نحوه شستن حوله تن پوش، ساده و کاربردی

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شستن حوله تن پوش اگر به طور صحیح انجام شود باعث می‌شود این لباس عمر بیشتری داشته باشد و کم تر پرز بدهد. در ادامه هم نحوه شستن این حوله‌ها را گفته‌ایم و هم گفته‌ایم که کدام شوینده برای آن بهتر است.
نحوه شستن حوله تن پوش

تا به حال برایتان پیش آمده است که بعد از شستن حوله تن پوش احساس کنید پرزهای زیادی روی ان وجود دارد؟ و یا حس کنید حوله نرمی و لطافت خود را از دست داده‌است؟ حوله تن پوش وسیله‌ای است که درست بعد از حمام با پوست مرطوب شما تماس دارد و اگر تمیز و بهداشتی نباشد ممکن است باعث ایجاد ناراحتی‌های پوستی در شما شود. در ضمن حوله رطوبت بیشتری را نسبت به لباس‌های دیگر به خود جذب می‌کند و به همین دلیل ممکن است که قارچ‌های زیادی در آن رشد کنند. با توجه به این مسائل بر آن شدیم تا در این مطلب شما را با نحوه شستن حوله تن پوش و بهترین شوینده‌ها برای آن آشنا کنیم، با ما همراه شوید.

برای بار اول حوله را با دست بشویید!

حوله نو به خصوص حوله‌های تن پوش به علت نوع پارچه‌ای که دارند پرز زیادی ایجاد می‌کنند و این پرزها معمولا در اولین شستشوی صحیح آن‌ها از بین می‌روند. اگر دوست دارید که زودتر این پرزها دست از سر حوله شما بردارند بهتر است دفعه اول آن‌ها را با دست بشویید. نحوه شستن حوله تن پوش با دست له این صورت است که دو بار حوله را با آب سرد خالی می‌شویید و سپس با آب سرد آب کشی می‌کنید و آب آن را می‌گیرید‌. برای اینکه رنگ حوله ثابت شود می‌توانید از کمی سرکه سفید برای بار اول شستشوی حوله استفاده کنید. اگر بعد از خشک شدن حوله باز هم پرز داد یکبار دیگر آن را با آب ولرم بشویید.

نحوه شستن حوله تن پوش 2

نحوه شستن حوله تن پوش در ماشین لباسشویی

فقط بار اول لازم است که حوله را با دست بشویید اما برای دفعه‌های بعدی شستن حوله‌ به این بزرگی با دست سخت است. بهتر است این حوله‌های بزرگ را با ماشین لباسشویی بشویید. اگر روی حوله شما برچسبی برای نحوه شستشو با ماشین لباسشویی نبود می‌توانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • حوله را به تنهایی درون ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • در نحوه شستن حوله تن پوش باید باید از شوینده با آنزیم کم استفاده کنید.
  • دمای آب شستشو را در ماشین لباس‌شویی روی ۴۰ درجه یا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید.
  • برنامه ماشین لباس‌شویی را روی حالت شستشوی لباس‌های پشمی یا روی حالت شستشوی حوله بگذارید، اگر ماشین لباسشویی این برنامه ها را نداشت آن را روی حالت شستشو با آب زیاد بگذارید.
مطلب پیشنهادی:  بهترین و شیک ترین چیدمان تابلو با توجه به سبک دکوراسیون خانه

نکته: برای این که حوله تن پوش لطافت خود را از دست ندهد می‌توانید از نرم کننده لباس استفاده کنید. این نرم کننده ها بوی بسیار مطبوعی هم به حوله شما می‌بخشند.

نکات مهم در شستن حوله تن پوش

  1. کارشناسان سلامت تاکید دارند که حوله‌ها را بعد از هر دو یا سه بار استفاده بشویید زیرا این حوله‌ها در معرض رطوبت زیادی قرار دارند و ممکن است قارچ‌های زیادی را مهمان خود کنند!
  2. اگر شستن حوله دیر شد بهتر است آن را با حرارت بالای ۴۰ درجه بشویید تا باکتر‌ی‌ها و قارچ‌ها به خوبی از روی آن زدوده شوند.
  3. کلاه حمام رطوبت خیلی زیادی را به خود جذب می‌کنند بهتر است همیشه این کلا‌ه ها را با آب گرم بشویید.

شوینده‌های مناسب برای شستن حوله تن پوش

گفتیم که از شوینده‌های کم آنزیم برای آن‌ها استفاده کنیم.  بهترین شوینده برای این لباس‌ها مایع‌های لباسشویی ملایم هستند. مایع لباسشویی تاروپود لباس‌های نخی و حوله‌ای را به خوبی حفظ می‌کند و باعث عمر بیشتر آن می‌شود. برای شستن حوله تن پوش اصلا از سفید کننده‌های قوی استفاده نکنید، زیرا این‌کار باعث می‌شود که حوله کهنه به نظر بیاید.

نحوه شستن حوله تن پوش

قبل از استفاده حتما حوله تن پوش را بشویید

این کار نه تنها از لحاظ بهداشتی مهم است، بلکه باعث بالا رفتن عمر حوله شما هم می‌شود. با توجه به قیمت بالای حوله تن پوش عاقلانه است که تمام تمهیداتی که باعث بالا رفتن عمر این محصولات می‌شود را انجام دهید. همچنین اگر اولین شستشو را انجام ندهید و این حوله را استفاده کنید، پرزهای آن به تن مرطوبتان می‌چسبد و شما را آزار می‌دهد.

سخن آخر

حوله اولین لباسی است که بعد از حمام با بدن خیس شما تماس پیدا می‌کند و به همین دلیل بهداشت آن اهمیت فراوانی دارد. در این مطلب از دلتا مگ نحوه شستن حوله تن پوش را برای شما عزیزان آماده کردیم. اگر شما هم توصیه‌ای در این خصوص دارید خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 710

یک نظر

  1. ناشناس

    25 شهریور 1402 در 9:00 ب.ظ

    خوبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با لوسترهای مستطیلی دکوراسیونی ساده، شیک و باکلاس

لوسترهای مستطیلی می توانند راهی عالی برای افزودن ظاهری ساده، شیک و باکلاس به دکوراسیون شما…