آشپزخانه همیشه تمیز با این سبک دکوراسیون

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با طراحی آشپزخانه مطبخ دار، آشپزخانه شما همیشه تمیز به نظر می‌رسد.
آشپزخانه مطبخ دار

داشتن آشپزخانه تمیز و زیبا آرزوی زنان و مردان باسلیقه است. در خانه‌های بزرگ با در نظر گرفتن تمهیداتی، می‌توانیم فضا را تمیزتر و دلبازتر جلوه دهیم. یکی از این تمهیدات جالب، داشتن یک آشپزخانه مطبخ دار است. مطبخ آشپزخانه جایی است که در آن اقدامات مربوط به پخت و پز انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از دلتامگ توضیحات کاملی در مورد مطبخ آشپزخانه یا آشپزخانه مخفی ارائه شده است.

آشپزخانه مطبخ دار چیست و چه مزایایی دارد؟

مطبخ آشپزخانه که در اصطلاح به آن آشپزخانه کثیف یا مخفی هم گفته می‌شود، برای انجام اقدامات سنگین آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فضا در معماری ایرانی گذشته وجود داشته است و در حال حاضر در دنیا مورد توجه قرار گرفته اشت.

مطبخ آشپزخانه در خانه‌های بزرگ برای تمیز نشان دادن آشپزخانه و جلوگیری از انتشار بوی غذاهای سرخ‌کردنی در محیط، طراحی می‌شود. به این ترتیب یک بخش از آشپزخانه شما که در معرض دید است، همیشه تمیز و زیبا دیده می‌شود.

همانطور که پیش از این گفتیم، آشپزخانه مطبخ دار مزایای زیادی دارد. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم.

مزایای آشپزخانه مطبخ دار

جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در فضای خانه

پیچیدن بوی غذاهای سرخ‌کردنی و پیاز داغ در خانه چندان جالب نیست. طبیعی است که در خانه فقط کیک و شیرینی نمی‌پزیم که بوی وانیل در فضا بپیچد. هود و هواکش هم در خیلی از موارد کارایی کافی را ندارند. اینجا است که با در نظر گرفتن فضایی برای پخت و پز، می‌توانیم از شر انتشار بوی نامطبوع در خانه رها شویم.

مرتب نشان دادن فضای خانه

آشپزخانه مطبخ دار، فضایی وسیع و بزرگ را برای زندگی خانوادگی ایجاد می‌کند. تصور فضایی که همه چیز در آن سر جای خودش قرار گرفته است، برای همه مطلوب و لذت‌بخش است. می‌توانید از جمع‌های خودمانی در آشپزخانه پذیرایی کنید و لحظات شاد و شیرینی داشته باشید.

آشپزی آسان و لذتبخش

تجربه آشپزی در فضایی با امکانات عالی از مزایای داشتن آشپزخانه کثیف است. این فضا فقط به آماده‌سازی مواد غذایی و آشپزی اختصاص داده شده است و دیگر نگران کثیف شدن و پیچیدن بوی نامطبوع نخواهید بود.

متراژ مطبخ باید چقدر باشد؟

این مورد به متراژ کلی آشپزخانه ما بستگی دارد. اما به صورت کلی ابعاد مطبخ باید حداقل ۶ متر مربع باشد. اندازه استاندارد مطبخ، ۱۵ تا ۲۰ مربع است تا کلیه لوازم و وسایل آشپزخانه در آن جا بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون اتاق خواب مدرن؛ ۳ ایده ساده و ارزان

آشپزخانه مطبخ دار چه امکاناتی لازم دارد؟

آشپزخانه کثیف، نسخه کوچک شده‌ای از آشپزخانه اصلی است. در اینجا برای آماده‌سازی و پخت و پز به امکانات خاصی نیاز داریم که عبارتند از:

  • ماشین ظرفشویی: برای شستن ظروف در حین آشپزی و بعد از سرو غذا.
  • سینک ظرفشویی: برای شستن میوه، سبزیجات و ظروف مورد نیاز.
  • فریزر: برای نگهداری مواد غذایی مثل بسته‌های گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات.
  • ظرف و ظروف: قابلمه، ماهیتابه، تخته گوشت، مخلوط‌کن، چرخ گوشت و سایر لوازم مورد نیاز برای آشپزی که جاگیر و بزرگ هستند، بهتر است در این فضا قرار بگیرند.

مطبخ آشپزخانه چه امکاناتی لازم دارد؟

مطبخ می‌تواند در بالکن و تراس باشد؟

اگر متراژ آشپزخانه به قدری نباشد که بتوانیم فضایی جداگانه برای مطبخ در نظر بگیریم، می‌توانیم از فضای تراس یا بالکن استفاده کنیم. با پوشاندن دور تا دور تراس، می‌توانید عملکرد آن را تغییر دهید و برای اقدامات خاص آشپزی از آن استفاده کنید.

بالکن شما باید حتما سرپوشیده باشد تا وسایل آشپزخانه در معرض رطوبت و تابش آفتاب قرار نگیرند. پیشنهاد می‌کنیم که برای ماندگاری بیشتر لوازم، از کابینت و صفحات ضد‌آب استفاده کنید.

سخن پایانی

دکوراسیون داخلی و طراحی فضای خانه باید با توجه به متراژ خانه، بودجه و سلیقه ساکنین آن طراحی شود. آشپزخانه مطبخ دار یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی است که امروزه مورد توجه طراحان بسیاری قرار گرفته است. در نهایت باید ببینید که این شکل از طراحی با سبک زندگی و نیاز شما هماهنگی دارد یا خیر. اگر به این سبک مطالب علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب کابینت ” آشپزخانه سفید را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟ ” را مطالعه کنید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 649

یک نظر

  1. ناشناس

    11 مهر 1402 در 0:15 ق.ظ

    ایده جالبیه 👌

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های طراحی شیک و کاربردی اتاق خواب کودک

طراحی اتاق خواب کودک می‌تواند یک فرآیند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. با کمی خلاقیت، می‌…