ساده‌ترین روش تمیز کردن هواپز یا سرخ کن بدون روغن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد خرید هواپز دارید و یا آن را خریده‌اید و اکنون نحوه تمیز کردن آن را نمی‌دانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
هواپز

هواپز یا سرخ کن بدون روغن جزو آن دسته از وسایل برقی به شمار می‌آید که در زندگی بسیاری از ما جایگاه ویژه‌ای دارد؛ یکی از دلایل این محبوبیت، می‌تواند کاهش میزان روغن در غذاها باشد که در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد؛ اما یکی از مشکلاتی که معمولا بسیاری از افراد بعد از خرید سرخ کن بدون روغن با آن مواجه می‌شوند، نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ تصمیم داریم روش شستشو و تمیز کردن این دستگاه را به شما آموزش دهیم.

نحوه تمیز کردن انواع سرخ کن بدون روغن

در صورتی که هواپز یا سرخ کن بدون روغن، بعد از پخت هر وعده غذایی به خوبی تمبز نشود، ذرات غذا در دیواره و المنت آن تجمع کرده و به مرور زمان باعث خرابی دستگاه می‌شود؛ از طرفی دیگر، پاک کردن المنت‌ها بدون آنکه با روش تمیز کردن آن آشنایی داشته باشید، می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود.

برای پاک کردن انواع سرخ کن بدون روغن، صابون می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد؛ برای استفاده از این روش، مقداری پودر صابون را در ظرفی ریخته و با آب مخلوط کنید؛ سپس با استفاده از یک اسفنج نرم، تمام قسمت‌های دستگاه را با آن تمیز کنید؛ توجه داشته باشید که بعد از هر بار پخت و پز دستگاه سرخ کن بدون روغن را تمیز کرده تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کنید. مراحل تمیز کردن هواپز به شرح زیر است:

هواپز

مرحله اول

بعد از طبخ غذا، بلافاصله سرخ کن را از پریز کشیده و اجازه دهید تمام قسمت‌های دستگاه از جمله المنت‌ها خنک شوند؛ سپس مواد غذایی که درون محفظه باقی مانده است را خالی کنید.

مرحله دوم تمیز کردن هواپز

سینک ظرفشویی را پر از آب کرده و سبد و سینی دستگاه را درون آن قرار دهید و اجازه دهید این قطعات چند دقیقه درون آب بماند تا ذرات چسبیده راحت‌تر جدا شوند؛ بعد از گذشت این مدت زمان، با استفاده از اسفنج و محلول آب و صابون، سبد و سینی را به خوبی تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  با این 5 ماده خانگی، دیگر نگران لکه روی یقه لباس نباشید

هواپز

مرحله سوم

بعد از تمیز کردن سینی و سبد، به سراغ تمیز کردن بدنه دستگاه می‌رویم؛ بیشترین قسمت چربی غذا، به بدنه سرخ کن جذب می‌شود؛ در نتیجه باید تمام قسمت‌های دستگاه حتی قسمت‌هایی که دسترسی به آن دشوار است را تمیز کنید؛ به همین منظور اسفنج را کمی با آب و صابون نمدار کرده و با آن تمام قسمت‌های المنت و دیواره را تمیز کنید؛ توجه داشته باشید که اسفنج بیشتر از حد معمول خیس نباشد؛ چرا که آب به درون المنت نفوذ کرده و باعث خرابی می‌شود.

مرحله پایانی تمیز کردن هواپز

در نهایت بعد از آنکه تمام قسمت‌های دستگاه را تمیز و خشک کرده، آن را حدود 10 دقیقه به برق بزنید تا رطوبت احتمالی درون دستگاه به طور کامل از بین برود. در آخر به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر حین پخت مواد غذایی به روکش سرخ کن چسبیدذه بود، به هیچ عنوان از یک جسم تیز برای تمیز کردن آن استفاده نکیند؛ چرا که روکش نچسب به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…