.

مدل‌های پرطرفدار جاکفشی مدرن

جاکفشی‌های مدرن به صورت سفارشی و بسته به نیاز مشتری ساخته می‌شوند. پرطرفدارترین مدل‌های جاکفشی مدرن عبارتند از:

  • جاکفشی دیواری توکار که در فضای ورودی بیشترین کاربرد را دارد.
  • جاکفشی با درب آینه‌ای مناسب برای فضای ورودی، راهرو و اتاق خواب
  • جاکفشی با درب کشویی، برای استفاده بهینه از فضا
  • جا کفشی با عرض کم و کشوهای عمودی که از بالا باز می‌شوند، مناسب برای خانه‌های کوچک
  • جاکفشی تعبیه شده در کمد دیواری یا فضاهای بی‌استفاده مانند زیر راه پله
  • جاکفشی نیمکتی که می‌توانیم از آن برای دکور فضای ورودی یا اتاق خواب استفاده کنیم.

جاکفشی مدرن آینه دار

سخن پایانی

جاکفشی مدرن در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع قابل سفارش است و شما بسته به نیاز می‌توانید سفارش دهید. معمولا در خانه‌های ایرانی، کمد دیواری با جاکفشی ادغام شده و بخشی از فضای ورودی خانه را اشغال می‌کند.

انتخاب درب آینه‌ای برای جاکفشی در ورودی خانه، باعث می‌شود که دیگر به آينه قدی نیاز نداشته باشید و میهمانان شما بتوانند در بدو ورود خود را در آینه ببینند. توجه به ریزترین جزئیات دکوراسیون منزل، باعث می‌شود که خانه‌ای زیبا و سرشار از زندگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…