با این چیدمان مبل فضای بیشتری در خانه داشته باشید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواع چیدمان مبل ال

مبل راحتی، عنصری جدانشدنی از دکوراسیون فضای نشیمن خانه است. راحت بودن، دوام و زیبایی از ویژگی‌هایی است که ما هنگام خرید مبلمان راحتی به آن توجه می‌کنیم. اما نحوه جاگیری مبل در فضای نشیمن هم موضوع مهمی است. در این مطلب از دلتامگ با انواع مدل‌های چیدمان مبل ال در نشیمن خانه آشنا می‌شوید.

انواع مدل‌های مبل ال

پیش از این که با چیدمان مبل ال آشنا شوید، بهتر است در مورد انواع مختلف این مبلمان بدانید. انواع مختلف مبل ال برای فضاهای نشیمن و پذیرایی کاربرد دارند و عبارتند از:

  • مبل ال با یال‌های متقارن: یعنی یال دو طرف مبل به یک اندازه است. این مبل می‌تواند چهار نفره یا شش نفره باشد.
  • مبل ال با یال‌های نامتقارن: یعنی یال‌های دو طرف مبل با هم برابر نیستند. این مبل برای مکان‌هایی که یک طرف دیوار بازشو داریم، بسیار مناسب است.
  • مبل ال مدولار: این نوع مبل ال بسیار منعطف و کاربردی است. شما می‌توانید بسته به نیازتان یال‌های مبل را کم و زیاد کنید.

پیش از خریداری مبل ال باید تصویری از فضای نشیمن خود در نظر داشته باشید و چیدمان آن را در ذهن تصور کنید تا بعداً با مشکل ابعاد یال‌ها روبرو نشوید. اما اگر مدل مدولار را انتخاب کنید، دست شما در چیدمان باز است و مشکلی نخواهید داشت.

انواع مدل‌های مبلمان ال

چیدمان مبل ال را چگونه انجام دهیم؟

در گذشته تصور بر این بود که مبل ال فقط باید در گوشه اتاق نشیمن قرار بگیرد. اما امروزه این باور غلط را دور انداخته‌ایم. انواع مدل‌های چیدمان زیبا و جذاب برای این مبلمان وجود دارد که در این مطلب به برخی‌ از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تقسیم فضای نشیمن و پذیرایی با مبل ال

مبلمان نقش تعیین‌کننده‌ای در جداسازی فضاهای منزل دارد. با استفاده از مبل ال می‌توانیم فضای نشیمن و پذیرایی را به خوبی تفکیک کنیم. این مبلمان گوشه‌ای دنج در فضاهای باز و وسیع ایجاد می‌کند و از این جهت علاوه بر دکوراسیون خانه‌های کوچک، برای خانه‌های بزرگ هم گزینه مناسبی است.

اگر فضای نشیمن و پذیرایی شما یکسره و بدون جداسازی است، می‌توانید از این نوع مبلمان برای جداسازی فضاها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  پذیرایی شیک می‌خوای؟ این ۳ تا کارو نکن!

چیدمان مبل ال در کنج فضای نشیمن

این مدل چیدمان از قدیم رایج بوده است و مزایای خاص خودش را دارد. در خانه‌های کوچک این سبک چیدمان بسیار ایده‌آل است. چرا که فضای کمی را اشغال می‌کند و گوشه‌ای دنج برای نشیمن اهالی خانه به وجود می‌آورد.

جانمایی مبل ال در نشیمن مستطیلی

در فضاهای وسیع مستطیلی بهتر است که مبل ال یال‌های نامتقارن داشته باشد. یال بلند مبل در جهت طول سالن و یال کوچک آن در جهت عرض قرار می‌گیرد. در قسمت پشت یکی از یال‌ها می‌توانید قفسه کتاب یا گلدان‌های سبز قرار دهید تا فضا زنده و زیبا به نظر برسد.

جانمایی مبل ال ترکیبی

شما می‌توانید بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی، انواع پاف و مبل راحتی را در کنار مبل ال قرار دهید. این کار تنوع خوبی در نشیمن شما ایجاد می‌کند و فضا برای دور همی‌های دوستانه و خانوادگی مناسب‌تر می‌شود.

چیدمان مبل ال ترکیبی

چیدمان مبل ال مدولار در نشیمن

مبلمان ال مدولار به نوعی مبلمان گفته می‌شود که چیدمان آن به هر شکل امکان پذیر است. یعنی می‌توانید یال‌های مبل را بسته به نیاز خودتان متقارن یا غیر متقارن بچینید. اگر مبل شما مدولار باشد، به راحتی می‌توانید آن را با طول و عرض فضا تطبیق دهید و مشکلی با چیدمان نخواهید داشت.

سخن پایانی

چیدمان مبلمان در فضای نشیمن یکی از چالش‌های دکوراسیون داخلی است. مبلمان راحتی باید به نحوی در فضا قرار بگیرد که جای زیادی اشغال نشود و رفت آمد افراد را در فضای هال و نشیمن دچار مشکل نکند.

در فضاهای بزرگ دستمان در چیدمان مبل ال باز است و می‌توانیم مطابق سلیقه عمل کنیم. اما در فضاهای کوچک فقط می‌توانیم آن را در کنج قرار دهیم. هنگام خرید مبلمان ال، باید به ابعاد آن دقت کنید که با فضای شما هم‌خوانی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …