جاهای دیدنی مشهد که تا حالا نرفته‌اید + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما هم جزء کسانی هستید که سفر به مشهد، این شهر مقدس و بسیار محبوب ایران را دوست دارید؟ فکر می‌کنید جاهای دیدنی مشهد مقدس تنها در حرم امام رضا (ع) خلاصه شده است؟ از دیگر مکان های دیدنی مشهد خبر دارید؟ تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

مشهد یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است که به‌خاطر وجود حرم مقدس امام هشتم شیعیان در آن، به یکی از محبوب‌ترین و  پربازدیدترین شهرهای ایران تبدیل شده است. با این وجود اینکه حرم امام رضا پرطرف‌دارترین مکان دیدنی مشهد است؛ اما سایر جاهای دیدنی مشهد نیز در از جذابیت‌های خاصی برخوردارند. شاید بهتر باشد در پایان مسافرت خود به مشهد، به شمال کشور هم سری بزنید و از جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز نیز دیدن کنید. در این مقاله از دلتامگ به معرفی جاذبه‌های این شهر مقدس ایران پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی مشهد کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد بعد از پارک ملت بزرگ‌ترین پارک تفریحی و سرسبز این شهر محسوب می‌شود. دو کوه سنگی کم‌ ارتفاع در انتهای پارک که با نورپردازی‌های زیبا، جلوه‌ای خاص به خود گرفته‌اند از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک به شمار می‌روند. فصل پاییز درست زمانی که برگ‌های درختان زرد می‌شوند و فرومی‌افتند و چهره‌ای متفاوت به پارک می‌بخشند، یکی از بهترین فصل‌ها برای دیدن این پارک است.

در جنوب این پارک و در مقابل کوه‌های سنگی یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که زیبایی پارک را چندبرابر کرده است. در این دریاچه امکان قایق‌سواری با قایق‌های موتوری و پدالی وجود دارد. در پارک کوهسنگی مشهد انواع امکانات و تفریحات مختلف برای بزرگسالان و کودکان در نظر گرفته شده است. کوهسنگی یکی از جاهای دیدنی مشهد با مترو است که به‌راحتی قابل دسترسی است.

پارک کوهسنگی مشهد

بام مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب

بدون شک همه می‌دانند که چشم‌انداز شهرها در شب بسیار جذاب و دیدنی است. چند سالی است که مکان های جذاب و دیدنی در بعضی از شهرهای ایران به بام آن شهر مشهور شده‌اند و گردشگران برای دیدن نمای دیگری از شهر در شب به بام‌ها می‌روند. پارک خورشید در مشهد نیز به بام مشهد شهرت یافته و گردشگران بسیاری برای دیدن چشم‌انداز زیبای مشهد در شب به این مکان می‌روند.

طرقبه یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد

بعد از حرم امام رضا، طرقبه محبوب‌ترین و پربازدیدترین جاذبه مشهد است که بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن آن راهی مشهد می‌شوند. این روستای خوش آب‌وهوا که تنها 25 کیلومتر با مشهد فاصله دارد، دارای مناطق گردشگری و تفریحی بسیاری است.

مطلب پیشنهادی:  عید امسال با این سرویس چای خوری، از مهمان‌ها پذیرایی کنید

این بخش در مشهد خود دارای جاهای دیدنی بسیاری است که بر زیبایی‌ها و محبوبیت آن افزوده‌اند. دره ارغوان طرقبه مشهد، منطقه نمونه گردشگری چالیدره، رودخانه طرقبه، روستای عنبران و مجموعه تفریحی ارشاد طرقبه از جمله مکان‌های تفریحی و جذاب طرقبه هستند. زیبایی این روستا در فصل پاییز با رنگارنگ شدن درختان و پاشیده شدن رنگ‌های گرم بر چهره طبیعت دوچندان می‌شود.

طرقبه مشهد

پارک ملت از زیباترین مکان های دیدنی مشهد

پارک ملت بزرگ‌ترین و مشهورترین پارک مشهد است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در داخل شهر مشهد محسوب می‌شود. قدمت این پارک که یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های مشهد است به سال 1343 شمسی برمی‌گردد. این پارک یکی از مکان های تفریحی مشهد برای کودکان است که با داشتن انواع وسایل بازی مدرن و مجهز مکانی شاد و دوست داشتنی برای خانواده‌ها به همراه کودکانشان فراهم می‌کند.

محمدرضا شاه پهلوی برای ساخت این پارک دو طراح معروف انگلیسی را به ایران آورد تا این پارک را بر اساس معماری پارک‌های اروپایی بنا کنند با این حال در تکمیل طراحی پارک مهندسان ایرانی نیز نقش موثری ایفا کردند تا پارک ملت مشهد را به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین پارک‌های ایران تبدیل کنند. قدم زدن در پاییز و زیر باران در این پارک یکی از آرامش‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در مشهد انجام دهید.

پارک ملت مشهد

سخن پایانی

جاهای دیدنی مشهد بسیار بیشتر از مواردی است که ما در اینجا ذکر کردیم؛ به‌عنوان‌مثال یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و تفریحی مشهد بدون شک مجموعه تفریحی سرزمین موج ‌های آبی مشهد است که خود به‌تنهایی ماجراجویان و گردشگران بسیاری را از سراسر ایران به این شهر مقدس می‌کشاند. علاوه بر همه اینها حرم امام رضا همچون نگینی در قلب مشهد با درخشش خاص خود باعث زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر این شهر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…