گردنه عشاق، جایی که حتما عاشق طبیعت آن خواهید شد

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رویایی‌ترین غروب ایران را در کدام ساحل کشور دیده‌اید؟ تابه‌حال به جنوب ایران سفری داشته‌اید؟ مکان‌های فوق‌العاده زیبا و جذاب جنوب ایران را می‌شناسید؟ نام گردنه عشاق تابه‌حال به گوش شما خورده است؟ این مقاله را از دست ندهید.
گردنه عشاق

سرزمین زیبای ما ایران، مکان‌های شگفت‌انگیز بسیاری دارد که دیدن آن‌ها هرکسی را حیرت‌زده می‌کند. گردنه عشاق یکی از این مکان‌های شگفت‌انگیز بسیار زیباست که هرکسی با دیدن آن شیفته آن همه زیبایی و جذابیت خواهد شد. این گردنه یکی از زیباترین جاهای دیدنی هرمزگان است. دلتامگ در این مقاله سفری به یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران داشته است، با ما همراه باشید.

گردنه عشاق کجاست؟

صخره‌هایی بکر با اشکالی عجیب، سواحلی مملو از شن‌های طلایی، دریایی که زیباترین جاده کشور را در آغوش می‌کشد و چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا و سواحل رویایی آن که در هیچ کجای دیگر ایران نخواهید دید، گردنه عشاق بندر مقام را خلق کرده‌اند.

دیدن طلوع و غروب خورشید از لابه‌لای صخره‌های زیبا، جذابیت دیگری برای هر گردشگری دارد. در 174 کیلومتری غرب بندر لنگه که به عروس بنادر ایران شهرت دارد، بندر دیگری از توابع بخش شیب‌کوه استان هرمزگان وجود دارد که همه آن را با نام بندر مقام می‌شناسند؛ اما مردمان این دیار به آن بندر عشاق می‌گویند.

لوکیشن عکس های عاشقانه

از آنجایی که این بندر زیبا و رویایی بخشی از استان هرمزگان محسوب می‌شود آن را با نام بندر مقام هرمزگان یا بندر عشاق هرمزگان نیز می‌شناسند. بندر مقام بدون شک یکی از زیباترین و عجیب‌ترین بنادر کشور است که خالق طبیعت دست به نقاشی آن زده است.

این بندر در غربی‌ترین بخش استان هرمزگان با حدود دو هزار نفر جمعیت واقع شده است. زبان مردم این بندر فارسی و عربی است. صید ماهی و مروارید و کشاورزی به‌خصوص کشت گندم از اصلی‌ترین منبع درآمد مردمان خونگرم این منطقه است.

جاده بندر مقام

دلیل نام گذاری گردنه عشاق

حدود بیست سال پیش جاده‌ای از بندر مقام به بندر پارسیان ساخته و کشیده شد که نه‌تنها درست از ساحل دریا که از میان صخره‌های سنگی و عجیب دریا نیز عبور می‌کرد. این جاده یکی از رویایی‌ترین چشم‌اندازهای ساحل دریا را به نمایش می‌گذاشت.

جاده‌ای که در بعضی جاها از میان صخره‌‌های سهمگین و در جاهای دیگر از میان شن‌های طلایی ساحل عبور می‌کند و نزدیک‌ترین فاصله را به دریای زیبای جنوب کشور دارد و عجیب‌ترین تصاویر از طلوع و غروب خورشید را به نمایش می‌گذارد بدون شک لیاقت داشتن چنین نامی را نیز دارد. نام گردنه عشاق مقام قطعا برازنده این جاده است.

مطلب پیشنهادی:  رفتارهایی که باعث می‌شود دیگران از شما فراری باشند

حالا چند سالی است که این جاده به یکی از زیباترین و اصلی‌ترین لوکیشن‌های فیلم‌ها و عکس‌های عشاق جوان تبدیل شده است. بسیاری از جوانان ایرانی برای گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های عاشقانه خود در مهم‌ترین روزهای زندگی‌شان مثل روز عروسی به این نقطه ایران سفر می‌کنند و نام گردنه عشاق بیشتر و بیشتر بر چهره این نقطه از سرزمینمان می‌درخشد.

جاده بندر پارسیان

سوال‌های پر تکرار

  • فاصله شیراز تا بندر مقام چقدر است؟ شیراز تا بندر مقام حدود 437 کیلومتر فاصله دارد که حدود 6 ساعت طول خواهد کشید.
  • فاصله لار تا بندر مقام چقدر است؟ لار از بندر مقام نیز 273 فاصله دارد و طی‌کردن این مسافت با خودروی شخصی حدود 4 ساعت زمان نیاز دارد.
  • فاصله بندرعباس تا بندر مقام چقدر است؟ بندرعباس حدود 378 کیلومتر از بندر مقام فاصله دارد، پس اگر می‌خواهید از بندرعباس به بندر مقام بروید باید حدود 5 ساعت رانندگی کنید.
  • فاصله بندر پارسیان تا بندر مقام چقدر است؟ بندر پارسیان تا بندر مقام تنها 44 کیلومتر است و طی‌کردن این مسیر در زمان‌هایی که گردنه بدون ترافیک است تنها 50 دقیقه طول خواهد کشید. از آنجایی که گردنه عشاق بین بندر مقام و بندر پارسیان واقع شده به آن گردنه پارسیان نیز می‌گویند.

زیباترین جاده ساحلی ایران

سخن پایانی

گردنه عشاق یکی از زیباترین و رویایی‌ترین جاده‌های ساحلی کشور است که هم‌زمان از میان کوه‌های صخره‌ای و سواحل شنی عبور می‌کند. بهترین زمان سفر به این مکان رویایی کشور فصل پاییز و زمستان است که هوا اندکی خنک‌تر شده و زیبایی‌های جنوب کشور چندبرابر می‌شود.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    2 آبان 1402 در 5:30 ق.ظ

    این تصاویر زیبادر منطقه ای زیبادر ایران عزیز واقعا عالیست ،خسته نباشید ،علی فتحی از اسدآباد همدان

    پاسخ

    • زینب پروانه

      2 آبان 1402 در 8:48 ق.ظ

      ممنون از نگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…