عید امسال با این سرویس چای خوری، از مهمان‌ها پذیرایی کنید

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید در دورهمی‌های خود به بهترین نحوه از مهمان‌ها پذیرایی کنید، انتخاب یک ست چایخوری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
سرویس چایخوری

چای جزو یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است که در دورهمی و یا مهمانی‌های ما سرو می‌شود؛ به همین دلیل انتخاب یک ست سرویس چای خوری، که در کنار زیبایی متناسب با نیاز شما باشد و از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشد، بسیار مهم است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نکات مهمی که لازم است قبل از خرید ست چایخوری و انواع آن بدانید، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

منظور از سرویس چای خوری چیست؟

معمولا برای سرو چای در مهمانی‌های رسمی از سرویس چای خوری استفاده می‌شود که شامل ظروف مختلفی است؛ توجه داشته باشید که طراحی سرویس چایخوری ممکن است بسته به مکان و فرهنگ مختلف تغییر کند؛ این سرویس انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به سبک دکوراسیون و چیدمان خانه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سرویس چای خوری

سرویس چای خوری شامل چه اقلامی میشود؟

همانطور که گفتیم این سرویس از اقلام متفاوتی چون فنجان، نعلبکی، قندان، قاشق چایخوری، قوری و وارمر اشاره کرد که در بعضی از مدل‌های آن قوری حذف شده است؛ اگر قصد انتخاب یک مدل خاص از سرویس چای خوری برای جهیزیه را دارید، لازم است به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشید.

سرویس چای خوری

انواع مدل های سرویس چای خوری

این سرویس به چند مدل تقسیم می‌شود که هریک مزایای مخصوص به خود را دارد و از آن برای مراسمات مختلف استفاده می‌شود؛ برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

سرویس چای خوری

سرویس چای خوری شیشه ای

همانطور که از اسمش پیدا است جنس این سرویس از شیشه است که از قیمت مناسبی هم برخوردارند؛ بنابراین اگر به دنبال مناسب‌ترین قیمت سرویس چایخوری هستید، انتخاب این مدل می‌تواند به شما کمک کند؛ در این مدل از نقش و نگارهای خاصی روی ظروف استفاده شده، که به راحتی می‌توانید آن را با سایر ظروف موجود در کابینت ست کنید.

سرویس چای خوری چینی

جنس این ست بحانه خوری از چینی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و می‌تواند به دورهمی‌های شما رنگ و بوی دیگری ببخشد؛ شما با خرید این ست ظروف چای، به راحتی سرویس غذاخوری خود را هم با آن ست کنید.

سرویس چای خوری

سرویس چای خوری مسی

همه ما از خاصیت ظروف مسی برای بدن آگاه هستیم؛ بنابراین اگر به فکر سلامتی خود و عزیزانتان هستید، می‌توانید یک ست از این ظروف چایخوری خریداری کنید و در کنار زیبایی که به میز پذیرایی شما می‌بخشد، از خواص درمانی آن نیز بهره‌مند شود؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خرید این ست بدانید این است که، این ظروف در مقایسه با مدل‌های دیگر، قیمت بالاتری دارد؛ اما به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند.

مطلب پیشنهادی:  هرگز از این وسایل در دکور خانه استفاده نکنید!

سرویس چای خوری برنزی

اگر به دنبال یک ست پذیرایی خاص هستید که از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد؛ این مدل انتخاب بسیار خوبی است؛ جنس این ست چایخوری از برنز است و برای چیدمان خانه با سبک کلاسیک بسیار مناسب است.

سرویس چای خوری

نکات مهم هنگام خرید سرویس چای خوری

انتخاب اینکه از چه مدلی برای ظروف چایخوری استفاده کنید، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که ست انتخابی با ساید وسایل موجود در آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد؛ علاوه بر آن لازم است به چند نکته دیگر توجه داشته باشید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نکات مهم درخرید سرویس چای خوری

جنس سرویس چای خوری

توجه به جنس ظروفی که انتخاب می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است؛ برای داشتن یک میز پذیرایی شیک، توصیه می کنیم در این خصوص با توجه به جنس دیگر ظروف سرو و پذیرایی تان عمل نمایید و سعی کنید که جنس استکان یا فنجان های چای خوری تان مناسب با مثلا ظروف پیش دستی تان باشد.

چند نفره بودن ظروف

توجه به اینکه سرویس چایخوری شما چند نفره است، نکته مهم دیگری است که باید قبل از خرید به آن توجه داشت؛ به همین دلیل قبل از خرید به تعداد نفرات توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر ست چای خوری شما ۶ نفره باشد و تعداد مهمانتان هفت نفر باشند!
اینطوری مجبور می شوید که برای نفر هفتم از فنجان و یا استکانی با طرح و مدل دیگری استفاده کنید که ممکن است ظاهر میزتان را به هم بزند.

تعداد پارچ های سرویس

آخرین گزینه‌ای که باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید، چند پارچ بودن ظروف است؛ برای مثال در بعضی از مدل‌ها ممکن است قوری و وارمر یا سینی حذف شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…