3 نوع آینه دیواری کاربردی و شیک

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فکر می‌کنید تنها کاربرد آینه برای ما دیدن خودمان در آن و رسیدگی به ظاهرمان است؟ فکر می‌کنید نمی‌شود از آینه استفاده‌های دیگری هم داشت؟ کاربرد آینه‌های مدرن را در این مقاله بخوانید.
آینه دیواری

آینه‌های دکوراتیو نسل جدیدی از آینه‌ها هستند که در زیبایی بخشیدن به خانه تاثیر بسزایی دارند و آینه دیواری تنها یک مدل ازاین‌گونه آینه‌ها هستند. دلتامگ در این مقاله به معرفی آینه‌های مدرن و کاربرد آنها پرداخته است.

انواع آینه دیواری برای منازل کوچک

استفاده از آینه برای دکوراسیون منزل رسمی بوده که از دیرباز در معماری ایرانی وجود داشته است. آینه‌کاری در هنر معماری ایرانی تقریبا در همه‌جا از کاخ‌های سلطنتی گرفته تا عمارت‌های تاریخی و به‌خصوص اماکن مذهبی می‌توان دید.

آینه دیواری یک نمونه جدید از آینه دکوراتیو است که در دکوراسیون مدرن خانه استفاده فراوانی پیدا کرده است.

فضای بزرگتر با آینه

  • آینه‌های دیواری‌ای که بتوان از آنها در منزل استفاده کرد درحالی‌که علاوه بر زیبایی کاربرد دکوراتیو نیز داشته باشند انواع زیادی دارند؛ اما چند نمونه از آنها برای منازل کوچک مناسب‌تر هستند.
  • آینه‌ها به دلیل بازتاب نور در فضا، به بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه کمک می‌کنند از طرفی انعکاس نور در آینه باعث روشن‌تر شدن فضای خانه به‌خصوص خانه‌های کوچک نیز می‌شود.
  • از انواع مدل آینه دیواری مدرن می‌توان به نوع آینه دیواری پازلی، روی کنسول و چندتکه اشاره کرد که هر کدام کارایی خاص خود را دارد.
  • آینه روی کنسول جدیدا به عنوان آینه و شمعدان برای خانه زوج‌ها بسیار کاربرد یافته است.
  • آینه چند تکه و آینه دیواری پازلی علاوه‌بر کاربرد معمولی‌شان، به‌عنوان آینه‌های دکوراتیو و فانتزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضای روشنتر

بهترین طراحی دکوراسیون با آینه دیواری برای سالن‌های پذیرایی

اگر می‌خواهید سالن پذیرایی خود را با آینه دیواری تزیین کنید به صورتی که دکوراسیون خانه شما مدرن و شیک یا حتی سنتی و دلربا به نظر برسد، باید با نکات کلیدی طراحی دکوراسیون آشنا باشید.

اولین نکته این است که از آینه‌های بزرگ برای خانه‌های کوچک استفاده کنید. آینه‌های بزرگ باعث عمق بخشیدن به فضا می‌شوند.

از قراردادن آینه‌ها در مکان‌های کور پرهیز کنید. کار اصلی آینه در خانه انعکاس زیبایی است. با قراردادن آینه در جاهای کور، زیبایی خانه شما منعکس نمی‌شود.

یک اشتباه رایج در بین زوج‌های جوان استفاده بیش از حد از آینه در اتاق خواب است. استفاده از چندآینه در اتاق خواب باعث شلوغ دیده‌شدن فضا می‌شود. پس اگر از آینه دیواری استفاده می‌کنید دیگر آینه و شمعدان را کنار بگذارید.

آینه چند تکه

یکی دیگر از اشتباهات وحشتناک در دکوراسیون خانه استفاده از آینه در سقف است! هرگز چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. این کار در طولانی‌مدت آرامش شما را برهم خواهد زد.

مطلب پیشنهادی:  چگونه رفتار خوبی داشته باشیم؟

استفاده از آینه دیواری درست در مقابل پنجره یکی دیگر از اشتباهات دکوراسیونی است. بازتاب نور بیش از حد باعث آزار چشم‌ها می‌شود.

نکته مهمی که این روزها در بین دکوراتیوها بسیار محبوب شده است، استفاده از قوانین فنگ‌شویی برای پیداکردن جای مناسب آینه است. می‌توانید از این قوانین کمک بگیرید و آینه دیواری را در بهترین قسمت سالن پذیرایی خود قرار دهید.

کاربرد آینه در طراحی داخلی

  • یکی از کاربردهای آینه در طراحی داخلی، استفاده از آن برای روشن‌تر کردن فضای خانه است.
  • آینه‌ها می‌توانند با بازتاب نور باعث بزرگ‌تر دیده شده خانه‌های کوچک شوند.
  • آینه‌های مدرن می‌توانند زیبایی بخش دکوراسیون خانه شما باشند.
  • از آینه‌ها می‌توان به‌عنوان پارتیشن به‌جای دیوار استفاده کرد درحالی‌که این کار باعث استفاده حداکثری از فضای داخلی خانه می‌شود نور خانه را نیز تامین می‌کند. این کار حتی باعث زیباتر دیده‌شدن دکوراسیون خانه نیز می‌شود.

آینه کنسول

مدل آینه دیواری دکوراتیو جدید

آینه‌های دیواری مدل‌های بسیاری دارند که آینه دکوراتیو از جمله زیباترین و شیک‌ترین مدل‌های آن هستند. از جمله مدل آینه دیواری دکوراتیو می‌توان به آینه کنسول و آینه‌های چندتکه اشاره کرد که زیبایی خاصی به هر بخش از فضای خانه می‌بخشند. سعی کنید در انتخاب این نوع آینه‌ها دقت لازم را به خرج دهید تا با دکوراسیون کلی منزلتان هماهنگی داشته باشد.

کاربرد آینه دیواری فانتزی

از آینه دیواری فانتزی می‌توان به‌عنوان یک وسیله دکوراتیو در خانه یا حتی به‌عنوان یک تابلوی زنده برای زیباتر شدن فضای منزل استفاده کرد.

اگر آینه فانتزی انتخابی شما قاب‌دار است می‌توان آن را بالای میز کنسول، روی میز توالت، در فضای راهرو، ورودی منزل و حتی دیوارهای نشیمن و اتاق خواب نصب کرد. این کار جلوه شیکی به دیوار اتاق شما می‌بخشد.

همچنین می‌توان کلکسیونی از آینه در خانه داشت. اگر یک کلکسیونر حرفه‌ای هستید یا حتی فقط از جمع‌کردن لوازم دکوری در کنار یکدیگر و ساخت یک مجموعه از آن‌ها لذت می‌برید، داشتن یک دیوار که سطح آن از آینه‌های دکوری مختلف با فرم‌های گوناگون و اندازه‌های متفاوت پوشیده شده است، می‌تواند ایده جالبی باشد.

آینه فانتزی

پیشنهاد مطالعه: 4 قانون طلایی برای داشتن زیباترین چیدمان آشپزخانه را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 730

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…