ساده‌ترین روش بافت پتو نوزاد با 8 کلاف کاموا+ ویدئو

0
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید برای فرزند عزیز خود یک پتو زیبا تهیه کنید، این مطلب را از دست ندهید.

پتو نوزاد جزو وسایلی است که برای مادرانی که فرزند کوچک دارند، بسیار پرکاربرد بوده و قیمت بالایی دارد؛ با توجه به اینکه پتو نوزاد زیاد استفاده می‌شود به همین دلیل عمر کوتاه‌تری دارد؛ بنابراین اگر بخواهید بعد از مدت زمان کمی مجدد پتو بخرید هزینه بالایی دارد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم فیلم آموزش بافت پتو با قلاب را به شما نشان دهیم تا در کمترین زمان بتوانید بهترین بافت پتو نوزادی با قلاب را برای فرزند عزیز خود درست کنید.

آموزش بافت پتو نوزاد با قلاب

در ابتدا برای بافت پتو نوزاد باید کاموا مورد نظر را انتخاب کرده و تصمیم بگیرید که می‌خواهید بافت پتو نوزاد با دست انجام شود یا قلاب؛ در نظر داشته باشید اگر تجربه در بافت دارید، بالطبع بافت پتو با قلاب بسیار شیک‌تر است و دوام بیشتری دارد؛ به همین منظور ما در این فیلم آموزش بافت با قلاب را به شما آموزش داده‌ایم.

مرحله اول

این مدل بافت پتو که به بافت زنجیره‌ای معروف است، بسیار ساده و شیک بوده و نیاز به یک عدد قلاب شماره 6 و 8 عدد کاموا 50 گرمی دارید که در نهایت یک پتو  70 در 90 سانتی را تهیه کنید.

بافت پتو نوزاد

مرحله دوم

توجه داشته باشید با توجه به اینکه این مدل کامواها بسیار نازک و نرم بوده برای اینکه یک پتو پفکی و حجیم داشته باشید لازم است که دو عدد کاموا را کنار یکدیگر گذاشته و بعد شروع به بافتن کنید.

مرحله سوم

در ابتدای بافت باید شروع کنیم به زدن پایه زنجیره برای پتو؛ در مرحله بعد برای اینکه مطمئن شوید طول پتو شما 70 سانتی‌متر است، باید از یک متر در کنار خود استفاده کنید.

مرحله چهارم

طول بافت پایه زنجیره‌ای باید تا 70 سانتی‌متر و باشد و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله رعایت شود این است که تعداد زنجیره‌ها زوج باشد؛ برای مثال ما در این ویدئو 90 زنجیره سر انداخته‌ایم.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش تمیز کردن هواپز یا سرخ کن بدون روغن

مرحله پنجم بافت پتو نوزاد

در این مرحله که لازم است عرض پتو را ببافید که لازم است در رج اول یک پایه زنجیره و یک پایه کوتاه بزنید؛ برای بافت نیز تنها کافی است هر عدد زنجیره را به داخل رفته و نخ را بکشید دو عدد را یکی کنید و بعد از اینکه رج اول تمام شد، مجدد آن را اندازه بگیرید.

بافت پتو نوزاد

مرحله ششم

در مرحله دوم لازم است که به بافت خود مدل دهید؛ همانطور که در فیلم آموزش بافت پتو با قلاب می‌بینید، برای شروع رج دوم ابتدا باید دو عدد پایه زنجیره بزنید و بعد بافت را بچرخانید و دانه اول را جا بیندازید برای دانه دوم نیز یک دانه را جا بیندازید و یک پایه ساده بزنید تا انتها به این روش پیش بروید؛ برای انتهای رج نیز تنها یک پایه ساده بزنید و برای شروع رج بعدی دو عدد زنجیره بزنید.

مرحله پایانی بافت پتو نوزاد با قلاب

در این مرحله کار را مجدد برگردانید و از درون سوراخ‌های ایجاد شده، قلاب‌ها را وارد کنید؛ به همین روش تا انتها رج یک پایه ساده و یک پایه زنجیره بزنید؛ بعد از اتمام هشت عدد کاموا برای بافت رج آخر، چند عدد آخر را باید به صورت ساده ببافید تا پتو سفت‌تر و مرتب‌تر شود. اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، نحوه دوخت پرده سنتی را در این مطلب مطالعه کنید

تعداد کلمات مطلب: 556

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

پیشگیری از زوال عقل با خوردن این 5 میوه خوشمزه

برخی از میوه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به پیشگیری از زوال عقل…