روش صحیح نگهداری برگ انجیری چگونه است؟ + ویدئو

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری برگ انجیری اصلا سخت نیست و فقط باید شرایط نگهداری از آن را که در این مطلب گفته‌ایم رعایت کنید. گفتنی است که در این خصوص ویدئویی هم شامل نکات نگهداری از این گیاه تهیه کرده‌ایم.

گیاه برگ انجیری یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که طرف‌داران بسیاری میان علاقه‌مندان به نگهداری از گل و گیاه در منزل دارد. در ادامه این متن از دلتا مگ می‌خواهیم درباره روش صحیح نگهداری برگ انجیری صحبت کنیم، با ما همراه شوید.

معرفی گل برگ انجیری

سروکله گیاه برگ انجیری از جنگل‌های بارانی جنوب مکزیکوی کلمبیا پیدا شده و نام علمی این گیاه زیبا MONTERA DELICIOSA است. بریدگی‌هایی که روی برگ‌های پهن برگ انجیری وجود دارد باعث زیبایی بیش از حد این گیاه شده و روی این برگ‌های زیبا هم معمولا براق است. برگ انجیری به هوای گرم و مرطوب علاقه دارد و در فصل زمستان باید بیشتر مراقب آن باشید.

روش نگهداری گل برگ انجیری

برای نگهداری برگ انجیری باید شرایط نور، آبیاری، رطوبت خوب، دما، خاک و تغذیه گیاه را فراهم کنید. در ذیل بیش‌تر راجع به هرکدام از این شرایط توضیح می‌دهیم:

نور مناسب گیاه

این گیاه عاشق سایه است و بهتر است شما هم آن را در جایی با نور غیر مستقیم آفتاب نگهداری کنید. اگر نور آفتاب به طور مستقیم به این گیاه بتابد ممکن است برگ‌های آن بسوزد. البته نگهداری این گیاه در سایه نیز به معنی این نیست که مقدار نور کم باشد. برگ انجیری از نور کم متنفر است! بهتر است محل قرار دادن گیاه کمی با فاصله از پنجره باشد، به طوری که نور کافی داشته باشد ولی آفتاب مستقیم روی برگ‌های زیبای آن نتابد. بهترین مکان برای آن پنجره‌های شمالی خانه است.

نگهداری برگ انجیری

آبیاری برای نگهداری برگ انجیری

این گیاه از این که خاکش همیشه پر از آب باشد اصلا خوشش نمی‌آید و آب زیاد هم باعث پوسیدگی ریشه آن می‌شود. بابد دقت کنید که بین هر دو بار آبیاری خاک گلدان تا عمق سه سانتی متر خشک باشد. برای اندازه گیری این مقدار پیشنهاد می‌کنیم از چوب یا انگشتان خود کمک بگیرید. در مقاله پرورش گیاه کالاتیا هم تاکید کرده‌ایم که گیاهان آپارتمانی آبیاری زیاد را دوست ندارند.

مطلب پیشنهادی:  با این4 ترفند راه پله زیبا داشته باشید!

رطوبت مناسب گیاه

تامین رطوبت مناسب هم برای نگهداری برگ انجیری مهم است. بهترین روش برای تامین رطوبت در نگهداری برگ انجیری این است که زیر گلدانی آن را با سنگ ریزه و آب پر کنید به طوریکه آب و گلدان با هم تماسی نداشته باشند. در فصل تابستان هم باید گیاه را هفته‌ای دو- سه بار غبارپاشی کنید. دقت کنید که برای غبارپاشی از آب جوشیده‌ای که سرد شده‌است استفاده کنید.

دما برای نگهداری برگ انجیری

این گیاه می‌تواند دما را از ۱۳ تا ۳۰ درجه تحمل کند، اما اگر در دمای ۱۸ تا ۲۷ درجه قرار بگیرد بهترین رشد خود را خواهد داشت.

خاک برگ انجیری

بهترین خاک برای نگهداری گل برگ انجیری کمپوست یا خاک باغچه همراه خاک برگ است.

نگهداری برگ انجیری زیبا

کود دهی گیاه

برای نگهداری برگ انجیری کود دهی ضروری نیست اما اگر می‌خواهید گیاهی شاداب داشته باشید بهتر است که در فصل بهار و تابستان از کودهای مایع برای آن استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله با موضوع روش نگهداری برگ انجیری کنار شما بودیم و امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید بوده باشد. اگر شما هم تجربه‌ای در این خصوص دارید خوشحال می‌شویم آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

یک نظر

  1. اکرم نویدی

    27 شهریور 1402 در 7:13 ب.ظ

    برگ انجیری من شکاف نداره نزدیک پنجره هم هست رشدش عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…