دکوراسیون اتاق خواب مستر + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب مستر با توجه به سبک دکوراسیون و نیاز شما انجام می‌شود. در این مطلب ایده‌هایی برای دیزاین اتاق مستر ارائه شده است که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

اتاق خواب مستر یا اتاق خواب اصلی در خانه‌های با متراژ بالا طراحی می‌شود. این اتاق نسبت به سایر اتاق‌های خواب، کامل‌تر است و امکانات ویژه‌ای مثل اتاق لباس، حمام و سرویس بهداشتی مجزا دارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی برای دیزاین اتاق خواب اصلی یا مستر ارائه می‌دهیم.

دکوراسیون اتاق خواب مستر چگونه انجام می‌شود؟

برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب اصلی یا مستر باید چند نکته را در نظر داشته باشیم. مهم‌ترین نکته انتخاب سبک دکوراسیون داخلی است. این مرحله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به سبک مدرن و معاصر علاقه‌مندید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

استفاده بهینه از نور طبیعی روز

با این وجود که اتاق خواب مستر بزرگ‌تر از سایر اتاق خواب‌های دیگر است، می‌خواهیم تا حد امکان دلباز به نظر برسد. نور طبیعی روز چرخه شبانه‌روزی شما را متعادل می‌کند و تاثیر زیادی روی حالات روحی شما می‌گذارد. اگر پنجره سر تا سری در اتاق خواب شما وجود دارد، می‌توانید با پرده‌های مناسب دو لایه، میزان نور مورد نظر خود را در اتاق ایجاد کنید. انواع پرده‌های کرکره‌ای هم برای اتاق خواب انتخاب خوبی هستند.

استفاده بهینه از نور در اتاق خواب مستر

انتخاب سرویس خواب و کمد

انتخاب تمام لوازم و مبلمان اتاق مستر باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی انجام شود. اگر به سبک مدرن علاقه‌مندید، می‌توانید از تخت خواب‌های شیک و ساده برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. در کنار تخت می‌توانید میز پاتختی بگذارید و روی آن آباژور و وسایل تزئینی قرار دهید. در قسمت جلو تخت اتاق خواب مستر معمولاً یک پاف یا نیمکت قرار می‌گیرد که زوجین بعد از برخواستن از خواب بتوانند روی آن نشسته و لباس‌های خود را تعویض کنند.

از دیگر اثاثیه مورد نیاز برای اتاق مستر می‌توانیم به میز آرایش اشاره کنیم. انواع میز آرایش مدرن و امروزی در فروشگاه‌های مبلمان موجود است. شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را برای ساخت سفارش دهید. همچنین اگر امکان نصب کمد دیواری میز آرایش دار در اتاق شما وجود دارد، می‌توانید از فضا استفاده بهینه‌تری داشته باشید.

اتاق لباس یا کلوزت روم

یکی دیگر از امکانات جذاب اتاق خواب مستر، اتاق لباس یا کلوزت روم است. در این اتاق کمدهایی برای لباس زوجین قرار دارد و به روش‌های متفاوتی می‌توانیم آن را طراحی کنیم. قفسه‌های لباس، کفش و لوازم سفر را می‌توانید در این فضا جا دهید و برای پرو لباس هم از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  7 روش برای چیدمان میز کنسول + عکس

اتاق لباس یا کلوزت روم

کمد دیواری اتاق خواب اصلی

اتاق مستر به یک کمد دیواری جادار و شیک نیاز دارد. انواع کمد دیواری ریلی در اتاق مستر اجرا می‌شوند. شما می‌توانید مدل آینه‌دار یا ساده را انتخاب کنید. کمد دیواری با در ریلی باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود و از این جهت بسیار پرطرفدار است.

حمام و سرویس بهداشتی مستر

همان طور که پیش از این گفتیم، اتاق خواب مستر امکانات کاملی دارد و باید درون آن حمام و سرویس بهداشتی مجزا قرار بگیرد. داخل سرویس بهداشتی و حمام می‌توانیم بسته به متراژ فضا وان یا فضای زیردوشی قرار دهیم.

انواع اتاقک‌های دوش مدرن هم در این فضا کاربرد دارند. در فضاهای بزرگ می‌توانیم هم وان داشته باشیم و هم اتاقک دوش. اتاقک‌های دوش با درب شیشه‌ای بسیار ترند هستند. پشت وان یا دوش حمام را می‌توانید با کاشی‌های متمایز و زیبا تزئین کنید.

دیزاین حمام و سرویس بهداشتی مستر

انواع کاشی و سنگ برای دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن در بازار وجود دارد. اگر به ترندهای روز دکوراسیون توجه داشته باشید، می‌بینید که رنگ‌های شاد وجسورانه چقدر در دکوراسیون حمام مستر کاربرد دارند. کف زیردوشی را می‌توانید با انواع سنگ‌های رودخانه‌ای بپوشانید و جلوه‌ای جذاب به فضا ببخشید. برای سرویس بهداشتی مستر می‌توانید روشویی کابینتی یا سنگی را انتخاب کنید که هر دو مزایا و زیبایی مخصوص به خودشان را دارند.

سخن پایانی

آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی لوکس با متراژ بالا، دست طراحان را برای طراحی باز می‌گذارند. اتاق خواب مستر در آپارتمان‌های کوچک هم وجود دارد اما امکانات کمتری را می‌توانیم در آن بگنجانیم. در این مطلب بیشتر شرایط ایده‌آلی را از نظر وسعت فضا متصور شدیم.

در کنار بالا بردن آگاهی و ایده گرفتن با تماشای عکس و ویدئو، کمک گرفتن از افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه دکوراسیون داخلی بسیار مفید است و روند کار شما را سرعت می‌بخشد.

تعداد کلمات مطلب: 688

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مکان برای نصب تلویزیون و داشتن دکوراسیونی لاکچری

نصب تلویزیون و جایگاه آن در دکوراسیون داخلی بسبار مهم است. باید در مکانی قرار بکیرد که هم …