با این4 ترفند راه پله زیبا داشته باشید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افراد تزیین راه پله‌ها را نادیده می‌گیرند، در صورتی که راه پله‌های داخلی و بیرونی ساختمان اگر به درستی دکور شوند می‌توانند جلوه زیباتری به آپارتمان شما ببخشند.
تزیین راه پله

راه پله ها یکی از اجزای مهم ساختمان به شمار می‌آیند، چرا که اغلب در قسمت بیرونی خانه قرار دارند و به خوبی در معرض دید هستند. بنابراین تزیین راه پله و اهمیت به دکوراسیون این قسمت خانه بسیار حائز اهمیت است. برای آگاهی از ترفندهای دکوراسیون راه پله‌ها تا پابان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم هنگام تزیین راه پله

در دنیای امروز ار راه پله‌ها تنها برای اتصال طبقات و عبور و مرور افراد استفاده نمی‌شود، بلکه به عنوان یک عنصر زیبایی بخش در دکوراسیون داخلی ساختمان مورد توجه افراد قرار گرفته است. تزیین راه پله از عوامل مهمی است که می‌توان با دیزاین مناسب، این قسمت از خانه را به نقطه کانونی تبدیل کرد. انتخاب اینکه فضای راه پله شما نوستالژیک باشد یا مدرن، با توجه به ایده‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. در ادامه تعدادی از ایده‌های خلاقانه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین راه پله

طراحان دکوراسیون متعقد هستند که تزیین راه پله چه در داخل ساختمان و چه در خارج از ساختمان، می‌تواند زیبایی ساختمان را دو چندان کند. علاوه بر آن رفت و آمد روی اینگونه پله‌ها حس و حال بهتری را به همراه دارد. در ادامه به برخی از این ایده‌های خلاقانه می‌پردازیم.

نقاشی ارتفاع بین پله‌ها

نقاشی ارتفاع بین پله‌ها

با توجه به اینکه متریال به کار برده شده برای راه پله‌ها عموما سنگ، فلز آهن، بتن و… هستند ناخودآگاه حس کسالت را به افراد منتقل می‌کند. بهترین روش برای حل این مشکل، رنگ کردن فضای بین پله‌ها است. برای اجرای این ایده توجه داشته باشید که رنگ انتخابی با وسایل موجود در خانه هارمونی لازم را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  فواید جادویی استفاده از آینه قدی در اتاق خواب!

زیباسازی نرده‌ها با استفاده از گیاهان یکی از روش‌های تزیین راه پله

استفاده از گیاهان در دکور خانه باعث می‌شود محیط خانه شما شاداب‌تر شود. بهترین روش برای تزیین راه پله، استفاده از گیاهان است. شما می‌توانید گل‌های رونده را به نرده‌ها نصب کنید و با رویش گیاه پله زیبا داشته باشید.

تزیین راه پله

تزیین راه پله با استفاده از نورپردازی

بسیاری از افراد علاقه‌ای به دکوراسیون شلوغ ندارند. ایده نورپردازی راه پله بهترین انتخاب برای اینگونه افراد است. شما می‌توانید با استفاده از لامپ‌های ال ای دی متنوعی که در بازار موجود است، با توجه به سلیقه خود راه پله را نورپردازی کنید و  با گام برداشتن بر روی هر پله از تجربه‌ دلپذیر روشنایی و نورپردازی بهره‌مند شوید.

تزیین راه پله

استفاده از فرش برای تزیین راه پله

یکی از قدیمی‌ترین راه‌های تزیین راه پله استفاده از فرش‌های مناسب است. امروزه از این ایده برای برخی از راه پله‌های بیرونی  آپارتمان هم اجرا می‌شود. بنابراین اگر به تزیین کلاسیک علاقه‌ هستید، می‌توانید متناسب با دکوراسیون داخلی خانه انواع مختلف این فرش‌ را انتخاب کنید.

تزیین راه پله

پیشنهاد مطالعه: با یک کلاف نخ دکوراسیون جذابی بسازید!

تعداد کلمات مطلب: 448

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل های کابینت آشپزخانه کلاسیک 2024

انتخاب بهترین مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک به سلیقه شخصی، فضای آشپزخانه و بودجه شما بستگی دا…